Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@11:03:38 GMT

ساخت و ساز،‌ها نیازمند نظارت دقیق است

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۳۰۹۷

ساخت و ساز،‌ها نیازمند نظارت دقیق است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل امروز در جلسه بررسی محدوده واقع در حریم داخل و خارج شهرها بیان کرد: نظارت بر همه ساختمان های استان، با هر گونه کاربری، اعم از مسکونی، گردشگری، صنعتی و... باید با نظارت دستگاه های صاحب صلاحیت، همچون نظام مهندسی، دفاتر فنی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. انجام گیرد.

وی ادامه داد: روند ساخت و سازها در داخل شهرها و داخل حریم، مشخص است و اما این روند در خارج از روستاها و حریم شهر، نواقصی دارد که باید به سرعت مرتفع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با تاکید بر مسئولیت پذیری نهادهای ناظر، نسبت به ساخت و سازها افزود: وقتی سازه ای، بدون دریافت پروانه و نظارت فنی، شروع به ساخت و ساز می کند، هیچ دستگاهی بعد از حوادث احتمالی، پاسخگو نخواهد بود.

ندایی ادامه داد: در ساخت پروژه های بزرگ گردشگری و سرمایه گذاری، شرکت های سرمایه گذار، با پرداخت مبالغ بالا به شرکت های مشاور، نقشه های خود را طراحی می کنند، در حالیکه در صورت بروز هر گونه حوادث غیر مترقبه، مانند زلزله و ... این شرکت های هیچ مسئولیتی را نمی پذیرند.

وی افزود: برطرف شدن این خلا، هم به نفع مهندسان و هم به نفع مردم و سرمایه گذاران است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: دفتر فنی استانداری، با همکاری سازمان نظام مهندسی، راه و شهرسازی و سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های مرتبط، باید با تنظیم جلسات متعدد، نسبت به تدوین دستورالعمل ها اقدام نماید.

انتهای پیام/ع

نظارت دقیق بر ساخت و سازها در اردبیل

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۳۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۳ نیروگاه برقابی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که پارسال برای ساخت هفت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت ۳۳.۲۵ مگاوات و تولید انرژی سالانه ۱۳۹.۷۲ گیگاوات ساعت در مازندران سرمایه‌گذار جذب شده است گفت: مطالعات و مقدمات واگذاری ۱۳ نقطه مناسب برای ایجاد نیروگاه برقابی در مازندران انجام شده و فراخوان این ۱۳ نیروگاه نیز منتشر شده است.

محمدطاهر بابازاده افزود: ۱۰۰ نقطه در مازندران دارای پتانسیل ساخت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت مجموع ۴۰۰.۲۸ مگاوات شناسایی شده است که به مرور با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یا خرید تضمینی دولت اجرایی می‌شود.    او گفت: سال گذشته پس از انجام مطالعات و فراهم کردن مقدمات، فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای ساخت نیروگاه در هفت نقطه از استان منتشر شد که به جذب سرمایه‌گذار انجامید.   مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: مطالعات ساخت ۱۳ نیروگاه برق‌آبی دیگر نیز در استان به پایان رسیده و فراخوان این طرح‌ها نیز منتشر شده است.   بابازاده گفت: از ۱۳ نقطه‌ای که برای ساخت نیروگاه برق‌آبی در نظر گرفته شده پنج نقطه در رودخانه هراز، پنج نقطه در رودخانه سه‌هزار و سه نقطه در رودخانه دوهزار قرار دارد. این ۱۳ نیروگاه نیز در مجموع توان تولید ۳۷۲ گیگاوات ساعت برق در سال را دارند.   او با اشاره به برخی مسائل پیش روی ساخت نیروگاه‌های برق‌آبی در مازندران، افزود: برای اجرایی شدن این ۱۳ نیروگاه در حال حاضر مهم‌ترین چالش ما با سازمان حفاظت محیط زیست است.

مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با توجه به این‌که رودخانه‌های هراز، چالوس و دوهزار رودخانه‌های حفاظت شده هستند به دریافت مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست نیاز است

بابازاده افزود: با پیگیری‌های مستمری که انجام شد گزارشی درباره این نقاط تهیه شده و قرار است در اداره کل حفاظت محیط زیست برای اخذ مجوز از طریق سازمان متبوع اقدام شود.

دیگر خبرها

  • تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزئیات
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • ساخت ۱۳ نیروگاه برقابی در مازندران
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری