Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@05:32:34 GMT

شور و نشاط اردبیلی‌ها در سوز و سرما با جشنواره زمستانی+ فیلم

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۴۳۵۹۹

شور و نشاط اردبیلی‌ها در سوز و سرما با جشنواره زمستانی+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

جشنواره زمستان بیدار در منطقه سردابه اردبیل برگزار شد و با برگزاری این جشنواره شور و نشاط خاصی در بین مردم و گردشگران در این هوای سرد و برفی به وجود آمد. ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جشنواره زمستان بیدار در منطقه سردابه اردبیل برگزار شد و این جشنواره که به همت میراث فرهنگی استان و دستگاه‌های مربوطه برگزار شده بود به طور ویژه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره زمستان بیدار در منطقه سردابه اردبیل برگزار شد و با وجود بارش برف و سردی هوا گرمای خاصی با برگزاری جشنواره در منطقه حاکم شد و شور و نشاط خاصی در بین گردشگران ایجاد شد.

حضور گردشگران علی رغم بارش برف در منطقه سردابه چشم‌گیر بود و در این مراسم با برگزاری و اجرای موسیقی‌های سنتی، آئین‌ها و آداب‌های بومی حال و هوای خاصی به این جشنواره داده شد.

جشنواره زمستانی تکاب از دست رفت "جشنواره برف و اسکی خوشاکو"را دریابیدتحقق طرح گردشگری زمستان بیدار در اردبیل پیگیری می‌شودمیهمانان زمستانی اردبیل در قاب تصویر

راه‌اندازی 3 پیست اسکی در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: یکی از اولویت‌های اساسی مسئولان ارج نهادن به ظرفیت‌های گردشگری زمستانی است که در این زمینه سه پیست اسکی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود تا نقش اساسی در برگزاری جشنواره‌های زمستانی داشته باشیم.

اکبر بهنامجو افزود: جشنواره زمستان بیدار امروز به طور باشکوه برگزار شد و در این زمینه تلاش‌های میراث فرهنگی استان و مراکز گردشگری شایسته تقدیر است و این جشنواره‌ها سال آینده و با ایده‌های خاصی برگزار می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره‌ها در منطقه سردابه خبر داد و افزود: هتل توسط بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: ایجاد مراکز اقامتی مبنای کار قرار گرفته و برنامه‌ریزی شده سال آینده یک هزار نفر به مراکز اقامتی سردابه اضافه شود.

بهنامجو افزود: یکی از اولویت‌های اساسی ما توسعه بخش گردشگری زمستان است که در این زمینه زیرساخت‌های لازم فراهم می‌شود تا زمستان را همانند تابستان به قطب گردشگری تبدیل کنیم.

زیرساخت‌های گردشگری زمستان در اردبیل فراهم می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: یکی از اولویت‌های ما این است که زیرساخت‌های گردشگری زمستان را به شکل مناسب فراهم کنیم.

نادر فلاحی افزود: با توجه به این که اردبیل قابلیت‌های گردشگری بکر و زیبایی در زمستان دارد در این زمینه تمام تمهیدات اندیشیده شده تا شرایط حضور گردشگران در فصل زمستان فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت:  امروز جشنواره زمستانی به صورت باشکوه و منظم در سردابه برگزار شد که حضور گردشگران  و مردم در جشنواره چشم‌گیر بود و شور و نشاط خاصی در بین مردم ایجاد شده بود.

وی با اشاره به این یکی از اولویت‌های گردشگری اجرای طرح زمستان بیدار است افزود: برای تحقق این امر تمام تلاش تلاش خود را می‌کنیم چرا که جذب گردشگران در زمستان حائز اهمیت است.

فلاحی از اختصاص اعتبارات ویژه برای ساماناهی سردابه در حوزه میراث فرهنگی خبر داد و گفت: با توجه به این که این منطقه جزو مناطق گردشگری بکر است و ساماندهی منطقه را در دستور کار قرار داده‌ایم تا شاهد گردشگران در منطقه باشیم.

ساماندهی جاده سردابه - سرعین اولویت است

فرماندار اردبیل افزود: اعتبارات خوبی برای ساماندهی جاده سردابه - سرعین اختصاص یافته و این جاده به صورت ویژه ساماندهی می‌شود تا شاهد تحول عظیمی در بخش گردشگری منطقه باشیم.

جواد زنجانی افزود: این منطقه برای ما حائز اهمیت است چرا که این منطقه از لحاظ گردشگری قابلیت‌های بسیاری دارد و می‌تواند به قطب گردشگری استان تبدیل شود.

فرماندار اردبیل افزود:  ساماندهی جاده‌های منتهی به سردابه  اولویت است چرا که زیرساخت‌های جاده‌ای بسیار حائز اهمیت است تا شاهد حضور گردشگران در منطقه باشیم.

وی از تلاش‌های استاندار اردبیل برای توسعه بخش گردشگری استان قدردانی کرد و گفت: هفته پیش با حضور دادستان اردبیل مصوبات خوبی برای ساماندهی گردشگری این منطقه ارائه و تصویب شد.

فرماندار اردبیل افزود: راه‌اندازی هتل 5 ستاره در این منطقه مبنای کار قرار گرفته که می‌تواند برای توسعه منطقه مثمرثمر باشد.

50 رویداد برای معرفی جاذبه‌هابی گردشگری اردبیل برگزار شد

معاون میراث فرهنگی استان اردبیل اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اساسی میراث فرهنگی استان معرفی جاذبه‌های گردشگری استان است که امسال50 رویداد برای معرفی جاذبه‌هابی گردشگری اردبیل برگزار شد.

صغری فرشی افزود: برنامه‌های گردشگری زمستنان بیدار با محوریت‌های مختلف برگزار می‌شود و امسال این اتفاق افتاد که با حضور و استقبال گردشگران روبه‌رو شده است.

وی از برگزاری جشنواره‌های زمستانی در مناطق مختلف استان خبر داد و بیان کرد: ایجاد و شور و نشاط با این جشنواره‌ها بسیار حائز اهمیت است که میراث فرهنگیبه این امر اهتمام جدی دارد.

فرشی بیان کرد: در بررسی‌هایی که از مراکز اقامتی استان انجام یافته این نتیجه حاصل شده که حضور گردشگران در مراکز اقامتی امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.

وی افزود: برگزاری رویداها و جشنواره‌های زمستان بیدار فرصت مهمی برای معرفی جاذبه‌های استان است تا شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی در منطقه باشیم.

هتل 5 ستاره در منطقه سردابه راه‌اندازی می‌شود

مدیر منطقه گردشگری قیه‌سویی سردابه گفت: یکی از اولویت‌های اساسی مجموعه گردشگری قیه‌سویی ایجاد هتل 5 ستاره است که عملیات اجرایی آن سال آینده شروع می‌شود.

سلمان‌‌زاده از راه‌اندازی مراکز اقامتی در این زمینه گفت: اولویت ما ایجاد مراکز و خدمات‌ رفاهی و تفریحی به گردشگران است.

وی از تلاش مسئولان استان برای توسعه منطقه قدردانی گرد و گفت: این منطقه جاذبه‌های بکری در حوزه گردشگری دارد که باید به همگان معرفی شود.

مدیر منطقه گردشگری قیه‌سویی سردابه گفت: برگزاری جشنواره زمستان بیدار فرصت مهمی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری است و این جشنواره به صورت باشکوه برگزار شد و با استقبال گردشگران نیز روبه‌رو شد.

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد

محمد بن سلمان ـ ولیعهد عربستان ـ از توسعه مسجد تاریخی «قُبا» در شهر مدینه، از زمان تأسیس آن در سال اول هجری، خبر داد.

غنی‌سازی تجربه‌های مذهبی و فرهنگی برای زائران و بهبود کیفیت زندگی تحت چشم‌انداز ۲۰۳۰ از جمله محورهای این پروژه اعلام شده است.

این پروژه، مسجد قبا را به همراه ۵۷ مکان تاریخی دیگر گسترش می‌دهد. این امر ارتباط بین این بناهای دیدنی و سایر مکان‌های میراثی را افزایش می‌دهد و یک نقطه تاریخی ایجاد می‌کند که بناهای تاریخی را به نمایش می‌گذارد.

برای این طرح، بودجه یک میلیارد دلاری در نظر گرفته شده و پس از پایان پروژه ظرفیت مسجد قبا به ۶۶ هزار نفر می‌رسد و مساحت آن نیز بالغ بر ۷۲ هزار متر خواهد بود که به بیانی دیگر ۱۰ برابر مساحت کنونی مسجد است.

مسجد قبا نخستین مسجد جهان اسلام است که در بیرون شهر مدینه قرار دارد و در روایت‌ها آمده است که نخستین سنگ‌های بنای آن توسط حضرت محمد (ص) پس از مهاجرت از مکه به مدینه گذاشته شد.

مقام‌های عربستان سعودی در راستای «راهبرد گردشگری کشور»، ‌توسعه چندین پروژه مختلف را آغاز کرده‌اند که از جمله آن‌ها به پروژه «نئوم» ‌(NEOM) می‌توان اشاره کرد که یک کلان‌شهر با بودجه ۵۰۰ میلیارد دلار است. مقام‌های این کشور امیدوارند «نئوم» و دیگر ابرپروژه‌های آنها به قطب گردشگری جهانی تبدیل شود.

گردشگری در واقع ستون «چشم‌انداز ۲۰۳۰» عربستان است که طرحی بلندپروازانه برای مدرن کردن و تنوع بخشیدن به اقتصاد عربستان و کاهش وابستگی آن به نفت به شمار می‌آید، که توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در سال ۲۰۱۶ از آن رونمایی شد. هدف از این طرح، تغییر وضعیت پادشاهی نفتی با سابقه نه چندان مناسب در حوزه حقوق بشر به یک مقصد توریستی سطح بالاست.

بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، عربستان سعودی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش ۵۶ درصدی در تعداد گردشگران ورودی را ثبت کرد. گزارش این سازمان همچنین حاکی از آن است که این کشور در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۱۹ به نرخ قابل توجه بازیابی گردشگری با ۱۵۶ درصد در تعداد گردشگران ورودی دست یافته است.

عربستان در کنار تلاش برای افزایش گردشگران سیاحتی، طرح‌های ویژه‌ای را نیز برای ترویج گردشگری مذهبی خود در دستور کار داده است و بر اساس چشم‌انداز ۲۰۲۳ این کشور، ۳۰ مسجد تاریخی در این کشور در برنامه توسعه و مرمت قرار دارند.

دیگر خبرها

  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!