Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- سازمان عفو بین الملل امروز(چهارشنبه) با اشاره به این که ده ها فعال مدنی مصری از آغاز سال جدید میلادی تاکنون در معرض موجی از حملات سایبری قرار گرفته اند، از وضعیت فعالان حقوق بشر در این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری شبکه تلویزیونی 'الجزیره'، این سازمان بین المللی افزود: یک کادر فنی وابسته به عفو بین الملل از آغاز سال جاری میلادی ده ها رایانامه (ایمیل) مشکوک ارسال شده به روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر و سازمان های غیر دولتی مصری را تحلیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سازمان بین المللی توضیح نداد که حملات از چه طرفی سازماندهی شده و تنها اشاره کرد که از شیوه فیشینگ استفاده شده است.
فیشینگ به تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و... از طریق جعل یک وب‌سایت، آدرس ایمیل و... گفته می‌شود.
عفو بین الملل افزود: این حملات سایبری در زمان شلوغی های سیاسی مثل هشتمین سالروز انقلاب 25 ژانویه و یا سفر 'امانوئل مکرون' رییس جمهور فرانسه به قاهره در اواخر ژانویه شدت می گرفت.
در همین راستا 'رامی رئوف' کارشناس فنی سازمان عفو بین الملل تاکید کرد که این حملات سایبری بخشی از هجمه های پیاپی به هدف ترساندن و ساکت کردن منتقدان مصری است.
سازمان های غیردولتی همواره دولت 'عبدالفتاح السیسی' رییس جمهور مصر را به اقدامات ضد حقوق بشری متهم کرده اند. طبق گزارش های این سازمان ها، دولت بیش از 500 پایگاه اینترنتی را فیلتر کرده است.
السیسی همچنین در آگوست(مرداد- شهریور) سال گذشته میلادی قانون مبارزه با جرایم الکترونیکی را به تصویب رساند کرد که به موجب آن دولت می تواند تمام پایگاه های اینترنتی را که از نظر آن محتوای تهدید آمیز برای امنیت ملی دارد، فیلتر کند.
خاورم**3224**1508

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حقوق بشر سازمان عفو بين الملل مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۷۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل

رسانه‌های عبری اعلام کردند که تل‌آویو نگران است سازمان ملل نام اسرائیل را به خاطر کشتار کودکان غزه در لیست سیاه در کنار گروه‌های تروریستی همچون داعش و القاعده قرار دهد که عواقب سنگین بین‌المللی برای این رژیم خواهد داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تداوم تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و بی‌توجهی این رژیم به همه درخواست‌های بین‌المللی جهت توقف جنگ و همچنین با توجه به احتمال صدور حکم بازداشت مقامات صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری رسانه‌های عبری اعلام کردند که اسرائیل نگران قرار گرفتن نام خود در لیست سیاه سازمان ملل متحد در آینده نزدیک است؛ زیرا سازمان ملل به زودی گزارشی درباره کشورها و سازمان‌هایی که به کودکان آسیب می‌زنند و حقوق آنها را نقض می‌کنند منتشر خواهد کرد.

در شرایطی که انتظار می‌رود ماه آینده سازمان ملل گزارشی درباره ناقضان حقوق کودکان در جهان منتشر کند، رژیم اشغالگر که تنها طی 7 ماه جنگ بیش از 15 هزار کودک را در نوار غزه قتل عام کرده و غزه را تبدیل به گورستان و جهنم کودکان کرده است، نگران قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل بوده و بر همین اساس به دنبال انجام اقدامی پیشگیرانه است و در پشت صحنه تلاش می‌کند تا سازمان ملل را متقاعد سازد که این رژیم را در لیست سیاه قرار ندهد.

در این زمینه روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت امروز پنجشنبه گزارش داد که اظهارات مکرر «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد درباره حملات اسرائیل در نوار غزه، ترس اسرائیل را از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل بیشتر می‌کند.

بر اساس این گزارش برآوردهای اسرائیلی‌ها حاکی از آن است که ممکن است سازمان ملل نام اسرائیل را در کنار گروه‌های تروریستی داعش و القاعده و بوکوحرام و ... در لیست سیاه قرار دهد.

جنگ اسرائیل علیه کودکان غزههشدار یونیسف درباره 2 برابر شدن میزان مرگ و میر کودکان غزهیونیسف: 17هزار کودک در غزه از خانواده خود دور افتاده‌اند/ وضعیت دلخراش نوزادان در بیمارستان‌ها

بر اساس گزارش این رسانه صهیونیستی کشورها و طرف‌ها و سازمان‌هایی که در لیست سیاه سازمان ملل قرار دارند با تحریم‌های فوری مواجه نمی‌شوند اما نگرانی اصلی اسرائیل این است که قرار گرفتن آن در لیست سیاه منجر به انجام اقدامات بین‌المللی دیگر علیه آن همچون تحریم شرکت‌های تجاری یا اسلحه سازی اسرائیل شود.

البته این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی در این موقعیت قرار می‌گیرد؛ زیرا در سال‌های قبل هم به دلیل جنایت‌های مستمری که این رژیم علیه کودکان فلسطینی انجام می‌داد در معرض خطر قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل بود اما استانداردهای دوگانه حاکم بر جامعه بین‌المللی و سازمان ملل و سیطره آمریکا بر این سازمان موجب شد تا هر بار اسرائیل از قرار گرفتن در این لیست فرار کند.

در پیش‌نویس گزارش سال 2022 سازمان ملل در این زمینه آمده بود که اسرائیل به صدها کودک فلسطینی زیر 18 سال آسیب رسانده و دست کم 50 کودک فلسطینی را به طور مستقیم با شلیک گلوله‌های واقعی به قتل رسانده است. علاوه بر این در آن گزارش سازمان ملل آمده بود که اسرائیلی‌ها بیش از 800 کودک فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب یک طرح برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل در آمریکا
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • تصویب طرحی در آمریکا برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • سازمان دفاع مدنی غزه: هنوز بیش از ۱۰۰۰۰ پیکر زیر آوارها مدفونند
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • ابراز نگرانی کمیسر عالی‌ حقوق بشر سازمان ملل از نحوه برخورد با دانشجویان معترض
  • اسرائیل در حال آماده شدن برای اعزام هیئتی به قاهره است