Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@01:15:31 GMT

زنگ جشن نیکوکاری در مدارس خراسان جنوبی نواخته شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۵۲۳۱

زنگ جشن نیکوکاری در مدارس خراسان جنوبی نواخته شد

امروز دانش ‌آموزان خراسان جنوبی پاکت‌های مهربانی خود را در داخل صندوق‌های امداد انداختند تا در ایام عید لبخندی بر لب دانش آموزان نیازمند و محروم بنشانند. ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، بهار که از راه می‌رسد فرصتی دوباره دست می‌دهد تا بتوان با دستان پر مهر و با سخاوت گل لبخند بر لب نیازمندان نشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرصتی مثل جشن نیکوکاری، جشنی که همه ساله و در آستانه فرا رسیدن فصل بهار، فصل رویش و زایش دوباره به وسعت تمام ایران برگزار می‌شود و با برگزاری آن بوی عشق ، ایثار، عاطفه و مهربانی در فضای کشور به مشام می‌رسد.

این روزها چه اشک‌هایی که از سر نداری و رنج بر زمین آرزو ریخته می‌شود و چه دل‌های نازکی که از سر اضطراب و ناراحتی شکسته می‌شود! دست‌های بی‌رمق، چشم‌های پراشک، قلب‌های آزرده، پاهای ناتوان، سینه‌های خسته، دل‌های مضطرب، اتاق‌های سرد، محله‌های تاریک، شهرهای بی‌روح، غروب‌های غمگین؛ همه و همه در آرزوی یک تکان فکر و اندیشه و به امید یک حرکت خداجویانه و مهرورزانه از سوی نیکوکاران در روز احسان و نیکوکاری است.

1000 پایگاه در جشن نیکوکاری استان بوشهر راه‌اندازی شدزنگ جشن نیکوکاری در 616 مدرسه استان ایلام نواخته می‌شودجشن نیکوکاری در 1000 مدرسه کرمانشاه برگزار می‌شود

هر سال چند هفته‌ای مانده به عید، کودکان برای نوروز روز شماری می‌کنند برای خرید لباس و کفش نو به همراه والدین خود درب این مغازه و آن مغازه می‌گردند تا به دلخواه خود لباسی نو خریداری کنند اما در زیر آسمان شهر هنوز کودکانی وجود دارند که از آمدن عید زیاد خوشحال نیستند چون نمی‌توانند لباس نو به دلخواه خود بخرند.

جشن نیکوکاری همه ساله در آستانه بهار فرصتی را ایجاد می‌کند تا لحظه‌ای فارغ از هیاهوی روزمره، نگاهی به دور و بر خود بیندازیم و به یاد بیاوریم افراد نیازمندی را که در کنار ما زندگی می‌کنند و به یاری و همدلی ما نیاز دارند. 

در این راستا کمیته امداد امام خمینی(ره) با برگزاری جشن نیکوکاری این فرصت را به شهروندان یادآوری می‌کند و با این اقدام به دنبال ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه و به خصوص در بین دانش آموزان است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با همه مشکلات اقتصادی در کشور شاهد افزایش کمک به نیازمندان توسط اقشار مختلف جامعه هستیم.

رضا سلم‌آبادی در مراسم جشن نیکوکاری با بیان اینکه هنوز هم در این اوضاع اقتصادی مردم با کمک‌های خود حس نوع دوستی و نیکوکاری را به نمایش می‌گذارند افزود: دانش آموزان از بدو انقلاب تاکنون پیشگام عرصه نیکوکاری بوده‌اند و کمک به همنوع در مدارس استان و کشور فرهنگ سازی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه چونگی نحوه جمع‌آوری و کمک به نیازمندان و باز خورد آن نقش تاثیرگذاری در تقویت جشن نیکواری در سال‌های آینده دارد اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی که اعتبارات خاصی در زمینه کمک و خدمت رسانی به محرومان دارند و باید با همکاری و هم افزایی بیش از پیش با کمیته امداد نسبت به محرومان محرومیت‌زدایی کنند.

عابدی با بیان اینکه جشن نیکوکاری روحیه تعاون و همکاری را در بین دانش آموزان تقویت می‌کند افزود: برپایی این آیین‌ها با همکاری بین بخشی دستگاه‌های اجرایی تاثیر مثبتی بر تقویت آرمان‌های دینی، اسلامی و انقلابی دارد.

وی بیان کرد: والدین دانش آموزان باید در نشر حس انسان دوستی از نسلی به نسل دیگر تلاش کنند چون دانش آموزان بهترین سفیران نشر و هضم این آرمان‌ها در جامعه هستند.

جشن نیکوکاری 15 اسفند در پایگاه‌های مدارس، 16 اسفند در پایگاه‌های مساجد، میادین و معابر و 17 اسفند در مصلاهای نمازجمعه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در آستانه سال نو برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R41348/P/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۵۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟

ایرج شاه ملکی، با بیان اینکه هدف مدارس از راه دور پوشش تحصیلی «دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل» است گفت: دانش‌آموز زیر ۱۸ سالی می تواند در مدارس از راه دور ثبت نام کند که مجوزی با عنوان «کمیسیون خاص» با توجه به شرایط جسمی، روحی، مالی، بیماری، دوری راه و صعب العبور بودن مسیر، داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحصیل در مدارس از راه دور برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال واجب التعلیم راحت نیست، محدودیت دارد و منطقه یا آموزش و پرورش باید تاییدکننده شرایط دانش آموز باشد افزود: برای دانش آموز بالای هجده سال تحصیل در مدارس از راه دور هیچ ممنوعیتی ندارد.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش در خصوص تحصیل دختران ازدواج کرده نیز ادامه داد: این افراد می توانند در شیفت عصر مدارس دولتی، از راه دور، بزرگسالان تحصیل کنند. همچنین آیین نامه اجرایی هم به آن ها اجازه داده با رعایت ملاحظاتی در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند.

شاه ملکی با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برای سه ترم، ثبت نام و همچنین نیم سال تحصیلی داریم گفت: برای ترم مهر ماه، بهمن و دوره تابستان امکان ثبت نام برای دانش آموزانی که شرایط ثبت نام دارند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدرک مدارس از راه دور همچون مدرک مدارس عادی است عنوان کرد: حتی قبولی تحصیل دانش آموزان از راه دور را در رشته پزشکی نیز داشته‌ایم.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که نیروی آزاد «گزینش شده»، ملاک فعالیت معلمان در این مدارس است.

شاه ملکی اظهار کرد: شهریه ثابت هرسال نسبت به سال قبل تغییر می‌کند، مبلغ سال تحصیلی جاری، ۲۴۰ هزار تومان بابت «شهریه ثابت» در سراسر کشور اعلام شده بود اما «شهریه متغیر» واحد درسی به خود استان‌ها واگذار شده که براساس شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • نواخته شدن «زنگ سپاس معلم» در اردبیل+فیلم
  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس خوزستان
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در کردستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟