Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@22:17:21 GMT

480 هکتار زمين ملي در استان تهران رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۸۸۶۴

480 هکتار زمين ملي در استان تهران رفع تصرف شد

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- سرپرست اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري تهران اعلام کرد: در سال جاري 480 هکتار از زمين هاي ملي اين استان رفع تصرف شد که بيشترين آن در ورامين و چهار هکتار نيز در شهرستان شميرانات بوده است.

به گزارش ايرنا احمد طاهري روز پنجشنبه در حاشيه مراسم جنگل کاري پارک لتيان لواسان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با هدف توسعه فضاي سبز، جنگل کاري در دامنه هاي جنوبي البرز در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خاطرنشان کرد: ايجاد پنج هزار هکتار فضاي سبز در سطح استان تهران از ابتداي اسفندماه آغاز شده و تا پايان فروردين سال آينده ادامه خواهد داشت.
به گفته طاهري يک هزار و 640 هکتار جنگل کاري و مابقي در بخش مراتع (بوته کاري، بذرپاشي و کپه کاري) به منظور جلوگيري از آلودگي هوا، فرسايش خاک، بيابان زدايي و نيز ايجاد ريزگرد از کانون هايي در ملارد و ورامين ازجمله برنامه هاست.
اين مقام مسئول مهمترين هدف جنگل کاري در پارک لتيان را جلوگيري از فرسايش خاک به علت بارندگي هاي شديد منطقه و ورود خاک به سد لتيان اعلام کرد.
وي با اشاره به ضرورت فرهنگ سازي براي حفاظت از محيط زيست تاکيد کرد: کاشت نهال راحت و نگهداري از آن دشوار است؛ تا زماني که مردم در اين زمينه با دولت همکاري نکنند، موفق نخواهيم شد.
به گزارش ايرنا، پارک جنگلي 630 هکتاري لتيان در بالا دست سد لتيان و منبع تامين کننده آب شرب تهران در لواسان يکي از شهرهاي خوش آب و هواي شهرستان شميرانات -در 15 کيلومتري شمال شرقي تهران- قرار دارد.
شهرستان شميرانات متشکل از شهر شميران و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با 140 هزار هکتار اراضي ملي در شمال و شمال شرقي تهران واقع شده است.
تهرام/9897/3225 / 1008
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۸۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی اظهار کرد: مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و برخورد با مجرمان این حوزه همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با بیان اینکه پس از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستاهای بخش رحیم‌آباد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: مأموران آگاهی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و مشخص شد، متهم ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله بلوک و پرچین محصور کرده است.

فرمانده انتظامی رودسر از معرفی متهم ۴۴ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اشاره جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز و رفع تصرف اراضی مورد نظر با حکم قضائی، بیان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

کد خبر 6091218

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان