Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، پیش فروش مستند سینمایی «عابدان کهنز» که در جریان اکران‌های مردمی خود در نقاط مختلف کشور، بیش از 40 میلیون تومان فروش داشته است، از طریق سایت «عماریار» شروع شد.

بنابرین گزارش، «عابدان کهنز» که به کارگردانی «مجید رستگار» و تهیه‌کنندگی «امیر مهریزدان»، در «مدرسه مستند عمار» تولید شده است، روایت تربیت، شکوفایی و بالندگی نوجوانان مسجد امیرالمومنین (ع) کُهَنز شهریار است که در وقایع مهم انقلاب اسلامی از جمله فتنه سال 1388 و فتنه تروریست‌های تکفیری در سوریه حضوری فعال داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مستند در طی هشت هفته اکران مردمی، تاکنون در بیش از 110 نقطه کشور از جمله بندر لنگه، دهلران، رامهرمز، نهاوند، ساری، مشهد، فراشبند، آبادان، اسلامشهر، شهربابک، کاشان، برازجان، نهبندان، اراک، شاهرود، سبزوار، کرمانشاه، مهریز و همچنین دانشگاه‌ها و مراکز علمی مانند دانشگاه علم و صنعت تهران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه الزهرا، دانشگاه حکیم سبزواری، دانشگاه علمی کاربردی اصفهان، دانشگاه فرهنگیان شیراز و... اکران داشته است و حدود 14 هزار نفر به تماشای آن نشستند.

علاقمندان برای تهیه مستند سینمایی «عابدان کهنز» که موفق به دریافت لوح افتخار بخش مستند مدافعان حرم و فانوس پراستقبال‌ترین اثر نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار شده است، می‌توانند به سایت «عماریار» به نشانی Ammaryar.ir مراجعه کرده و در صورت ثبت‌نام تا 17 اسفند، از تخفیف ویژه 4۰ درصدی برخوردار شوند.

انتهای پیام/

279 / 279 عابدان کهنز مستند اکران‌ مردمی عماریار

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: عابدان کهنز مستند اکران مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۵۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت

آفتاب‌‌نیوز :

 در شرایطی که گیشه سینما‌ها تحت تاثیر اکران دو فیلم کمدی «تمساح خونی» و «سال گربه» قرار دارد، فروش ۱۱ میلیاردی «مست عشق» در دو روز اول اکران نوید یک رقیب جدید برای کمدی‌های در حال اکران را می‌دهد.

مست عشق ساخته حسن فتحی با حضور پارسا پیروزفر و شهاب حسینی اتفاق بی سابقه‌ای را در گیشه رقم زد و موفق شد طی دو روز اول اکران با جذب بیش از ۱۶۰ هزار مخاطب فروشی بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که برای یک فیلم غیرکمدی موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود.

پس از سال‌ها این اولین باری است که یک فیلم غیرکمدی موفق به شکستن این رکورد می‌شود، به گونه‌ای که «مست عشق» تنها در دو روز اول اکران توانست خود را به رتبه چهارم فروش کلی سینمای ایران در سال جدید برساند و بالاتر از فیلم‌هایی نظیر آسمان غرب، آپاراتچی، پرویز خان، نوروز و ایلیا در جستجوی قهرمان قرار گیرد.

شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)، بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ (پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا) در «مست عشق» بازی کرده اند.

این فیلم برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری می‌باشد که رابطه مولانا با شمس تبریزی، عشقی که مولانا به او داشت، تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا، و عشق او به خدا و عرفان او را به تصویر می‌کشد. 

در جدول فروش سینمای ایران در حال حاضر تمساح خونی به کارگردانی جواد عزتی با بیش از ۱۱۹ میلیارد تومان فروش در آستانه ۲ میلیونی شدن تماشاگران خود است و پس از این فیلم درام اجتماعی «بی‌بدن» با بیش از ۳۰ میلیارد فروش و کمدی «سال گربه» با ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران
  • اکران فیلم مستند از اراک تا تل‌آویو
  • فیلم مستند از اراک تا تل‌آویو اکران شد
  • آغاز ماراتن علمی ۳۵۵۶۱ داوطلب آزمون سراسری در لرستان
  • جستجوی یک خانواده برای یافتن پیکر فرزندشان/ یادبودی برای یاسین
  • مستند «عشق و فلسفه» در مورد زندگی «نادیا مفتونی» استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار