Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - ایرنا - نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب از دریای عمان به کشور، مشکل کمبود منابع آبی در 23 استان را حل می کند که شرایط اجرای این طرح را با حضور صاحبان طرح و ایده در جلسات متعدد بررسی کرده ام.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری روز پنجشنبه در کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با گرد و غبار قم در تالار امام جواد(ع) استانداری افزود: این طرح را می توان با استفاده از لوله کشی و یا به صورت احداث کانال دنبال کرد و آب تصفیه شده و شیرین را به داخل کشور رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: همچنین در صورت ایجاد کانال می توان علاوه بر صیادی و احداث باغ در کنار آن، زمینه حمل و نقل بار و مسافر را هم از این طریق انجام داد و درآمد زایی اقتصادی داشت.
وی ادامه داد: من تعهد می دهم سرمایه گذار داخلی که از صفر تا صد این طرح را اجرا کند، وجود داشته باشد و این کار شدنی است.
ذوالنوری گفت: در زمان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مطالعات جامعی در خصوص طرح های جامع انتقال آب انجام و بیان شد 40 میلیارد دلار برای اجرای این طرح ها اعتبار نیاز است، بنده تعهد می دهم تا 100 میلیارد دلار برای اجرای این طرح بدون تسهیلات بانکی، سرمایه گذار تامین کنم.
وی افزود: اکنون مساله انتقال آب در کشور درگیری هایی را به وجود آورده است و حتی در مجلس شورای اسلامی نمایندگان به رئیس جمهوری در این خصوص اعتراض می کنند و در مورد اخیر هم امکان به وجود آمدن درگیری بر سر مساله انتقال آب در مجلس وجود داشت.
وی ادامه داد: این درحالی است که امکان انتقال آب دریای عمان به فلات مرکزی ایران تا شهر مشهد و حل مشکل استان های کشور وجود دارد، در حالی که اگر آب از شمال به سمنان بیاید مشکل نقاط دیگر را حل نمی کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وزیر امور خارجه بحث کردیم که دست کم به اندازه مصرف مهاجرین افغانی که در کشور حضور دارند از افغانستان حقابه رود هیرمند را بگیریم، اکنون برای تامین آب در حوزه شرق کشور مشکل داریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار انتقال پساب ورامین به قم برای جلوگیری از خشک شدن تالاب مره و جلوگیری از گرد و خاک آن شد و افزود: آب را می توان با استفاده از روش های خاصی انتقال دارد، برق را می توان به نحوی تامین کرد، اما مشکل گرد و خاک را نمی توان به به راحتی حل کرد به خصوص که در قم مانند خوزستان امکان توسعه پوشش گیاهی هم نیست.
وی ادامه داد: توقع این بود که دولت در بودجه سال آینده برای جلوگیری از نفوذ گرد و خاک در آسمان قم، ردیف بودجه ای در نظر گیرد، نمایندگان استان در این زمینه تلاش کردند اما به جایی نرسید، امید است با همکاری سازمان محیط زیست این مساله برای سال 99 لحاظ شود.
ذوالنوری گفت: مشکل محیط زیست قم با اعتبارت موقت و یک ساله حل نمی شود و نیاز به حمایت های مستمر دارد.
7405/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتقال آب درياي عمان ذوالنوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۱۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولو،رهبران عمان و امارات متحده عربی با انتشار بیانیه‌ای، خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل و کاهش تنش در منطقه شدند.

این بیانیه پس از دیدار هیثم بن طارق، سلطان عمان از ابوظبی و دیدار وی با محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی منتشر شده و روابط دو جانبه، تحولات جهانی و منطقه‌ای محور دیدار بن طارق و آل نهیان عنوان شده است.

در این بیانیه همچنین با تاکید بر اهمیت افزایش همگرایی منطقه‌ای میان کشور‌های همسایه به منظور تقویت اعتماد و ثبات و همچنین اشاره به افزایش تنش‌ها میان تهران و تل‌آویو، تصریح شده است: بن طارق و آل نهیان خواستار خویشتن‌داری طرف‌های درگیر به منظور دور نگه داشتن منطقه و شهروندان از خطرات ناشی از افزایش تنش هستند.


دیگر خبرها

  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • حج را نمی‌توان با اعمال دیگر جایگزین کرد
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • هواشناسی ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / هوای بارانی در انتظار نیمه شرقی کشور
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب