Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@02:29:21 GMT

۶۲ هزار بانوی طلبه در حوزه علمیه تحصیل می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۴۵۲۰۵

۶۲ هزار بانوی طلبه در حوزه علمیه تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور ظهر شنبه در دیدار با آیت الله سبحانی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد مدارس علمیه خواهران به ۵۰۰ مدرسه می‌رسد که از این تعداد ۴۱۲ مدرسه در سطوح ابتدایی و بقیه در سطوح ۳ و ۴ فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: ۶۲ هزار طلبه خواهر در حوزه علمیه تحصیل می‌کنند و این به غیر از مدارس استان‌های خراسان رضوی و جنوبی و جامعه الزهرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه ۱۶۲ محل رشته در سطح ۳ و ۲۵ محل رشته در سطح ۴ وجود دارد تصریح کرد: تا به حال ۴۹ هزار نفر از این مدارس فارغ التحصیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۷ هزار استاد در مدارس ما حضور دارند که از این تعداد ۶ هزار خانم هستند، گفت: شعار امسال ما «رفع کاستی‌ها از حوزه‌های علمیه» انتخاب شده است.

حجت‌الاسلام بهجت‌پور افزود: در مورد استقلال حوزه به سمت ایجاد منابع پایدار حرکت می‌کنیم و در همین رابطه ضوابط ایجاد منابع پایدار به وسیله هیئت امنای مدارس شکل گرفت و همه تلاشمان را خواهیم کرد تا مشکل وابستگی به دولت را رفع نمائیم.

وی گفت: در بخش مهارت افزایی به طلاب مقرر شد هر طلبه‌ای در طول ۵ سال، دو مقاله بنویسد و برای انجام بهتر کارها حدود ۱۲ کتاب مشخص شد که اجزا پژوهش در هر یک از کتاب‌ها آموزش داده شده است.

عضو شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران، راه اندازی مرکز آموزش و مشاوره پژوهش را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: در همین رابطه در مرکز تحقیقات زن و خانواده اساتید قوی جمع شدند تا حوزه علمیه خواهران بتواند مرجعیت پاسخگویی به نیازهای جامعه زنان و جریان انحرافی زنان باشند.

وی ابراز کرد: به محل تحصیل و آسایش طلاب نیز توجه شده است و امروز در نزدیک‌ترین مکان ممکن به خانه طلاب محل تحصیل راه اندازی و تشکیل می‌شود.

کد خبر 4563447

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیر حوزه علمیه خواهران اعزام مبلغ و مبلغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۵۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود
  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است