Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-05@20:44:28 GMT

شناسایی جنین مبتلا به لب شکری از طریق سونوگرافی

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۸۷۶۶

شناسایی جنین مبتلا به لب شکری از طریق سونوگرافی

به گزارش ایسکانیوز، دکتر شهرام اخلاق‌پور در کنگره تازه‌های سونوگرافی و اقتصاد رادیولوژی در ارتباط با سونوگرافی سه بعدی گفت:‌ این نوع سونوگرافی کاربرد جدیدی از این روش تصویربرداری است که بازسازی دو بعدی را سه بعدی کرده و به صورت آنی ارائه می‌دهد.
وی افزود:‌مطالعات زیادی در مورد عوارض احتمالی این روش انجام گرفته و مشخص شده در صورتی که قوانین لازم در این زمینه رعایت شود و میزان انرژی صوتی وارده به جنین استاندارد باشد ضرری به همراه نخواه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این متخصص رادیولوژی گفت:‌در ۱۸ تا ۲۲ هفتگی جنین می‌توان بررسی آنومالی آن را انجام داد که سونوگرافی سه و چهار بعدی در تشخیص ضایعاتی همچون لب شکری، کوتاهی اندام و ناهنجاری‌های سطح بدن می‌تواند مؤثر واقع شود.
اخلاق‌پور گفت: تشخیص سندرم دان از طریق سونوگرافی در هفته یازده تا سیزده بارداری با اندازه‌گیری ضخامت پشت گردن جنین و بررسی استخوان بینی آن قابل شناسایی است و اگر در این زمینه پزشک مشکوک شود تست از طریق خون مادر، جفت یا مایع آمینیوتیک قابل بررسی است. همچنین سندروم دان تست‌های خونی تشخیصی دارد.

انتهای پیام/

20 / 20 دکتر شهرام اخلاق‌پور عضو انجمن رادیولوژی ایران لب شکری کوتاهی اندام جنین سونوگرافی کنگره تازه‌های سونوگرافی سونوگرافی سه بعدی متخصص رادیولوژی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: لب شکری سونوگرافی سونوگرافی سه بعدی متخصص رادیولوژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جود بلینگام، بازیکن با اخلاق مستطیل سبز / فیلم

در این ویدیو مروری داریم به لحظات احساسی جود بلینگام، بازیکن حال حاضر رئال مادرید و تیم ملی انگلیس.

دانلود (10.7MB)

دیگر خبرها

  • جود بلینگام، بازیکن با اخلاق مستطیل سبز / فیلم
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود
  • هوش مصنوعی جایگزین پزشک نمی‌شود
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • جلوگیری از سقط عمد ۳ هزار مورد جنین سالم در کشور
  • وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • هویت شهید «مجتبی نادر طهرانی» شناسایی شد