Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@03:25:06 GMT

ثروت زاگرس نشینان جنگل است

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۶۵۵۴

ثروت زاگرس نشینان جنگل است

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در حاشیه مراسم روز درختکاری که امروز (۱۵ اسفند) در کرمانشاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز درختکاری بر ضرورت حفاظت و حراست از منابع طبیعی تاکید کرد و از مردم خواست برای حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی بکوشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازوند با اشاره به بالا بودن میزان بارندگی سالانه در استان کرمانشاه گفت : این موضوع احتمال بروز سیل در استان در صورت بروز بارندگی‌های شدید را دور از انتظار نمی‌کند که توجه به موضوع درختکاری و توسعه منابع طبیعی می‌تواند نقش مهمی در مقابله با وقوع سیل‌های بزرگ در زمان بارندگی‌های شدید را داشته باشد.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای هم به فرسایش بالای خاک داشت و تصریح کرد: توسعه منابع جنگلی می‌تواند نقش مهمی در حفاظت و حراست از خاک داشته و از فرسایش آن جلوگیری کند.

بازوند با بیان اینکه ثروت زاگرس نشینان جنگل است، افزود: باید این ثروت را تقویت کرد.

وی مردم را به مشارکت در توسعه منابع طبیعی و جنگل‌ها دعوت کرد و افزود اگر هر فردی هر سال فقط یک درخت بکارد شاهد توسعه منابع طبیعی خواهیم بود.

بازوند اشاره‌ای هم به برنامه توسعه سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هکتار منابع جنگلی در سطح استان داشت و ابراز امیدواری کرد: این برنامه‌ریزی با مشارکت مردم محقق شود .

 

 

انتهای پیام/د

ضرورت حفاظت و حراست از منابع طبیعی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری مناظر زیبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۶۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد

غلامرضا اسمعیلی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای حفاظت از منابع آب شهرستان و رساندن امانت به دست نسل آینده یک حلقه چاه که به صورت غیر مجاز در منطقه گردشگری روستای خاییز شهرستان تنگستان حفاری شده بود با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان و ضابطین قضائی پلمب و مسلوب المنفعه شد.

دادستان شهرستان تنگستان تصریح کرد: با افراد سود جو و منفعت طلبی که به دنبال تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال هستند برخورد جدی و نسبت به رفع تصرف از آنها اقدام خواهیم کرد.

کد خبر 6099575

دیگر خبرها

  • فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی اعلام کرد: افزایش تعرض به جنگلبانان در سال جاری
  • حفاظت از حیات وحش، رسالت همه ایرانی‌ها
  • تصویب طرح پهنه بندی حریم مشهد برای اولین بار در شورای‌عالی شهرسازی و معماری
  • یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد