Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: تصور موفقیت در مقابله با آسیب‌های اجتماعی با کار ضربتی تصوری غلط و غیرعلمی است و در کوتاه‌مدت نمی‌توان جواب گرفت. ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهروز اکرمی عصر امروز در همایش ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت تحکیم خانواده با اشاره به ضرورت داشتن رویکرد علمی در بحث آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: رویکرد علمی لازمه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در شرایط امروز بوده و نباید افراد از ظن خود یار این آسیب‌ها شوند چراکه لازمه مقابله با انها رویکرد علمی است و بر مبنای من می‌دانم و فکر می‌کنم نمی‌توان حرکت کرد و برای داشتن رویکرد علمی نقش دانشگاه بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه امروز در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی با نوعی شلختگی مواجه هستیم و با وجود همایش‌ها و سمینارهای متعدد و همچنین علی‌رغم موجی از نظریه‌ها و فرضیه‌هایی که در زمینه مقابله با این معضل کاری از پیش نمی‌رود، چراکه مقابله در این حوزه نیازمند یک روش ضابطه‌مند است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: آنچه که امروز شاهد هستیم اینکه آسیب‌های اجتماعی چون کاهش سن اعتیاد زنان و مابقی به نقل محافل تبدیل شده و اگر بخواهیم با همین نگاه پیش برویم در واقع به ناکجاآباد می‌رویم و باید امور را در جای خود مورد واکاوی قرار دهیم.

اکرمی بیان کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی با نوعی فقر آموزشی و پژوهشی مواجه هستیم، برای مثال در حوزه طلاق عدم وجود آمار واحد از سوی دستگاه‌ها بیانگر نوعی فقر پژوهشی است و این پژوهش می‌تواند توسط اساتید مربوطه انجام شود.

وی ادامه داد: تصور موفقیت در مقابله با آسیب‌های اجتماعی با کار ضربتی تصوری غلط و غیرعلمی است و در کوتاه‌مدت نمی‌توان جواب گرفت و باید برای رسیدن به موفقیت در این زمینه یک پروسه و فرآیند کامل را طی و طبق نقشه عملی حرکت کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان کرد: همگانی شدن مقابله با آسیب‌های اجتماعی زمانی می‌تواند موفق باشد که همراه با تقسیم کار باشد چراکه موازی‌کاری پاسخگو نبوده و با توجه به محدودیت منابع باید تقسیم کار انجام شود.

اکرمی اضافه کرد: عوامل آسیب‌های اجتماعی تنها اجتماعی نبوده بلکه منشا مختلفی دارد و شامل تمام ابعاد فردی، روانی اقتصادی، فرهنگی و سایر موارد می‌شود.

350 میلیون ریال برای کاهش آسیب اجتماعی در گنبدکاووس تخصیص یافتکنترل اعتیاد در محیط‌های کاری عاملی موثر در کاهش آسیب‌ اجتماعی استخراسان شمالی| ششمین استان در پیچ و خم نبود زیرساخت‌های ترک اعتیاد

وی افزود: استان مرکزی در 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته در بحث ورودی پرونده‌های اتهام 8 درصد کاهش داشته که بیانگر تغییرات محسوس در بحث آسیب‌های اجتماعی استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: همچنین از دیگر دستاوردهای خوشایند استان در بحث آسیب‌ها در 6 ماهه نخست امسال می‌توان به کاهش 31 درصدی تعداد زندانیان، کاهش 27 درصدی نزاع دسته‌جمعی و 4 درصدی نزاع فردی، کاهش 12 درصدی طلاق اشاره کرد.

اکرمی بیان کرد: آمار خودکشی در استان هم در این بازه زمانی کاهش یافته و از رتبه 18 در سال گذشته به رتبه 25 در سال 97 رسیده‌ایم که هفت پله بهبود وضعیت در این حوزه را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: تغییر رویکرد در بحث آسیب‌های اجتماعی و استفاده از دیدگاه‌های پژوهشگران به عنوان نقشه راه مجریان این حوزه باید مد نظر قرار گیرد اگرچه کاهش‌هایی که در آسیب‌های مختلف در استان داشتیم بیانگر سوگیری مثبت استان در این حوزه بوده است.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۷۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در نخستین نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه‌های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.

وی با اشاره به طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) تصریح کرد: اجرای این طرح در قزوین اتفاق خوبی است، اما باید از ظرفیت مردمی بیشتری برای این طرح استفاده کرد.

اعلایی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

در ادامه استاندار قزوین با اشاره به نزدیک شدن به ایام گرامیداشت معلم اظهار کرد: همه مدیران استان باید با حضور در مدارس و جمع معلمان از زحمات آنان قدردانی کنند.

طرح نماد از آسیب‌های بزرگتر در جامعه پیشگیری می‌کند

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می‌شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.

سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می‌دهند.

وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.

سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارائه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاورد‌های اجرای این طرح نامید.

این نظام با هدف هم افزایی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری و شناسایی، ارجاع، توانمندسازی، درمان و مددکاری اجتماعی برای دانش آموزان در معرض خطر، پرخطر، و دارای فوریت روانی و اجتماعی اجرایی می‌شود.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • اتفاق جالب بعد از حذف پرسپولیس در اراک؛ بازیکن حریف برای سرخ‌ها آرزوی موفقیت کرد
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • دستگاه‌ها برای مقابله با سرقت، توپ را به زمین یکدیگر نیندازند
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟