Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شهامت هدایت ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه راه اندازی پارک تولد در اردبیل از جمله مهمترین اقدامات فرهنگی در صیانت از منابع طبیعی و توجه به درختکاری است، افزود: اجرای دقیق این طرح به منظور افزایش مشارکت‌های مردمی مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه تمامی زیرساخت‌های لازم برای اجرای موفق طرح پارک تولد در اردبیل انجام پذیرفته است، افزود: نیازمند افزایش مشارکت مردم و ثبت احوال برای اجرای این طرح هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل یادآور شد: برای کاشت نهال تولد در اردبیل شناسنامه‌های خاص به صورت رسمی آماده شده و نهال‌ها نیز برای غرس مهیا هستند.

توزیع آبگرمکن‌های خورشیدی در مناطق جنگلی اردبیل

هدایت در ادامه به ضرورت جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان در استان اشاره کرد و افزود: بدین منظور در مناطق جنگلی آبگرمکن‌های خورشیدی و تنورهای گازی به صورت رایگان توزیع می‌شود.

وی از توزیع ۶۳ مورد آبگرمکن خورشیدی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با افزایش اعتبارات و با توجه به اهمیت قضیه در سال جاری ۲۱۷ آبگرمکن خورشیدی، ۲۰۸ تنور گازی و ۲۳۸ کپسول در روستاهای جنگلی استان توزیع شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل فرهنگ سازی را لازمه موفقیت در صیانت از منابع طبیعی دانست و یادآور شد: با مشارکت بیشتر اهالی و ساکنین مناطق جنگلی می‌توان در حفظ پوشش جنگلی منطقه و توسعه فضاهای طبیعی نقش آفرین شد.

کاشت ۲ میلیون اصله نهال صنوبر در مغان

هدایت به دیگر برنامه‌های در دست اجرا برای توسعه درختکاری استان اشاره کرد و افزود: به منظور جلوگیری از قطع درخت در طرح‌های توسعه زراعت چوب، دو میلیون اصله نهال صنوبر در ایستگاه مغان در حال کشت بوده و در تلاش خواهیم بود هر سال این روند را ادامه دهیم.

وی یادآور شد: از اهداف مهم توسعه کاشت نهال صنوبر در مناطق مختلف استان، تأمین نهاده‌های مورد نیاز صنایع چوب، رونق اقتصادی سرمایه گذاران و اهالی منطقه، توسعه فضای سبز و ایجاد اشتغال است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اضافه کرد: چنانچه هر فردی تمایل به کاشت صنوبر داشته باشد، نهال و زمین رایگان واگذار خواهد شد.

هدایت افزایش منابع مالی مورد نیاز برای توسعه فضای سبز و درختکاری را یک ضرورت دانست و یادآور شد: تاکنون اعتبارات مصوب منابع طبیعی در سال جاری ۲۷ میلیارد تومان بوده که چنانچه اعتبار مصوب از محل سفر ریاست جمهوری محقق شود ۴۰ میلیارد تومان دیگر به منابع موجود اضافه خواهد شد تا با بهره‌مندی از این منابع توسعه عظیم درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی در استان را شاهد باشیم.

توزیع رایگان ۳۵۰ هزار اصله نهال در اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل به برنامه‌های هفته منابع طبیعی در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: در طول این هفته ۳۵۰ هزار اصله نهال به مانند نهال ون، افرا و صنوبر در مناطق مختلف استان اردبیل به صورت رایگان توزیع خواهد شد.

به گفته وی حضور در مجامع علمی و دانشگاهی برای تبیین ضرورت حفاظت از منابع طبیعی، نواختن زنگ طبیعت در مدارس استان و غرس نهال در حاشیه جاده اردبیل به نمین و اردبیل به سرعین از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته منابع طبیعی خواهد بود.

هدایت یادآور شد: شعار ملی هفته منابع طبیعی با عنوان «منابع طبیعی، بزرگترین سرمایه ملی» انتخاب شده و با ترویج و عملیاتی ساختن این شعار به دنبال تحقق برنامه‌های مورد نظر خواهیم بود.

وی به ضرورت استفاده از ظرفیت تریبون‌های ائمه جماعت در مساجد اشاره کرد و افزود: برای تبیین اهمیت منابع طبیعی در طی هفته جاری دیداری با ائمه جماعت استان به منظور تعامل و مشارکت بیشتر در حوزه صیانت از طبیعت و توسعه فضای سبز انجام خواهد شد.

هدایت، منابع طبیعی را بستر حیات و منبع توسعه پایدار دانست و یادآور شد: چنانچه این میراث به شکل مناسبی حفاظت نشود در تمامی بسترهای نظام اجتماعی و اقتصادی با مشکلات غیرقابل جبرانی مواجه خواهیم شد.

کد خبر 4559944

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی اردبیل تولد نوزاد توزیع نهال درختکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۳۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت

سید مازیار رضوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت مهندس ناصر پیروی و یادواره شهدای انفال با بیان اینکه حراست از جنگل خط قرمز این شهید والامقام بود، گفت: شیوه مبارزاتی و برخورد شهید پیروی با قاچاقچیان و سوداگران چوب یک الگوی تمام عیار است.

او شهید پیروی را بسیار مقرراتی، مسئولیت پذیر، جدی و پرتلاش در کار دانست و افزود: شهید ناصر پیروی با فریاد عدالت خواهی، تن قاچاقچیان چوب در گیلان را به لرزه در آورده بود.

شهید راه انفال، صیانت و حافظ منابع طبیعی، شهید ناصر پیروی، متولد سال ۱۳۳۸ در روستای چشناسر منطقه دیلمان شهرستان سیاهکل بود، سال ۱۳۵۹ وارد وزارت جهاد سازندگی شد و پس از طی مدارج تحصیلی دانشگاهی در مقطع کاردانی و پس از آن اخذ مدرک کارشناسی تا سال ۱۳۷۱ در سازمان جهاد سازندگی استان گیلان خدمت کرد و در ابتدای سال ۱۳۷۲ به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان منتقل شد.

او در سال ۱۳۷۹ به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماسال منصوب و با مدیریت جهادی، ضمن ایجاد وفاق و همدلی بین همکاران و همچنین استفاده مناسب از مشارکت خوب مردم این شهرستان، فعالیت‌های شایان توجهی در خصوص پاسداشت از انفال الهی به انجام رساند و عملکرد درخور تقدیری ارائه داد.

مهندس پیروی در سال ۱۳۸۴ پس از سال‌ها مبارزه قاطع با قاچاقچیان چوب و غارتگران جنگل و جلوگیری از تجاوز آنان به انفال الهی، نهایتا به دلیل امتناع از برآوردن خواسته‌های گروهی سودجو، به طرز مظلومانه‌ای به شهادت رسید و به عنوان شهید مبارزه با مفاسد اقتصادی مشهور شد.

بیشتر بخوانید: هجدهمین سالروز شهادت مهندس ناصر پیروی + تصاویر

این شهید گیلانی مدافع انفال در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۴ در مسیر عزیمت به محل کار ربوده شد. پس از چند روز  جست‌وجو، پیکر بی جان او در منطقه جنگلی هفت دغنان شهرستان صومعه سرا پیدا شد و در نهایت در زادگاهش به خاک سپرده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت