Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@19:02:33 GMT

با واردات دام، مردم برای نوروز مشکلی نخواهند داشت

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۵۰۶۰

با واردات دام، مردم برای نوروز مشکلی نخواهند داشت

رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد گفت: مردم مطمئن باشند، بزودی با واردات دام زنده، تعدیل قیمت گوشت و خدمات بهداشتی ذبح دام در کشتارگاه مشهد مشکلی در ایام عید نخواهند داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی، اسماعیل نورمحمدی با اشاره به تمهیدات اندیشیده این موسسه به منظور ارائه خدمات ذبح و تامین گوشت مورد نیاز ایام نوروز ۹۸، اظهار کرد: معتقدیم که خدمت به زائران امام هشتم (ع) محدود به حریم حرم مطهر نیست، بلکه حریم رضوی در تمام شهر مشهد گسترده است، لذا برای رفاه حال شهروندان و زائران و تامین نیاز شهر به گوشت و محصولات گوشتی، آمادگی افزایش شیفت‌های خدمات رسانی به 3 نوبت را درکشتارگاه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اقدامات انجام شده در جهت بهینه سازی و نوسازی تجهیزات و تاسیسات موسسه صنعتی گوشت مشهد اشاره کرد و ادامه داد: این امر که با مساعدت‌های دامپزشکی استان، شبکه بهداشت مشهد و نیز با تلاش‌های خستگی ناپذیر پرسنل خدوم موسسه صورت گرفته، بهبود تولید و افزایش کمی وکیفی محصولات تولیدی این مجموعه را به دنبال داشته است.

رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد با اعلام آمادگی درجهت بکارگیری تمام توان این موسسه در بخش‌های مختلف به ویژه واردات دام زنده، افزود: با همکاری پرسنل و کمک دامپزشکی همه تلاش خود را به کارخواهیم گرفت تا شهروندان مشهدی و زائران امام هشتم هیچگونه نگرانی از بابت کمبود گوشت قرمز درایام عید نوروز احساس نکنند.

وی در خصوص عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت گوشت، عنوان کرد: علیرغم افزایش هزینه‌های جاری کشتارگاه، افزایش دستمزدها و دشواری‌هایی که موسسه با آن مواجه است، به منظور جهت رفاه حال مراجعان در سال جاری هیچگونه افزایش قیمتی در ارائه خدمات ذبح و استحصالات جانبی دام در کشتارگاه مشهد نداشته‌ایم و متاسفانه برخی از گرانی های گوشت، جنبه روانی داشته و برخی هم به سوء استفاده های بعضی از دلالان بر می‌گردد.

نورمحمدی واردات دام زنده را راهکاری برای کاهش قیمت گوشت عنوان و تصریح کرد: این امر می‌تواند در تعدیل قیمت گوشت بسیار موثر باشد که در همین راستا جلسات هماهنگی با مسئولین استان برای واردات دام از کشورهای همسایه صورت گرفته که به زودی انجام خواهد شد.

وی در مورد برخی شائبه‌ها درمورد گوشت‌های آلوده وارداتی، گفت: از آنجایی که کشتارگاه صنعتی مشهد به عنوان یکی از واحدهای تابعه سازمان همیاری شهرداری‌ها، خصوصی به شمار نمی رود، لذا کنترل‌های لازم بر تمامی محصولات تولیدی و استحصالی و نیز اقدامات انجام شده در این مجموعه به طور کامل زیر نظر مسئولان دامپزشکی استان صورت می گیرد.

رئیس کشتارگاه صنعتی گوشت مشهد ادامه داد: به هیچ عنوان وجود هیچگونه محصول آلوده‌ای با برند "موسسه صنعتی گوشت" مشهد و یا "مارلیک" تاکنون گزارش نشده است، لذا به مصرف کنندگان عزیز اطمینان می‌دهیم که با خاطری آسوده محصولات این موسسه را خریداری و مصرف کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان می‌بایست گوشت و استحصالات خوراکی دام از جمله جگر، کله پاچه، سیرابی و ... را با برندهای یاد شده و مهر و برچسب‌های ویژه مورد تایید از مراکز معتبر خریداری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واردات دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، جایزه بهترین شرکت‌کننده و نشان آبی آسمانی فیاپ از جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان به مهدی آشنا عکاس ایرانی رسید.

جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان از ۲۶ مارچ تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۴ برابر با ۷ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد که دارای مجوز (پاتروناژ) فدراسیون هنر بین‌المللی فیاپ است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۳۸۸ با تصویب قطعنامه‌ای روز ۲۱ مارس را با عنوان فرهنگ صلح به عنوان روز جهانی «نوروز» به تصویب رساند و در تقویم خود جای داد. از این پس نوروز به‌عنوان یک مناسبت بین‌المللی به رسمیت شناخته شد.

در اطلاعیه دفتر روابط عمومی مجمع عمومی سازمان ملل آمده‌است که امروزه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در ایران، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، سایر کشورهای آسیای میانه و قفقاز، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، هند، در منطقه بالکان، آلبانی و مقدونیه، حوزه دریای سیاه و خاورمیانه آغاز فصل بهار را با سنت باستانی عید نوروز که تاکیدی است بر زندگی در هماهنگی و تعادل با طبیعت، جشن می‌گیرند.

جشنواره بین المللی عکس «نوروز» نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

کد خبر 6091942 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • گره اندر گره
  • برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • ۱۰میلیون قطعه جوجه‌ریزی در لرستان/ صادرات مرغ افزایش می‌یابد
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • مطالبات چایکاران تا فردا ۱۳ اردیبهشت تسویه می‌شود
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت