Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@14:57:31 GMT

دستور وزیر کار برای پیگیری پرداخت وام مشاغل به نویسندگان + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۵۲۰۳۴

دستور وزیر کار برای پیگیری پرداخت وام مشاغل به نویسندگان + فیلم

‍‍‍‍‍‍

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به درخواست یک نویسنده دستور پیگیری برای پرداخت وام مشاغل به نویسندگان را صادر کرد . ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ اقتصادی اقتصاد ایران پول | ارز | بانک نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طبق اظهارات رئیس دبیرخانه ستاد حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی طی سالهای 95، 96 و یازده ماه سال جاری حدود 540 هزار نفر از طریق سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کردند که 213 هزار نفر موفق به دریافت مجوز راه اندازی کسب و کارهای خانگی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط جدید دریافت تسهیلات اشتغال

گلایه برخی نویسندگان از این است که مشمول تسهیلات اشتغال خانگی نمی شوند.

شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست ستاد ساماندهی مشاغل خانگی دستور پیگیری پرداخت وام مشاغل به نویسندگان را صادر کرد.

" محمد شریعتمداری " وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به درخواست یک نویسنده  دستور پیگیری برای پرداخت وام مشاغل به نویسندگان را صادر کرد .  

 

 انتهای پیام/

R1012189/P/S7,77,79,82/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شورای عالی اشتغال بحران بیکاری و اشتغال

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای عالی اشتغال بحران بیکاری و اشتغال شورای عالی اشتغال بحران بیکاری و اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: در طول فعالیت دولت مردمی سیزدهم در این استان حدود ۲۰۰ هزار فرصت جدید شغلی ایجاد شده است.

به گزارش مشرق، وحید خداپرست در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز، وضعیت استان فارس در حوزه اشتغال را مناسب ارزیابی کرد و افزود: از سال ۱۴۰۰ تاکنون میزان اشتغال در فارس رشد و وضعیت خوبی را تجربه کرده به نحوی که در دولت مردمی سیزدهم قریب به ۲۰۰ هزار شغل در این استان ایجاد و در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شده است.

وی ادامه داد: تنها در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیش از ۱۶۰ هزار شغل در سطح استان فارس ایجاد و در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شده است.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان فارس اظهار کرد: فارس در سال ۱۴۰۱ در صحت سنجی وضعیت اشتغال کشور رتبه نخست را کسب کرد و در کل شاخص های اشتغال زمره استان های برتر بودیم که پس از بررسی ها در سال ۱۴۰۲ هم همین رویه انتظار است.

وی با بیان اینکه فارس در بین استان‌های هم تراز با پیش بینی ایجاد اشتغال بیش از ۵۰ هزار نفر در سال در جایگاه نخست قرار داشته، گفت: اولویت، سیاست و راهبرد اشتغال سال ۱۴۰۳ استان فارس براساس هدایت فارغ تحصیلان دانشگاهی به سوی بازار کار تنظیم شده که نیاز است همه دستگاه های اجرایی استان در این مسیر همکاری لازم را داشته باشند.

خداپرست با بیان اینکه در ۲ سال گذشته فارس به کاهش نرخ بیکاری به عدد هفت و نیم درصد دست یافته که آمار خوبی است، افزود: براساس آمار فصلی مرکز آمار ایران پیش بینی می‌شود که طی سال گذشته فارس به رکورد نرخ بیکاری کمتر از هفت و نیم درصد دست یافته که طی ۲ دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی تحقق هدف کاهش نرخ بیکاری این استان را مسأله ای دانست که حاصل تلاش‌ها و راهبری استاندار فارس و سایر دستگاه های اجرایی این استان بوده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در ادامه اعلام کرد: فارس در حوزه روابط کار در سال ۱۴۰۱ برای اولین بار رتبه نخست کشور را به دست آورد و این مهم با همراهی کارگران، کارفرمایان و دولت به دست آمده و گام مهم دیگر در این تعاملات ، کاهش خطرات ناشی از کار در فارس بوده تا با ایجاد محیطی امن و ایمن سلامت کارگران تامین شود.

وی برگزاری تفاهم نامه ها و برگزاری دوره های آموزشی را در راستای تحقق هدف کاهش حوادث ناشی از کار موثر دانست و اعلام کرد که این رویه با قدرت بیشتر در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه دارد.

خداپرست در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: دغدغه حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی با جدیت توسط مسولان فارس در سطح ملی در حال پیگیری است تا این مشکل حوزه کارگری حل شود که این هدف به همکاری دولت و مجلس نیازمند است.

وی معیشت، سلامت و مسکن کارگران را از اولویت‌های اصلی حوزه کارگری دانست که به جد دنبال خواهد شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: جامعه کارگری در صف اول جبهه تولید در حال تلاش است و وظیفه مسولان است که مشکلات این جامعه را کاهش دهند.

وی در ادامه اعلام کرد: سه کارگر فارس امسال در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران ،گروه های کار و واحدهای نمونه کشور برای نخستین بار موفق به کسب مقام برتر شدند.

خداپرست با بیان اینکه جشنواره امتنان هر ساله برگزار و نخبگان کارگری به جامعه معرفی می شوند در پایان گفت: انتخاب سه نماینده برتر از فارس در مرحله کشوری این جشنواره نشان از ظرفیت و توان جامعه کارگری این استان دارد.

در حاشیه برگزاری آیین نماز جمعه هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در شیراز میز خدمت ادارات زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان فارس برای خدمت به نمازگزاران و جامعه کارگری، کارفرمایی و تعاونگران فارس برپا و مطالبات این قشر توسط مدیران بخش‌های مختلف این اداره‌کل شنیده و پاسخ داده شد.

دیگر خبرها

  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
  • رییس صداوسیما از پیگیری وضعیت اقتصادی توسط ساترا خبر داد
  • خبر خوش وزیر برای سرخابی ها | دستور پرداخت حق پخش رسید
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان