Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با نقل حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: بر اساس این حدیث، عبادتی که از همه عبادات آسان‌تر بوده سکوت و حسن خلق است.

وی با بیان اقسام عبادات گفت: شرط قبولی عبادات قصد قربت است، برخی عبادات نیز شرطش قصد قربت نیست، اما اگر با قصد قربت انجام داده شود ثواب داده می‌شود، همچنین برخی عبادات انجام ندادن آن دارای ثواب بسیاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرجع تقلید شیعیان با بیان آثار و مضرات استرس در انسان مطرح کرد: ضرر دادوفریاد راه انداختن اثرش بیشتر از آن اتفاقی است که افتاده و سوء خلق‌ها آثار بدی بر روی انسان می‌گذارد، برخی پزشکان گفته‌اند دلیل بسیاری از بیماری‌ها مثل سرطان استرس است، اما اگر انسان حسن خلق پیش بگیرد دیگر گرفتار استرس نمی‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی منظور از سکوت را سکوت در مسائل لغو و آلوده به گناه دانست و تصریح کرد: بنا بر روایتی از امام سجاد (ع) انبیاء مأمور به کلام شده‌اند و نه مبعوث به سکوت، کسی نباید این حدیث را برای انجام ندادن امربه‌معروف و نهی از منکر بهانه کند چراکه سکوت و سخن گفتن هرکدام جا و مکان مناسب خود را می‌طلبد.

وی ابراز کرد: برخی علمای اخلاق گفته‌اند ۲۰ نوع گناه توسط زبان انجام می‌شود، اما در مطالعاتی که ما انجام داده‌ایم مشاهده کرده‌ایم که این گناه‌ها ۳۰ نوع گناه هستند، بنابراین باید خیلی مراقب زبان بود و مشکل زبان این است که همه‌جا همراه انسان است، مثلاً خوردن مشروب گناهی است که همیشه همراه انسان نیست، اما زبان ابزاری است که همیشه همراه انسان است.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه با اشاره به مسائل روز کشور گفت: در جلسات شنیده شد که برخی افراد کم‌اطلاع و بی‌اطلاع به شورای عالی حوزه اهانتی کرده‌اند، درحالی‌که این شورا منتخب مراجع عظام تقلید و حوزه علمیه است و اگر اهانتی به این شورا بشود به مراجع و رهبری توهین کرده است، باید دید این افراد چه کسانی هستند که شورای عالی حوزه را زیر سؤال برده‌اند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ابراز کرد: این روز‌ها صحبت از جوان‌گرایی خیلی زیاد است، اما معنای جوان‌گرایی را خیلی‌ها نمی‌دانند، معنی جوان‌گرایی این نیست که پست کلیدی به افراد بی‌تجربه و کم‌تجربه داده شود درحالی‌که معنی جوان‌گرایی معنای دیگری دارد.

وی ادامه داد: با نگاهی به در قرآن مجید مشاهده می‌شود اصحاب پیامبران بیشتر جوانان بوده‌اند، همچنین در حدیثی از امام صادق (ع) آمده بر شما باد به اینکه جوانان را داشته باشید چراکه جوانان نسبت به خیرات نسبت به دیگران سریع‌تر هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم مسائل تصمیم‌گیری‌های مهم نظام را پیچیده‌تر از امور اجرایی دانست و خاطرنشان کرد: جوان‌گرایی به این معنا است که جوانان را در مدیریت‌های پایین‌تر آوردن و با دادن مسئولیت‌های کوچک‌تر آن‌ها را برای پست‌های کلیدی آماده کردن است.

منبع: فردا

کلیدواژه: شورای عالی حوزه مکارم شیرازی اهانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۳۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرآنلاین

tags # تاریخ معاصر ایران سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • آیت‌الله مکارم‌شیرازی: پلیس طرح نور را با قدرت ادامه دهد
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان: درمورد «طرح نور» سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • آیت الله مکارم خطاب به سردار رادان : درمورد « طرح نور » سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • حمایت آیت‌الله مکارم از اقدام پلیس در اجرای طرح نور
  • آیت الله مکارم شیرازی: در اجرای طرح نور سست نشوید و محکم ادامه بدهید
  • حمایت آیت‌الله مکارم شیرازی از اقدام پلیس در اجرای طرح نور
  • تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب