Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اواخر هفته گذشته ؛ جلسه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی به ریاست محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با جمعی از نمایندگان مشاغل خانگی برگزار شد.

در این نشست نماینده صنف نویسندگان حاضر در جلسه ؛ با بیان اینکه 16 مرحله باید طی شود تا کتاب یک نویسنده  به چاپ برسد و امروز به دلیل گرانی کاغذ، ناشران از چاپ کتاب ممانعت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال نویسنده ای که سرپرست خانواده است باید از کجا درآمد داشته باشد گفت :
ناشران شامل گرفتن تسهیلات می‌شوند اما به نویسندگان تسهیلاتی تعلق نمی‌گیرد؛ حال اگر نویسنده ننویسد، ناشر چه چیزی را میخواهد چاپ کند. نداشتن تسهیلات  بخصوص در شرایط فعلی اقتصادی  معضل بزرگی برای نویسندگان شده است.

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پاسخ  نماینده نویسندگان مطرح کرد:  با اضافه کردن قانون خدمات سعی خواهیم داشت مشکلات مربوط به این حوزه را، به دلیل اینکه شغل نویسندگی در مجموعه مشاغل خانگی قرار گرفته است؛ پیگیری کرده و رفع کنیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه  خبر داد: برای رسیدن به هدف ؛ نامه ای در این خصوص خطاب به دکتر عبدالناصر همتی خواهیم نوشت و  در جلسه پول و اعتبار نیز با  رئیس کل بانک مرکزی  موضوع را  مطرح خواهیم کرد تا  نویسندگان نیز مانند سایر شغل ها  از تسهیلات مشاغل خانگی بهره شوند. دریافت این تسهیلات   با تصویب شورای عالی پول و اعتبار ممکن خواهد بود.

شریعتمداری در پایان افزود : در صورتی که بانک مرکزی برای نویسندگان تسهیل دریافت وام در نظر نگرفته است ؛ وزارت ارشاد باید پیگیر ایجاد تسهیلات شود  ما نیز از ارشاد دفاع خواهیم کرد تا نویسندگان بتوانند از این وام ها استفاده کنند.

خبرنگار: علی چاهه

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نویسندگان مشاغل خانگی شریعتمداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، بانک مرکزی افغانستان امروز در خبری از دیدار حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس نمایندگی سیاسی ایران در کابل با « هدایت الله بدری » رئیس بانک مرکزی افغانستان خبر داد و اعلام کرد: در این دیدار توسعه همکاری های تجاری و بانکی میان ایران و افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
بدری، توسعه همکاری های بانکی و تجاری با ایران را حایز اهمیت دانست و گفت: افغانستان در چارچوب قوانین و مقررات برای تقویت روابط بانکی از هیچ گونه همکاری دریغ نخواهدکرد.
رئیس بانک مرکزی افغانستان، همکاری های مناسب بانکی میان دو کشور را زمینه ساز تسهیل تجارت برای بازرگانان دو کشور دانست و گفت: بانک مرکزی افغانستان متعهد است زمینه ارائه خدمات بانکی مطابق با معیارهای جهانی را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال