Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@20:31:15 GMT

صنایع و بنگاه های اقتصادی به سیاست ورود نکنند

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۳۵۸۱

صنایع و بنگاه های اقتصادی به سیاست ورود نکنند

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: صنایع و بنگاه های اقتصادی به سیاست ورود نکنند و همه تلاش خود را برای توسعه رونق اقتصادی به کار گیرند.

به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» در بازدید از پتروشیمی شازند افزود: مجموعه های اقتصادی این استان باید همه توان خود را صرف تولید کنند و مجموعه های دولتی نیز باید تنگناهای تولید را بردارند تا بنگاه های اقتصادی بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: بنگاه های اقتصادی باید با نگاه اقتصادی و منطبق بر قوانین اقتصادی کار کنند.
اکرمی اظهار داشت: مجموعه دولت باید به بنگاه های اقتصادی و به ویژه بنگاه هایی که به سمت خصوصی شدن می روند کمک کنند که قیمت تمام شده محصولات کفاف هزینه های تولیدی آنها را بدهد.
وی گفت: کشور در یک شرایط ویژه به سر می برد و این شرایط تصمیات ویژه می طلبد برنامه ها بر اساس اولویت بندی انجام شود.
مدیر عامل شرکت پتروشیمی شازند نیز در این بازدید گفت: وجود نیروهای متخصص این مجموعه را به یک شرکت تولیدی مطرح در بین شرکت های همتای خود تبدیل کرده است.
«ابراهیم ولدخانی» افزود: شرکت پتروشیمی از بزرگترین مجموعه های صنعتی است که در سال جاری با فراز و نشیب هایی همراه بود اما با کمک و همکاری کارکنان این مجموعه مشکلات یکی پس از دیگری حل شد.
وی بیان کرد: این شرکت در زمانی نیز با مشکلات گمرکی مواجهه شد اما با تلاش های مضاعف تحریم ها اثری در روند کار ایجاد نکرد و امید است مسئولان حمایت های لازم را از این شرکت بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند افزود: این شرکت پارسال بیش از 300 میلیون دلار ارز آوری برای کشور داشت که این رقم در سال جاری نیز با وجود مشکلات اقتصادی بر پایه ٤٠٠ میلیون دلار هدفگذاری شده است.
ولد خانی اظهار داشت: هیچ کدام از اعضای این مجموعه اجازه خروج محصولات بدون مجوز شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران را ندارند.
وی گفت: ایجاد شغل برای دولت با صرف هزینه های زیادی همراه است و شرکت پتروشیمی شازند در مدت 2 سال گذشته ٨٠٠ نیروی کار در این شرکت جذب کرده است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند ادامه اظهار داشت: این مجموعه صنعتی ٢سال است که از فهرست صنایع آلاینده خارج شده است.
ولدخانی ادامه داد: شرکت پتروشیمی شازند سال گذشته یک هزار قلم لوازم و تجهیزاتی که نیازمند تامین ارز بود را بومی سازی و در داخل شرکت تولید کرد.
وی تصریح کرد: این مجموعه در سال جاری از لحاظ فروش محصولات هیچ مشکلی نداشته و اگر خوراک لازم به این مجموعه تزریق شود، به توفیقات بیشتری دست می یابد.
پتروشیمی شازند از بزرگترین تولید کنندگان محصولات پلیمری و مواد شیمیایی است و از طرح های مهم زیر بنایی کشور محسوب می شود.
پتروشیمی شازند در سال 1372 بهره برداری شد و به عنوان یکی از واحدهای فرادستی مطرح در حوزه نفت و گاز برای زنجیره بزرگی از تولیدکنندگان متوسط و کوچک کشور کارسازی و تامین مواد اولیه دارد.
3005/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بازديد پتروشيمي استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۳۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی دارای مجوز به شهرک صنعتی خیرآباد

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف یوسفی اظهار کرد: در راستای انتقال واحدهای تولیدی (صنعتی، معدنی، خدماتی) و کارگاه‌های آلاینده به خارج از مناطق مسکونی و محدوده سکونتگاه‌ها، دومین نشست کارگروه تبصره ماده ۱۴ قانون هوای پاک استان مرکزی برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه یکی از منابع آلایندگی هوای اراک، ذوب ضایعات فلزی در کوره‌های سنتی است که در این راستا مقرر شد برای ۱۰۰ واحد صنفی ذوب ضایعات دارای پروانه در شهرک صنعتی خیرآباد با مساعدت شرکت شهرک‌ها زمین اختصاص یابد همچنین با انجام اقدام مشترک با صنف ضایعات فلزی واحدهای متخلف شناسایی و اقدامات قانونی در این خصوص لحاظ شود.

وی بیان کرد: در این راستا مقرر شد برنامه چهارگانه پالایشگاه نفت شازند به منظور کاهش آلایندگی گرد و غبار و so2 تا پایان سال اجرایی و در خصوص اتصال ایستگاه سنجش آلایندگی پالایشگاه شازند به شبکه پایش آنلاین تسریع شود.

یوسفی افزود: شرکت پتروشیمی شازند نیز در راستای برنامه زمانبندی کاهش آلایندگی ملزم شد برنامه کامل حذف فلزها را تا پایان سال به صورت کامل تکمیل و نسبت به خرید و نصب یک دستگاه سنجش آلودگی هوا با جانمایی محیط زیست در از محل اجرای مسوولیت‌های اجتماعی حداکثر تا ۲ ماه آینده اقدام شود.

کد خبر 6099534

دیگر خبرها

  • عسکری: نام استقلال تغییر نخواهد کرد
  • علی عسگری: استقلال، استقلال می‌ماند
  • بازدید وزیر نفت از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
  • لزوم گسترش اکتشافات مس با روش‌های نوین
  • بازدید معاون رئیس‌جمهور از زخم کهنه صنعت لرستان
  • انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی دارای مجوز به شهرک صنعتی خیرآباد
  • حق داشتن نماینده حقوقی برای تمام شرکت‌ها به رسمیت شناخته شد
  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد