Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:29:26 GMT

لوکزامبورگ بر تنش زدایی میان پاکستان و هند تاکید کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۱۹۲۸۶

لوکزامبورگ بر تنش زدایی میان پاکستان و هند تاکید کرد

اسلام آباد - ایرنا - وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در جریان سفر رسمی خود به پاکستان با ابراز نگرانی از تحولات اخیر در منطقه جنوب آسیا، خواستار کاهش تنش ها میان اسلام آباد و دهلی نو شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از رسانه های دولتی پاکستان، ژان اسلبورن در نشست مطبوعاتی با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود در اسلام آباد گفت: اتحادیه اروپا به ویژه لوکزامبورگ از هر دو کشور پاکستان و هند می خواهد تا حداکثر خویشتنداری را از خود نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: جامعه جهانی نسبت به تنش های اخیر میان پاکستان و هند پس از حمله تروریستی در کشمیر نگران است و لوکزامبورگ از هر دو کشور می خواهد تا مسائل خود را به طور مسالمت آمیز حل کنند.
وزیر امور خارجه لوکزامبورگ همچنین از اقدام دولت عمران خان برای آزادی خلبان هندی تمجید کرد و گفت: از تلاش های طرفین برای تنش زدایی حمایت می کنیم.
وی همچنین از نقش پاکستان درخصوص پیشبرد فرآیند صلح در افغانستان و همکاری برای تسهیل در مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان در دوحه قدردانی کرد.
اسلبورن، خواستار شروع مذاکرات مستقیم میان دولت کابل و طالبان شد.
شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان نیز گفت: اسلام آباد به دنبال صلح در منطقه است و از تمامی تلاش ها به ویژه میانجیگری اتحادیه اروپا برای کمک به کاهش تنش ها میان اسلام آباد و دهلی نو استقبال می کند.
همزمان با تشدید تنش ها میان پاکستان و هند، عمران خان با سران ترکیه، اردن و امارات نیز در این خصوصی رایزنی کرد.
هشتم اسفندماه جاری وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تاسف از درگیری های اخیر میان هند و پاکستان دو کشور را به خویشتنداری دعوت کرد.
محمد جواد ظریف در گفت وگوی تلفنی با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات دو کشور اعلام و دو طرف را به خویشتنداری و انجام هر چه سریعتر گفت وگو دعوت کرد.
به گزارش ایرنا، تنش های اخیر در روابط هند و پاکستان به دنبال حمله انتحاری 14 فوریه (25 بهمن) به نیروهای هندی در منطقه «پولواما» و کشته شدن دستکم 41 نفر آغاز شد.
هند گروه تروریستی موسوم به جیش محمد را مسئول این حمله دانسته و تاکید دارد که اسلام آباد از این گروه حمایت می کند اما پاکستان این اتهام هند را رد کرده است.
شبد**آساق*274**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي لوكزامبورگ پاكستان تنش ھا با ھند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۹۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای

از روابط عمومی وزارت دفاع و تولیدات دفاعی پاکستان، خواجه محمد آصف در رأس هیاتی برای شرکت در نشست سالانه وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به میزبانی دولت قزاقستان به شهر آستانه پایتخت این کشور سفر کرده است.

وزیر دفاع پاکستان همچنین با برخی از همتایان خود از کشور‌های دوست و عضو سازمان همکاری شانگهای دیدار و در خصوص همکاری‌های دفاعی دوجانبه گفتگو کرد.

در این دیدار‌ها حوزه‌های مختلف مورد علاقه دوجانبه از جمله امنیت منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم، وضعیت افغانستان و بررسی اولویت‌های امنیت ملی، تهدیدات افراطی، مدیریت مرز‌ها و امنیت دریایی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر دفاع پاکستان اظهار داشت که این کشور به شدت نگران تشدید وخامت اوضاع در غزه است و افزود: ما همواره از راه حلی عادلانه، جامع و پایدار برای مساله فلسطین که در حقوق بین الملل و در راستای قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملت تثبیت شده، دفاع می‌کنیم.

وی تاکید کرد: پاکستان بر تعهد تزلزل ناپذیر خود به سازمان همکاری شانگهای تاکید می‌کند و مصمم به تعمیق و گسترش هرچه بیشتر تعاملات با اعضای آن است.

سازمان همکاری‌های شانگهای (SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود