Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@05:04:11 GMT

ضرورت الکترونیک شدن تمامی خدمات نظام سلامت

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۴۳۵۷۳

به گزارش ایلنا، قاسم جان بابایی در اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، با تاکید بر ضرورت الکترونیک شدن تمامی خدمات نظام سلامت، اظهار کرد: دستورالعمل ها، راهنماهای بالینی و استانداردهایی که ابلاغ شده و تمامی نظارت هایی که باید انجام شود و همچنین فرآیند مدیریت در منابع و مصارف، باید در بستر الکترونیک مستقر و اجرایی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دانشگاه ها در سال جاری در جهت مدیریت منابع، مصارف و کاهش هزینه ها، تلاش ها و اقدامات بسیاری انجام دادند و تا حدودی این تلاش ها موفقیت آمیز بود، اما در تلاشیم که این ساختار در بستر الکترونیک قرار گیرد تا به اهداف مان دست یابیم.

ضرورت تعریف نظام ارجاع در بستر الکترونیک 

 جان بابایی با بیان اینکه در سال آینده باید تلاش خود را در جهت تکمیل اقدامات و رفع نقایص در حوزه نظام ارجاع به کار گیریم، خاطرنشان کرد: بحث نظام ارجاع در دهه ٧٠ مطرح شد، اما موفقیت آمیز نبود، دلیل این عدم موفقیت نیز این بود که نظام ارجاع در حد ارجاع کاغذی و از سطح یک به سطح دو بود. درحالی که کشورهایی که در زمینه نظام ارجاع موفقیت خوبی کسب کردند، در بستر الکترونیک این اقدام را انجام داده اند. 

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: اگر بخواهیم در حوزه سطح بندی خدمات در نظام ارجاع موفق عمل کنیم، باید برای جز به جز خدمات سلامت، ساختار الکترونیک در نظر بگیریم و اینکه بخشی از خدمات در بستر الکترونیک بوده و بخشی از آن به صورت کاغذی انجام شود، امکان پذیر نخواهد بود. لذا ضرورت دارد که این امکان برای تمامی خدمات سلامت فراهم شود. 

وی درخصوص استحقاق سنجی در نظام ارجاع گفت: مهمترین نقطه ارجاع، استحقاق سنجی است و پزشکان خانواده در سطح یک، براساس این استحقاق سنجی، باید اولویت های درمان و پروسه ارجاع را در نظر گرفته و فقط بیمارانی که ضرورت دارد را به سطح دو و سه ارجاع دهند. شاید در گذشته به اصرار خود بیمار، مواردی که ضرورت نداشت و حاد نبود، به سطح بعدی ارجاع می دادند، اما در بستر استحقاق سنجی، این اجازه داده نمی شود. همچنین در استحقاق سنجی اجازه تجویز دارو، خارج از استاندارد هم داده نمی شود. 

 جان بابایی با بیان اینکه معاونین درمان و مسئولان IT در هر دانشگاه، مدیر پروژه استقرار نظام ارجاع الکترونیک در استان خود هستند، عنوان کرد: فاز اول استحقاق سنجی در قالب استحقاق سنجی هویت در بیمارستان ها انجام شده است و اکثر استان ها در این زمینه خوب کار کردند. فاز بعدی استحقاق سنجی نیز در کلینیک های ویژه و درمانگاه ها انجام خواهد شد. 

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: در سال آینده، الکترونیک شدن تمام خدمات بیمارستانی در دستور کار قرار دارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: الکترونیک دانشگاه های علوم پزشکی درمان سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۳۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار هرمزگان: از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه تفکیک میان فعالان اقتصادی واقعی و غیرواقعی با حضورشان در سامانه الکترونیک شناسه یکتا امکانپذیراست گفت: از فعالان اقتصادی واقعی در راستای تحقق شعار سال حمایت می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان عصر امروز در جلسه وبیناری با فرمانداران با محوریت حذف مجوزهای کاغذی و جایگزینی مجوز الکترونیکی شناسه یکتا اظهار داشت: در نظام بروکراتیک ارتباطات انسانی و کاغذ منشأ فساد هستند که با حذف آ‌ن‌ها و توسعه سامانه‌های الکترونیک گلایه مهم مردم از فساد نیز رفع می‌شود. 

وی با تأکید بر لزوم شفاف سازی در تمام ابعاد تجاری، مالی و تخصیص یارانه‌های دولتی افزود: تاکید دارم نباید محدودیت‌ها باعث زیان فعالان واقعی حوزه بازار و اقتصاد شود و یکی از موارد ساماندهی شناسایی ایشان از طریق درگاه‌های الکترونیک و شناسه یکتاست.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان اولین استان ایجاد کننده واحد مبارزه با پولشویی در کشور بوده است، گفت:سال گذشته باجدیت شفاف سازی را آغاز کرده‌ایم در حوزه های مختلف، از انتقال پروانه‌های مالیاتی، کارت‌های بازرگانی و حساب‌های بانکی مجهول تا بازپس‌گیری چندصد قطعه زمین واگذارشده برای انجام فعالیت اقتصادی که هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده بودند و این مسیر را ادامه می دهیم. 

دوستی ضمن بررسی آخرین آمار ثبت نام صنوف مختلف در درگاه ملی مجوزها در تمام شهرستان‌های استان، اظهار داشت: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی تکلیف دارند وقت بگذارند تا جایگزینی پروانه کسب الکترونیک بطور کامل انجام و تا فرصت 25 اردیبهشت ماه همه اصناف شناسه یکتا دریافت کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، افزود: باید میان فعالین اقتصادی واقعی و غیر واقعی تفکیک ایجاد شود و حمایت‌ها بویژه در راستای تحقق شعار سال به فعالان واقعی اختصاص داده شود که این مسئله با ثبت نام صنوف در درگاه ملی مجوزها تسریع خواهدشد. 

 انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • استاندار هرمزگان: از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت