Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه چارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه که با حضور پر شور مردم این استان برگزار شد ضمن دعوت مردم به تقوای الهی به بیان مسائل روز پرداختند و با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و لزوم توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور از مسئولان خواستند تا فکری به حال افزایش قیمت‌ها کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ ائمه جمعه چارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه که با حضور پر شور مردم این استان برگزار شد ضمن دعوت مردم به تقوای الهی به بیان مسائل روز پرداختند و با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و لزوم توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور از مسئولان خواستند تا فکری به حال افزایش قیمت‌ها کنند، که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

بیانیه گام دوم انقلاب را چراغ آینده کشور است/ متولیان فرهنگ بدانند تجلیل از فعالان طاغوت ادامه راه شهدا نیست

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد اظهار کرد: تفکر اینکه اگر به در خانه بیگانگان برویم و با وجود شکست در این راه باز هم در این زمینه پافشاری کنیم یعنی اشتباه محاسباتی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی بزرگ کردن برجام از سوی برخی از افراد را تلاش برای به نتیجه رساندن برجام‌ها بعدی عنوان و بیان داشت: متاسفانه برخی به دنبال برجام‌های دو و سه هستند و در نظر دارند در مورد مسائل موشکی، حقوق بشر و... به دشمن امتیاز بدهند.
 
نکونام با اشاره به  بیست و دوم بهمن‌ماه سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باید راه شهدا زنده بماند، مسئولانی که به دنبال ارزش‌های طاغوتی هستند و امروز از افرادی که در دستگاه‌های طاغوت فعالیت داشتند تجلیل می‌کنند بدانند که این ادامه راه و فرهنگ شهدا نیست.
 
امام جمعه شهرکرد ایستادگی، مقاومت، ایثار و... را راه شهدا دانست و عنوان داشت: متولیان فرهنگ نباید اجازه دهند این موارد از دست آن‌ها خارج شود.
 
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب را چراغ آینده کشور است افزود: در این بیانیه توجه به ظرفیت‌های درونی و جوانان بسیار مورد توجه قرار گرفته است و باید بدانیم که ۳۶ میلیون جوان زیر ۴۰ سال و ۱۴ میلیون انسان تحصیل کرده پتانسیل عظیمی است که باید به آن‌ها میدان داده شود.
 
وی  ساخت جامعه دینی  را یکی دیگر از مسائلی دانست که در این بیانیه به آن تاکید شده و خاطرنشان کرد:  باید در 40 سال آینده انقلاب عقب‌ماندگی‌ها را برطرف کنیم.
 
نکونام با اشاره به  آغاز ماه رجب و توفیق نماز و روزه‌، اصلاح درون و... یادآور شد: اعتکاف امسال در نوروز قرار گرفته است، روز اول سال نو یکی از روزهای اعتکاف است، هنر می‌خواهد که از مسائل و شادی‌های نوروز دل کنده و سه روز لباس اعتکاف بر تن کرده تا بتوان به اوج کمالات انسانی دست پیدا کرد.

 

امام‌جمعه فارسان:

 

مسئولان فکری به حال افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها کنند

 

حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: چند روز پیش، رسانه‏ ها بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار هشت ماه پیش ایشان با هیئت دولت را منتشر نمودند، رهبر معظم انقلاب در این دیدار که حدود دو ماه پس از خروج رسمى آمریکا از برجام انجام‌شده بود، نکات بسیار مهم و هشدارآمیزى را درباره اروپا بیان کردند و توصیه‏هاى مهمى در این زمینه به دولت داشتند. 

وی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره داشت و افزود: رهبر معظم انقلاب امروز نه، بلکه هشت ماه پیش به‏صراحت به آقایان دولت هشدار دادند‌ فرمودند؛ «کار را در محدوده‏ى مقدورات کشور با جدّیّت دنبال بکنید؛ منتظر این‌ و آن نباشید.

وی تصریح کرد:  ما یک روز مشکل اقتصادى کشور را موکول کردیم به برجام، امّا برجام نتوانست مشکل اقتصادى کشور ما را برطرف کند و به ما کمک قابل‌توجهی بکند، اروپایى‏ها مجبورند، ناچارند، چشمشان چهارتا! بایستى بگویند چگونه خواهند توانست از منافع ما دفاع کنند - که اسمش همان بسته است- امّا این را جزو موضوعات اصلى کشور قرار ندهید؛ بسته‏ى اروپایى بیاید، نیاید. ما کارهایى در کشور داریم، مقدوراتى در کشور داریم، این مقدورات بایستى تحقّق پیدا کند؛ دنبال این مقدورات بروید؛ گره نزنید بهبود اقتصاد کشور را به چیزى که از اختیار ما خارج است.»

وی بیان داشت: برخى گلایه مى ‏کنند که چرا رهبرى به فلان قضیه ورود نمى‏کنند. همین ماجراى هشدار ۸ ماه پیش ایشان و پیش‌بینی حضرت آقا  درباره رفتار اروپا یک نمونه است. هشدارهای آشکار و چندین برابر آن در خفا داده‌شده است، اما این‏که مخاطبین چقدر به این توصیه‏ ها عمل مى‏ کنند مسئله دیگرى است که آقایانى که این نصایح و هشدارها را مى‏شنوند و بدون کمترین توجهى از کنار آن مى‏گذرند باید  اولاً؛ در پیشگاه پروردگار که سخن ولى خود را مى‏ شنوند و دانسته یا ندانسته این سخنان و هشدارها را نادیده مى‏ گیرند، پاسخ دهند و ثانیاً؛ حالا  که ۸ ماه از آن هشدارها گذشته و چندین برابر آن در مقاطع گذشته تکرار شده و مورد بی‌توجهی قرارگرفته، باید به ملت پاسخ دهند که چرا این مدت کشور را معطل تعهدهاى هیچ اروپا کرده‏اند.

امام‌جمعه فارسان گفت: نکته آخر اینکه یکى از فورى‏ترین و اصلى‏ترین مسائلى که امروز کشور با آن دست‌به‌گریبان است، مشکلات اقتصادى است و نمود آن را در گرانى‏هاى افسارگسیخته مثل قیمت پراید ۵۰ میلیونى و گوشت ۱۰۰ هزارتومانی شاهدیم. مسئله‌ای که هم براى مردم تبدیل به معضل و مشکل شده و هم مسؤولین را دچار چالش کرده است و البته دشمن در این میان بسیار خوشحال است و سعى دارد به خیال خود، از این نمد کلاهى براى خود بدوزد.

وی اظهار داشت: در جامعه‏اى که میان طبقه ‏هاى گوناگون آن، فاصله معیشتى و اقتصادى وجود دارد، مسئولان و کارگزاران باید با ساده زیستى، مرهمى بر زخم‏هاى گروه کم‌درآمد جامعه باشند. نه اینکه بگن قیمت‌ها را بالا می‌بریم تا جایی که مردم تحمل داشتند و یا اینکه در این اوضاع به فکر جشن تولد خودشان باشند.

 

امام جمعه لردگان:  

دولتمردان پاسخ دهند که چرا این مدت کشور را تعهدهای هیچ اروپا کردند/  ماه رجب بهترین فرصت برای استغفار است

 

حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: ماه رجب، سراسر نور و فضیلت و رحمت است. شب اول آن که جزء چهار شب برتر سال است و شب زنده داری در آن بسیار مورد تاکید قرار گرفته شد.  


وی در ادامه سخنان خود گفت: چند روز پیش، رسانه‌ها بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار هشت ماه پیش ایشان با هیأت دولت را منتشر نمودند، رهبر معظم انقلاب در این دیدار که حدود دو ماه پس از خروج رسمى آمریکا از برجام انجام شده بود، نکات بسیار مهم و هشدارآمیزى را درباره اروپا بیان کرده و توصیه‌هاى مهمى در این زمینه به دولت داشتند. محورهاى این بخش از بیانات رهبرى معظم انقلاب از این قرار است؛۱- هشدار درباره موکول کردن اقتصاد به عوامل خارجى ۲- انتقاد از شرطى کردن مردم ۳- پیش بینى درباره بسته اروپا ۴- یادآورى خباثت اروپایى‌ها ۵- افزایش تحرک دیپلماتیک.

 
 حجت الاسلام تاج زاد بیان داشت: رهبرمعظم انقلاب امروز نه، بلکه ۸ ماه پیش به‌صراحت به آقایان دولت هشدار دادند و فرمودند؛ «کار را در محدوده‌ى مقدورات کشور با جدّیّت دنبال بکنید؛ منتظر این و آن نباشید. ما یک روز مشکل اقتصادى کشور را موکول کردیم به برجام، برجام نتوانست مشکل اقتصادى کشور ما را برطرف کند و به ما کمک قابل توجّهى بکند...
 
وی افزود: برخى گلایه مى‌کنند که چرا رهبرى به فلان قضیه ورود نمى‌کنند. همین ماجراى هشدار ۸ ماه پیش ایشان و پیش بینى معظم له درباره رفتار اروپا یک نمونه است. هشدارهاى آشکارو چندین برابر آن در خفا داده شده است. اما این‌که مخاطبین چقدر به این توصیه‌ها عمل مى‌کنند مسأله دیگرى است که آقایانى که این نصایح و هشدارها را مى‌شنوند و بدون کمترین توجهى از کنار آن مى‌گذرند باید اولا؛ در پیشگاه پروردگار که سخن ولى خود را مى‌شنوند و دانسته یا ندانسته این سخنان و هشدارها را نادیده مى‌گیرند، پاسخ دهند و ثانیا؛ اکنون که ۸ ماه از آن هشدارها گذشته و چندین برابر آن در مقاطع گذشته تکرار شده و موردبى‌توجهى قرار گرفته، باید به ملت پاسخ دهند که چرا این مدت کشور را معطل تعهدهاى هیچ اروپا کرده‌اند.

کانون‌هاى فرهنگى مساجد؛ هسته‌هاى مقاومت در مقابل جنگ نرم دشمنان‌ هستند
 
خطیب جمعه لردگان در ادامه سخنان خود به 18 اسفند؛ سالروز تشکیل کانون‌هاى فرهنگى مساجد اشاره کرد و گفت:  کانون‌هاى فرهنگى مساجد؛ هسته‌هاى مقاومت در مقابل جنگ نرم دشمنان‌ هستند.

 وی گفت: از پایگاه‌هاى مهم نظام اسلامى، «مساجد» هستند که تأثیر بسیار زیادى در پیروزى انقلاب اسلامى از زمان شکل‌گیرى داشته و پس از پیروزى نیز با توجه به کارکردهاى مهمى که دارند، پایگاهى راهبردى براى حفظ و نشر ارزش‌هاى انقلاب اسلامى و عامل مهمى در تداوم و بقاء آن محسوب مى‌شوند.
 
 
وی نیز به 20 اسفند؛ روز راهیان نور اشاره داشت و گفت: حضور جوانان و نسل جوان در مناطق راهیان مى‌تواند آنان را ضمن آشنانمودن با ارزش‌هاى انقلابى و اسلامى، باعث تقویت روحیه معنویت‌گرایى، پایبندى به ارزش‌هاى انقلابى و اسلامى و بصیرت افزایى نسبت به اهداف و ارزش‌هاى نظام اسلامى در وجود آنان شد.
 
تاج زاد گفت: در این برهه از زمان که دشمن با نفوذ فکرى و فرهنگى سعى در تغییر باورها و ارزش‌هاى نسل جوان ما را دارد، حضور جوانان در مناطق راهیان نور راهبردى دفاعى و بسیار مؤثرى محسوب مى‌شود.
 
امام جمعه لردگان در پایان به انتصاب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی را به ریاست قوه‌ی قضائیه منصوب کردند.وی گفت: رهبر انقلاب اسلامی در این حکم با تأکید بر لزوم تحول در قوه‌ی قضائیه و آغاز پرقدرت دوران جدیدی که زیبنده‌ی گام دوم انقلاب باشد، از فقاهت، دانش، تجربه، سلامت، امانت و کارآمدی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در مقاطع گوناگون خدمت و سوابق طولانی ایشان در قوه‌ی قضائیه و آشنایی کامل با همه‌ی زوایای آن، به عنوان دلایل این انتخاب یاد کردند.


انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۹۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود

اسماعیل دستگزار در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری را روز معلم نامیده اند چرا که ترسیم طرحی از اراده، ایمان، اخلاص برای تلاش و تکاپو در تربیت انسان و هدایت دلسوزانه اوست که سرمشق معلمان مخلص میهن اسلامی ما است.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری یکی از سرمایه های عظیم و از طلایه داران مبانی فکری انقلاب اسلامی به شمار می رود که برای ایجاد تحولات فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مجاهدت ها کرد و هنوز نیز خیر و برکت آثار ایشان در جامعه اسلامی ساری و جاری و در تربیت نفوس و هدایت نسل ها مؤثر و ماندگار است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود گفت: روز معلم روز بزرگداشت علم و عالم و تجدید میثاق با دین و دانش و بصیرت و تقواست.

دستگزار ادامه داد: البته این شرافت و فضیلت برای معلم، زمانی ارزشمند است که بتواند این موهبت الهی را در وجود خود محقق سازد و با تمام وجود در جهت کمال جامعه به تعلیم و تربیت بپردازد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود تصریح کرد: معلم، استاد و مربی باید خود را وقف سیر تکاملی انسان ها بکند و در این راه روز و شب نشناسد و همواره دغدغه هموارتر نمودن راه سعادت و پیشرفت نسل‌ها را داشته باشد

دستگزار افزود: علامه بزرگوار شهید مرتضی مطهری الگویی به تمام معنا در این راه بود که در ادای امانتش از هیچ کوششی دریغ نورزید و جان پاکش را در ادای رسالت معلمی تقدیم کرد.

وی بیان کرد: فلسفه و رمز نامگذاری این روز به عنوان روز عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج بیانگر ضرورت تجلّی و تبلور دائمی همین تفکر در این نهاد مقدس است زیرا رسالت مربیان و معلمان به ویژه در شرایطی که شبهات زیادی از سوی افراد چه با انگیزه یافتن پاسخ قانع‌کننده برای پرسش های خود و چه با انگیزه های شیطانی برای سست نمودن باورهای جامعه اسلامی طرح می‌گردد، رسالتی بسیار خطیر و مهم است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود تصریح کرد: مبنا و بنیان دین اسلام تعلیم و تربیت است و معلمی یکی از شئون الهی است که در وجود انبیاء و پیامبران نهاده شده است تا رسالت تعلیم و تربیت را برعهده گرفته و معلم بشریت باشند، به همین دلیل است که معلمی را شغل انبیاء نامیده‌اند و در تمام جوامع بشری معلم دارای ارزش، شأنیت و جایگاهی ویژه است.

کد خبر 6093317

دیگر خبرها

  • اصول فکری شهید مطهری برای جامعه دانشگاهی بسیار کارآمد است
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • نامه باشگاه سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس
  • جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند