Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@13:59:43 GMT

آجیل و پسته در ردیف کالاهای دست نیافتنی!

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۶۵۰۷

خرداد: رییس اتحادیه خشکبار می‌گوید امسال به دلیل سرمازدگی میزان تولیدات اقلام مختلف اجیل و پسته کاسته شده و همین موضوع باعث گرانی آن در بازار شب عید شده است.
در کنار رشد قابل‌ توجه قیمت انواع محصولات و خوراکی‌ها، نرخ انواع آجیل و خشکبار روند صعودی به خود گرفته و با توجه به هزینه‌های جاری خانوار از این به بعد آجیل و خشکبار برای اقشار متوسط به کالاهای دست نیافتنی خواهد پیوست!
در پی رشد نرخ دلار و سودجویی عده‌ای از بازار، قیمت این محصولات افزایش قابل‌توجهی به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل پیش از این دلیل گرانی خشکبار را خرید تجار عراقی سر زمین عنوان کرده بود.
احمدی که پیش از این گفته بود به واسطه خرید برخی اقلام مانند تخمه جابونی از سوی تجار عراقی در باغ به قیمت سه دلار، قیمت تخمه‌ جابونی با رشد قابل‌توجهی همراه شده و این محصول نیز برای رفع نیاز بازار داخلی به کشور وارد می‌شود، این بار دلیل افزایش قیمت‌ها را نه خرید در باغ، که سرمازدگی و کاهش تولیدات عنوان می‌کند.
مصطفی احمدی رییس اتحادیه صنف خشکبار و آجیل به خبرنگار رویداد۲۴ گفته تولید خشکبار در کشور بین ۷۰ تا ۸۰ درصد نسبت به سال قبل کاسته شده و همین امر باعث افزایش قیمت آجیل شده است. در فروردین و اردیبهشت سال ۹۷ شاهد سرمازدگی بودیم و اغلب اجناس به خصوص پسته و بادام در بازار کم شد.
رییس اتحادیه خشکبار می‌گوید: در حال حاضر ثبت سفارش آجیل انجام می‌شود، اما بادام هندی هنوز ثبت سفارش نشده است و برای این محصول تولید داخل نیز نداریم.
احمدی می‌گوید: حدود ۶۰ درصد از پسته امسال دچار سرمازدگی شد و تولید پسته از ۲۰۰ هزار تن به ۷۰ هزار تن رسیده است و میزان صادرات نیز کاهش پیدا کرد این در حالی است که از تولید ۲۰۰ هزار تنی پسته هر سال حدود ۱۴۰ هزار تن آن صادر می‌شد، اما امسال برای تنظیم بازار، این محصول کمتر صادر شد؛ ضمن آنکه صادرکننده به دلیل محدودیت ارز نیمایی تمایلی به صادرات این محصول ندارد.
قیمت برخی از اقلام در زیرآمده است:
قیمت پسته اکبری بو داده هر کیلوگرم ۱۸۵ هزار تومان
قیمت پسته احمد آقایی هر کیلوگرم ۱۶۰ هزار تومان
قیمت مغز فندوق بو داده هر کیلوگرم ۱۲۵ هزار تومان
قیمت تخمه کدو گوشتی ۵۰ هزار تومان
مغز بادام ایرانی ۱۰۰ هزار تومان
تخمه جابونی شور ۲۵ هزار تومان
تخمه کدوی مرمری شور ۴۶ هزار تومان
فندوق با پوست خام ۵۸ هزار تومان
بادام زمینی ۲۹ هزار تومان
منبع: اعتماد آنلاین برچسب ها: آجیل ، پسته ، عید

منبع: خرداد

کلیدواژه: آجیل پسته عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۶۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهشی شدن قیمت سکه و طلا

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب،قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته یک‌شنبه (۹ اردیبهشت)، افت ۳۸۶ هزار تومانی داشت و به ۴۰ میلیون و ۲۰۴ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۴۱۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۶ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با کاهش ۶۰. هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته یک‌شنبه (۹ اردیبهشت)، ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه بدون تغییر، ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به نرخ ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۳۸۱ هزار تومان بدون تغییر در بازار فروخته شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۳۶ دلار رسیده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • کاهشی شدن قیمت سکه و طلا
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد