Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@20:44:16 GMT

مرگ نوزاد یک زن داعشی پس از لغو تابعیتش در انگلیس

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۴۱۴۲۶

مرگ نوزاد یک زن داعشی پس از لغو تابعیتش در انگلیس

مرگ نوزاد یک زن داعشی که قصد بازگشت به انگلیس را داشت، می‌تواند سیل انتقادات را به سوی «ساجد جاوید» وزیر کشور روانه کند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «بی‌بی‌سی»، کودک نوزاد «شمیمه بیگم» که از سن ۱۵ سالگی انگلیس را ترک کرده و به داعش پیوسته بود، به علت ذات‌الریه جانش را از دست داد. این زن داعشی از ماه فوریه سال جاری میلادی خواهان بازگشت به انگلیس شد، اما جاوید با لغو تابعیت بریتانیایی او، مانع ورودش به انگلیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شمیمه در مصاحبه‌ای گفته بود از پیوستن به داعش پشیمان نیست، اما می‌خواهد کودک نوزادش را در انگلیس بزرگ کند. وی چندی بعد در پاسخ به لغو تابعیتش در بریتانیا گفت: از این تصمیم شوکه شده است.

سخنگوی دولت بریتانیا در واکنش به جان باختن این کودک اظهار کرد مرگ هر کودکی غم‌انگیز است.

«دال بابو» سرپرست سابق پلیس متروپولیتن و دوست خانوادگی شمیمه بیگم به بی‌بی‌سی گفت: «ما به‌عنوان یک کشور، در محافظت از آن کودک شکست خوردیم». وی افزود: «وزارت کشور هیچ تلاشی برای کمک‌رسانی نکرد. نحوه برخورد وزارت کشور با این مسئله شوک‌آور بود».

«دایان ابوت» وزیر کشور دولت در سایه انگلیس نیز در حساب توئیتری خود از ساجد جاوید انتقاد کرد: «بی‌وطن کردن یک فرد برخلاف حقوق بین‌المللی است و حالا یک کودک بی‌گناه در نتیجه لغو تابعیت یک زن بریتانیایی جانش را از دست داد. این اتفاق، سنگ‌دلانه و غیرانسانی بود».

ساجد جاوید در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: «چیزی بجز همدردی برای کودکانی که وارد این قضیه می‌شوند ندارم». او گفت: «این اتفاق یادآور این است که چرا حضور در مناطق جنگی بسیار بسیار خطرناک است».

پیش‌تر شمیمه گفته بود از ورود به انگلیس ناامید شده و می‌خواهد با شوهر هلندی عضو داعش خود به این کشور برود. این زن پیش‌تر نیز دو فرزند خود را در سوریه از دست داده بود.

وی در مصاحبه پیشین خود با بی‌بی‌سی گفته بود حسرت نمی‌خورد که چرا به سوریه رفته، گرچه با همه کار‌های داعش موافق نیست.

ترامپ ماه گذشته میلادی خطاب به کشور‌های اروپایی گفت: باید داعشی‌هایتان را پس بگیرید. این در حالی است که دولت ترامپ نیز از پذیرش بازگشت یک زن داعشی به آمریکا سر باز زد.

گفته می‌شود از زمان شکل‌گیری داعش، حدود ۱۳هزار اروپایی به این گروه پیوستند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زن داعشی انگلیس ساجد جاوید لغو تابعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

رحمت الله نجیب، معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

نجیب تأکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

پیش از این نیز ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • ماما اولین نوازشگر جسم پاک نوزاد است
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • بیانیه تند و تیز پرسپولیس؛ هوادار سپاهان تفکرات داعشی را فریاد زد، حالا نوبت مسائل ناموسی شد؟
  • حمله شدید پرسپولیس به سپاهان: تفکر داعشی
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حملات داعش در عراق شروع شد