Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@09:08:46 GMT

خداحافظی رسمی حسن رحیمی از دنیای قهرمانی

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۲۰۸۱

خداحافظی رسمی حسن رحیمی از دنیای قهرمانی

خبرگزاری میزان- حسن رحیمی» دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو در کشتی آزاد به طور رسمی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، حسن رحیمی سبک وزن خوش‌تکنیک و پرافتخار تیم ملی کشتی آزاد کشورمان که طی ۸ دوره حضور در رقابت‌های جهانی و المپیک، ۵ مدال طلا، نقره و برنز را برای کشورمان به ارمغان آورده بود ساعاتی قبل در یک پست اینستاگرامی به صورت رسمی خداحافظی‌اش از دنیای قهرمانی را تایید و اعلام کرد که دیگر در تیم ملی حضور نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  «بنام الله، مردم عزیز و شریف ایران، سلام. خداحافظی بنده حقیر از تشک کشتی به همان اندازه که برای شما «سخت وغیر قابل باور» بود، برای خودم هم خداحافظی با سال‌ها سختی و رنج بود، اما تنها چیزی که من را در مقابل این سختی‌ها توان مقابله می‌داد عشقی بود که به هم وطنان «غیور» خود داشتم تمام سعی و تلاشم را کردم که هرچند ناچیز باعث خوشحالی مردم کشورم بشوم و برای وطنم کسب افتخار کنم هیچ منتی نیست؛ این عشق به مردم و کشورم را وظیفه خود می‌دانم و بزرگترین افتخارم این است که در کنار مردم زندگی می‌کنم و خودم را هیچ وقت جدا از مردم «سختی کشیده» ندانستم فارغ از «شهرت» و «دیده شدن» دغدغه اصلی ام کشتی بوده و هست و سعی ام بر آن بود در کنار ورزش حرفه‌ای صدای تمام اهالی کشتی، این ورزش «تنها» و «مظلوم» باشم و برای من همین بس که درآینده ورزشکاران و کشتی گیران امروزی الگوی ورزشی نوجوانان وجوانان باشند و تاثیر مثبتی در زندگی وشکل گیری شخصیت آن‌ها داشته باشند؛ نه این که بعد از پایان قهرمانی یادی از آن‌ها نشود و تبدیل شوند به یک مهره سوخته استراتژی زندگی من برمبنای «حق» استوار است واعتقاد من این است که «حق گرفتنی» است؛ اما این روز‌ها اوضاع نه تنها ورزش ایران بلکه در ابعاد گسترده تر، کشورم را بسیار اسفناک می‌بینم که قلبم را به درد می‌آورد گاهی هرچقدر تلاش می‌کنی که صدایت را بشنوند، اما شنیده نمی‌شوی و «کارد به استخوانت می‌رسد» و اینجاست که «بهترین شیوه ایستادن نایستادن است» قهرمان‌ها می‌آیند و می‌روند، اما این «کشتی» است که باید «ماندگار» باشد و پهلوانان حقیقی خود را به رخ زمانه بکشد، تا برای دنیا پهلوانی آنان قابل تحسین باشد نه صرفاً مدال هایشان؛ امید دارم که جوانان پاک و آینده ساز کشتی می‌توانند در کنار قهرمانی پهلوان هم باشند من حسن رحیمی به عنوان عضوی کوچک از خانواده بزرگ کشتی قلبم برای کشتی می‌تپد و خدمتگزار همیشگی کشتی در کسوت مربی گری و خواهم بود می‌روم تا به زندگی خود سر و سامانی بدهم از کسانی که حقم را ناحق کردند و زحمات چندین ساله ام را نادیده گرفتند و فقط نقش این را داشتند که از «بیرون گود فرمان لنگش کن» را بدهند تشکر می‌کنم چرا که اگر آن‌ها نبودند حق و عدالت هم نمودی نداشت از خانواده عزیزم به پاس سال‌ها حمایت و صبوری شان ممنونم و دست بوسشان هستم از مربیان عزیزم آقایان رسول خادم، اکبر دودانگه، محمد طلایی، غلام رضا محمدی، محسن کاوه، مربی سازنده ام رسول دهقان نژاد، سرهنگ جهان بزرگی وهرکس که به گونه‌ای باعث رشد «حرفه ای» و «شخصیتی» من شد بسیار سپاسگزارم. مخلص رفقای عزیز و همیشه همراهم که تحت هیچ شرایطی بنده را تنها نگذاشتند.»   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حسن رحیمی تیم کشتی آزاد فدراسیون کشتی میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۲۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی بهترین فوتبالیست ۲۰ سال گذشته امارات

تیم فوتبال الوحده امارات شب گذشته در حالی که احمد نوراللهی را در ترکیب داشت و مثل تمام مسابقات این فصل از فهرست نفرات این بازیکن بهره می‌برد، موفق به کسب پیروزی یک بر صفر مقابل العین شد تا قهرمان جام بانک اسلامی ابوظبی شود، اما اسماعیل مطر پس از بالا بردن جام تصمیم سختی در سن ۴۱ سالگی و پس از نزدیک به دو دهه بازی گرفت.

اسماعیل مطر پس از سوت پایان مسابقه با همراهی احمد نوراللهی و دیگر هم‌تیمی‌هایش به سمت هوادارانشان در ورزشگاه رفت و با چشمانی گریان جام قهرمانی را بالای سر برد و برای آخرین بار این اتفاق را تجربه کرد.

مطر از طریق بلندگو‌های ورزشگاه محمد بن زاید در باشگاه الجزیره، از همه هواداران اماراتی تشکر کرد و به آنها وعده داد که کسب این قهرمانی مقابل العین، آغازی برای موفقیت‌های بعدی برای این نسل از بازیکنان جدید و جوان در الوحده است و فصل آینده به افتخارات بیشتری دست پیدا می‌کنند.

کاپیتان سابق تیم ملی امارات در ادامه اظهارات خود گفت: من بدون استثنا از همه تشکر کرده و خدا را شکر می‌کنم که در دوران حرفه‌ای‌ام با الوحده به افتخارات زیادی رسیدم و احساساتم درهم آمیخته است، چراکه این آخرین قهرمانی است که توانستم آن را به دست بیاورم.

مطر یادآور شد: امیدوارم این قهرمانی موجب خوشحالی هواداران شود و از همه می‌خواهم اگر کوتاهی کردم، من را ببخشند و مطمئنا قصد عقب‌نشینی از تصمیم خود مبنی بر بازنشستگی در فوتبال را ندارم.

اسماعیل مطر در سال ۲۰۰۱ کارش را در تیم اصلی باشگاه الوحده آغاز کرد و پس از آن فقط یک بار این تیم اماراتی را در مقطع کوتاهی به طور قرضی ترک کرد و در سال ۲۰۰۹ به السد قطر رفت، اما خیلی زود به امارات برگشت و همراه با تیم ملی این کشور در سال ۲۰۰۳ نیز توپ طلا را در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان به دست آورد.

او اولین کاپیتان تیم ملی در تاریخ فوتبال امارات محسوب می‌شود که در سال ۲۰۰۷ در جام خلیج فارس به قهرمانی رسید و در آن رقابت‌ها پنج گل در پنج بازی به ثمر رساند و بهترین بازیکن و بهترین گلزن شد و نقش مهمی در چهار قهرمانی برای تیمش در طول یک دهه ابتدایی دوران بازی داشت.

اسماعیل مطر در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۹ به قهرمانی در سوپرجام امارات رسید و در جام فدراسیون‌ها در سال ۲۰۰۱، جام بانک اسلامی در فصل‌های ۱۶-۲۰۱۵، ۱۸-۲۰۱۷ و ۲۴-۲۰۲۳ و جام ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ جام را بالا برد.

منبع: ورزش سه

tags # فوتبال سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • دیوید تیلور از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد/ رقیب یزدانی مربی شد
  • پایان یک جادوگر؛ دیوید تیلور رسما خداحافظی کرد!
  • فیلم| پایان یک رقابت
  • خداحافظی تیلور از تشک کشتی؟ جادوگر مربی می‌شود
  • دیوید تیلور از کشتی خداحافظی می‌کند؟
  • شوک باورنکردنی؛ خداحافظی دیوید تیلور از کشتی؟
  • خداحافظی دیوید تیلور از کشتی؟/ اولین پیشنهاد مربیگری به جادوگر رسید
  • استقبال مردم مهریز از کشتی‌گیرقهرمان ایران
  • قهرمان المپیک به همراه 9 ستاره دیگر از WWE اخراج شدند
  • خداحافظی بهترین فوتبالیست ۲۰ سال گذشته امارات