Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:40:56 GMT

خدمات بیمارستانی کشور الکترونیکی می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۴۴۱۰۴

خدمات بیمارستانی کشور الکترونیکی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم جان بابایی، در اجلاس معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، با تاکید بر ضرورت الکترونیک شدن تمامی خدمات نظام سلامت، اظهار کرد: دستورالعمل‌ها، راهنماهای بالینی و استانداردهایی که ابلاغ شده و تمامی نظارت‌هایی که باید انجام شود و همچنین فرآیند مدیریت در منابع و مصارف، باید در بستر الکترونیک مستقر و اجرایی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: دانشگاه‌ها در سال جاری در جهت مدیریت منابع، مصارف و کاهش هزینه‌ها، تلاش‌ها و اقدامات بسیاری انجام دادند و تا حدودی این تلاش‌ها موفقیت آمیز بود، اما در تلاشیم که این ساختار در بستر الکترونیک قرار گیرد تا به اهداف مان دست یابیم.

جان بابایی با بیان اینکه در سال آینده باید تلاش خود را در جهت تکمیل اقدامات و رفع نقایص در حوزه نظام ارجاع به کار گیریم، خاطرنشان کرد: بحث نظام ارجاع در دهه ٧٠ مطرح شد، اما موفقیت آمیز نبود، دلیل این عدم موفقیت نیز این بود که نظام ارجاع در حد ارجاع کاغذی و از سطح یک به سطح دو بود. در حالی که کشورهایی که در زمینه نظام ارجاع موفقیت خوبی کسب کردند، در بستر الکترونیک این اقدام را انجام داده اند.

معاون درمان وزارت بهداشت، تصریح کرد: اگر بخواهیم در حوزه سطح بندی خدمات در نظام ارجاع موفق عمل کنیم، باید برای جز به جز خدمات سلامت، ساختار الکترونیک در نظر بگیریم و اینکه بخشی از خدمات در بستر الکترونیک بوده و بخشی از آن به صورت کاغذی انجام شود، امکان پذیر نخواهد بود. لذا ضرورت دارد که این امکان برای تمامی خدمات سلامت فراهم شود.

وی در خصوص استحقاق سنجی در نظام ارجاع گفت: مهم‌ترین نقطه ارجاع، استحقاق سنجی است و پزشکان خانواده در سطح یک، براساس این استحقاق سنجی، باید اولویت‌های درمان و پروسه ارجاع را در نظر گرفته و فقط بیمارانی که ضرورت دارد را به سطح دو و سه ارجاع دهند. شاید در گذشته به اصرار خود بیمار، مواردی که ضرورت نداشت و حاد نبود، به سطح بعدی ارجاع می‌دادند، اما در بستر استحقاق سنجی، این اجازه داده نمی‌شود. همچنین در استحقاق سنجی اجازه تجویز دارو، خارج از استاندارد هم داده نمی‌شود.

جان بابایی با بیان اینکه معاونین درمان و مسئولان IT در هر دانشگاه، مدیر پروژه استقرار نظام ارجاع الکترونیک در استان خود هستند، عنوان کرد: فاز اول استحقاق سنجی در قالب استحقاق سنجی هویت در بیمارستان‌ها انجام شده است و اکثر استان‌ها در این زمینه خوب کار کردند. فاز بعدی استحقاق سنجی نیز در کلینیک‌های ویژه و درمانگاه‌ها انجام خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: در سال آینده، الکترونیک شدن تمام خدمات بیمارستانی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 4563475 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت بهداشت بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد

امروز با حضور وزیر اقتصاد از برات الکترونیکی زنجیره تامین رونمایی شد که این برات قابلیت توسعه زیرساخت سفته و برات الکترونیکی، امکان تامین مالی بنگاهها، گردش اعتبار به جای وجه نقد، اعتبارسنجی اهلیت و توان بنگاه‌ها، مبارزه با پولشویی و ارتقای شفافیت مبادلات بانکی را دارد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز با حضور سیداحسان خاندوزی ـ وزیر امور اقتصادی و دارایی، آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین (سپامی) برگزار شد.

سامانه مدیریت یکپارچه سفته و برات الکترونیکی بر اساس بند (ج) ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور و سایر قوانین و مقررات موضوعه ایجاد شد.

ضرورت تامین مالی بنگاههای فعال شبکه زنجیره تامین مالی، رفع موانع موجود در مدیریت جریان نقدینگی و سرمایه در گردش در زنجیره تامین مالی و لزوم نوآوری و تعریف ابزارهای جدید و مطمئن برای بهره گیری در زنجیره تامین مالی از کارکردهای کلیدی برات الکترونیکی است.

توسعه زیرساخت سفته و برات الکترونیکی وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ خزانه داری کل کشور و طراحی و پیاده سازی برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین مالی پیاده سازی از کارکردهای این ابزار است.

از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه می توان به طراحی تمام فرآیندهای برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین از مرحله صدور، قبول ظهرنویسی، انتقال، تسویه کامل، تدریجی و تنزیل اشاره کرد.

برات الکترونیکی از قابلیتهایی همچون زنجیره تامین با قابلیت توسعه زیرساخت سفته و برات الکترونیکی، امکان تامین مالی بنگاهها، گردش اعتبار به جای وجه نقد، اعتبارسنجی اهلیت و توان بنگاهها، مبارزه با پولشویی و ارتقای شفافیت مبادلات بانکی برخوردار است.

برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین به صورت کاملا الکترونیکی و برخط و با امضای دیجیتال تمام ذی نفعان صادر می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی