Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@01:43:34 GMT

وزیر ارشاد در رشت: آینده فرهنگی گیلان درخشان است

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۳۰۸۱

وزیر ارشاد در رشت: آینده فرهنگی گیلان درخشان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز می‌توانیم برای آینده استان گیلان امیدوارتر باشیم. ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سید عباس صالحی عصر امروز در مراسم افتتاح تالار مرکزی رشت اظهار داشت: افتتاح تالار مرکزی رشت یکی از آرزوهای منطقه فرهنگ و هنرخیز گیلان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه افتتاح تالار مرکزی رشت سال‌ها به‌عنوان یک مهم در دل و دیده مردم رشت بود افزود: تالار مرکزی رشت یکی از 8 تالار زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در فضایی به مساحت 19 هزار مترمربع و زیربنای 15 هزار مترمربع احداث شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه تالار مرکزی رشت شامل سالن کنسرت هال موسیقی با ظرفیت 800 نفر است گفت: تالار مرکزی رشت دارای سالن تئاتر با ظرفیت 463 نفر، سالن تمرین تئاتر با ظرفیت 66 نفر و سالن موسیقی سنتی با ظرفیت 116 نفر است.

مطالبات مردم گیلان از رئیس‌جمهور؛ مردم در سختی قرار دارند/به جوانان امید دهید+فیلممطالبات گیلانی‌ها از رئیس‌جمهور|‌ دولت فکری برای ‌بحران آلودگی دریای‌خزر کند؛ انتقال آب از خزر بماند برای بعدمطالبات گیلانی‌ها از رئیس جمهور|‌ تسریع در روند تکمیل پروژه‌های در دست احداث

صالحی با اشاره به اینکه امروز می‌توانیم برای آینده استان گیلان امیدوارتر باشیم اظهار داشت: مساحت بیرونی تالار مرکزی رشت فضاهای خوبی را ایجاد می‌کند و فرصتی است برای دریچه‌های بهتر تا هنر ایرانی را به نمایش بگذارد.

وی با بیان اینکه تالار مرکزی رشت از نظر ویژگی‌های صدا و صوت و سطح نور در سطح عالی است اظهار کرد: همانند ویژگی‌های صدا و نور در تالار مرکزی رشت در کشور به‌صورت نمونه است و می‌توان گفت در تهران هم موجود نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه تالار مرکزی رشت کم نظیرترین نمونه در کشور است خاطرنشان کرد: تالار مرکزی رشت دارای مکان مناسبی جهت برگزاری نمایشگاه‌ها است.

صالحی با اشاره به اینکه با افتتاح این تالار، 10 انجمنی که در رشت است مکان و جایگاه مناسبی پیدا می‌کند خاطرنشان کرد: استان گیلان، استان علم، دانش و هنر است.

به گزارش تسنیم، پروژه تالار مرکزی رشت که عملیات احداث آن از سال 86 آغاز شد در اواسط اسفند 97 به بهره‌برداری رسید که علت تاخیر در افتتاح آن، ارائه کار با کیفیت ذکر شده است.

انتهای پیام/ ت

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۳۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری اظهار کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، برخی از شهرهای ایران حائز شرایط شرکت در این رویداد بین المللی شده‌اند.

وی گفت: شهر کرج نیز بواسطه برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های درخور و شایسته ای که در سال گذشته با همت حضرت آیت الله همدانی امام جمعه فرهیخته کرج و دکتر عبداللهی استاندار پرتلاش و همچنین مهندس کیانی شهردار کرج، حجت الاسلام سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، آقای مهندس آل عوض مشاور استاندار، آقای دکتر کاظمینی مدیرکل امور اجتماعی استانداری و خانم اسفندیاری مدیر انجمن بخوان با ما و مجری طرح و سایر دستگاه‌های اجرایی استان و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به انجام رسید، فرصت رقابت در این عرصه فرهنگی بین المللی را به دست آورده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: ضمن تبریک این اتفاق میمون و مبارک به اصحاب فرهنگ و هنر استان البرز، از همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری و مساعدت داریم تا ان شاء الله با همدلی و وحدت شکل گرفته و انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، شاهد انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو باشیم و شهر کرج را به عنوان نماد کتاب و کتابخوانی به تمام دنیا معرفی نمائیم.

جابری انصاری در پایان از تدابیر دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای دکتر جانعلی پور مدیرکل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی و هنری و مسئولین اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی بخصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 6090321

دیگر خبرها

  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • خبرهایی از ساخت دو فیلم درباره امام رضا(ع) و اقبال لاهوری
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود