Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا روشنی روز پنجشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: تعدادی از صیادان با سدهای کلهام در رودخانه های ورودی شهر و خواجه کری آستارا به صید غیر مجاز ماهی اقدام می کردند و امروز به تخریب و جمع آوری آنها اقدام شد.
وی افزود: پاکسازی رودخانه از سدهای کلهام با حکم قضایی و مشارکت ماموران یگان حفاظت محیط زیست اجرا شد و متخلفان در صورت استفاده مجدد از سدها، به مرجع قضایی معرفی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: صید ماهی در فصل تخم ریزی آنها، از نظر محیط زیستی نادرست است و باعث کاهش زادآوری می شود.
سد کلهام با چوب یا نی ساخته می شود و در انتهای آن قفسی تعبیه شده که صیادان غیرمجاز آن را در بستر رودخانه قرار می دهند و ماهی ها هنگام مهاجرت به بالادست رودخانه در آن گرفتار می شوند.
فصل تخم ریزی ماهیان از اواسط اسفندماه آغاز و تا خردادماه هر سال ادامه دارد و ماهیان مولد یا رودکوچ، برای تخم ریزی از دریا به رودخانه ها ( از آب های شور به آب های شیرین) مهاجرت می کنند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی و پنج رشته رودخانه اصلی در غرب استان گیلان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان گیلان حفاظت محیط زیست مهاجرت آستارا رودخانه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل

به گزارش صدای ایران از ایسنا، بنابر اعلام حسن علی بخشی، سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در سیشل، پنج نفر از صیادان بازداشتی بلوچ در این کشور آفریقایی آزاد شدند.

سفیر ایران در این رابطه گفته است: با پیگیری همه جانبه سفارت، این پنج نفر که سرنشین یک لنچ ماهیگیری بوده‌اند و در دی‌ماه سال گذشته به جرم ورود غیرقانونی به آب‌های سیشل دستگیر شدند، آزاد شده و فردا از طریق خطوط شرکت هواپیمایی قطر به میهن اسلامی باز می‌گردند.

دیگر خبرها

  • بازدید از اداره اتباع استان گلستان
  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس