Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@05:25:28 GMT

طرح مدیریت پسماند در جزیره هرمز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۵۰۲۴۴

طرح مدیریت پسماند در جزیره هرمز آغاز شد

محمد آزموده در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: رشد شتابان جزیره هرمز و افزایش روزافزون شمار گردشگر و تولید پسماند باعث شده که پسماندهای جامد به یک تهدید بالقوه برای این جزیره کوچک و زیبا تبدیل شود. جزیره هرمز به طبیعت و سواحل بکر شناخته می‌شود و اینگونه معضلات جاذبه‌های آن برای طبیعت‌گردی را تحت‌الشعاع قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزموده با اشاره به پیاده‌سازی طرح جامع مدیریت پسماند هرمز بیان داشت، جهت رفع تهدید پسماندها و حتی تبدیل آن به فرصت، شهرداری هرمز با حمایت بنیاد برکت و بهره‌گیری از مشاور از آذرماه ۱۳۹۷ مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند را وارد فاز اجرایی کرده است.

شهردار هرمز اظهار داشت: تاکنون این شهرداری اقدام به نصب ۱۰ عدد مخزن دوقلو تفکیک پسماند در مسیر خیابان ساحلی، ۵۰ عدد مخزن گالوانیزه در خیابان‌های اصلی و رینگ دور جزیره و نصب ایستگاه بازیافت که طرح آن در کشور منحصر به فرد است و طی چند روز آینده با حضور دکتر مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به بهره برداری می‌رسد.

آزموده عنوان کرد خرید ۵۲۵ عدد سطل بازیافت و یک دستگاه وانت مخصوص جمع‌آوری پسماند خشک قابل بازیافت و کیسه‌های پارچه‌ای و کتابچه‌های آموزشی جهت ترویج فرهنگ کاهش تولید پسماند توسط شهرداری هرمز انجام شده است.

شهردار جزیره هرمز گفت: اضافه شدن یک دستگاه ماشین پرس جمع‌آوری پسماند و فراخوان عمومی جهت پاکسازی جزیره در آخرین پنجشنبه سال از دیگر اقداماتی است که این شهرداری در دست انجام دارد.

آزموده بیان داشت: اعتبار این طرح نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال است که از محل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت تأمین شده است.

مشاور مدیریت پسماند جزیره هرمز در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: در این طرح با بهره‌گیری از دانش روز و ایده‌های خلاق در جهت توسعه پایدار، سعی داریم تا ضمن حفاظت از محیط‌زیست جزیره هرمز و تضمین سلامت شهروندان و گردشگران، از طریق پردازش و بازیافت مواد دورریز، علاوه بر درآمدزایی شهرداری و ایجاد اشتغال برای جوانان جزیره، نیاز به مکان جهت دفع پسماند به حداقل ممکن کاهش یابد.

محمد مینو سپهر اظهار داشت: با توجه به اشتیاق گردشگران و ساکنین خونگرم هرمز برای مشارکت در فعالیت‌های زیست‌محیطی، دستیابی به این هدف دور از انتظار نیست.

مینو سپهر عنوان کرد: بر اساس مطالعات، سه برنامه فرهنگ‌سازی زیست‌محیطی و پیاده‌سازی طرح کاهش تولید پسماند و تفکیک از مبدأ، ایجاد انبار مواد تفکیک شده جهت پردازش و انتقال پسماندهای قابل بازیافت به خارج از جزیره و احداث سلول دفن بهداشتی جهت دفن پسماندهای غیر قابل بازیافت در نظر گرفته شده است.

مشاور مدیریت پسماند جزیره هرمز گفت: چشم‌انداز این برنامه‌ها، ایجاد سیستم مدیریت پسماندی است که در منطقه بالاترین رتبه را از جهت رعایت استانداردهای زیست‌محیطی اخذ نماید و حداقل انتشار آلودگی در محیط را داشته باشد.

کد خبر 4563883

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت پسماند بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۰۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت:به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان مهاباد به ریاست معاون فرماندار و با حضور اعضای کارگروه در محل سالن جلسات فرمانداری مهاباد برگزار شد.

فاروق سلیمانی گفت: در این جلسه موضوعات ساماندهی سایت پسماند مشترک مهاباد_میاندوآب، مدیریت پسماند‌های عمرانی و اقدامات انجام شده در راستای پویش مسیر سبز_ایران پاک مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: نصب تصفیه خانه شیرابه و آماده سازی لندفیل ها، معرفی معادن متروکه جهت تخلیه پسماند‌های عمرانی، انتقال پسماند‌های شهر گوگ تپه به سایت مشترک از جمله مصوبات این جلسه بود.

سایت مشترک پسماند دو شهر مهاباد ومیاندو آب در مرز حوزه استحفاظی دو شهرستان و در اراضی روستاه‌های تنک بالکه مهاباد واسماعیل کندی میاندو آب واقع شده است.

دیگر خبرها

  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • سهم ۱۲ درصدی نایلون‌ها در پسماندهای شهر قم
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال