Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر تربیت بدنی دانشگاه پیام نور گفت: دختران ما سال ۹۷ برای اولین بار با حجاب در مسابقات آسیایی شرکت کرده و توانستند به جمع هشت تیم برتر دانشجویان آسیا بپیوندند. نصیرزاده، مدیر تربیت بدنی دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون فعالیت‌هایی که این مجموعه در سال ۹۷ در دانشگاه انجام داده است و اقداماتی که برای سال ۹۸ تدارک دیده است، گفت: سال ۹۷ علی رغم تمام محدودیت‌های مالی که وجود داشت دانشگاه پیام نور موفقیت‌های خوبی را در رشته‌های ورزشی کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رشته‌های ورزش‌های همگانی مسابقاتی با حضور ۳۰۰۰ دانشجوی ورزشکار در دانشگاه‌های پیام نور برگزار شد.

وی افزود: همچنین در سال ۹۷ به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در هر ۳۱ استان، دانشگاه‌های پیام نور جشنواره‌های ورزشی و فرهنگی را برگزار کردند.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه پیام نور گفت: رئیس دانشگاه پیام نور مساعدت‌های بسیاری در مباحث مالی برای ورزش دانشگاه دارد تا جایی که وی می‌گوید «من در مقابل هر چیزی می‌توانم بگویم پول نداریم، اما در مقابل ورزشکاران خجالت می‌کشم از اینکه بگویم پول نداریم.» به همین دلیل علی رغم تمام محدودیت‌هایی که وجود دارد مساعدت بسیار خوبی در بخش ورزش دانشگاهی دانشگاه پیام نور انجام شده و نگاه مثبت رئیس دانشگاه موجب افزایش سرانه ورزشی دانشگاه در سال ۹۷ شد. خیلی از پروژه‌های ورزشی باقی مانده در دهه فجر سال ۹۷ کلنگ زنی شد.

نصیرزاده ادامه داد: در سال ۹۷ توانستیم در مسابقات آسیایی مقام دوم را به دست آورده و سهمیه لیگ جهانی را از آن خود کنیم. همچنین دختران ما سال ۹۷ برای اولین بار با حجاب در مسابقات آسیایی شرکت کرده و توانستند به جمع هشت تیم برتر دانشجویان آسیا بپیوندند.

وی افزود: تیم پاورلیفتینگ دانشگاه پیام نور که اخیرا جزو ورزش‌های جهانی فیزو قرار گرفته است توانست مقام سوم جهان را کسب کند. همچنین ورزشکاران زیادی در موقعیت تیم‌های ملی داشته ایم که طلای آسیایی را گرفته اند. در رشته‌های بسکتبال، تکواندو و تیراندازی با کمان مدال آوران بسیار شاخصی داشته ایم که از همه آن‌ها تجلیل شده است.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: در مجموع دانشگاه پیام نور حدود ۵۰۰، ۶۰۰ نفر مدال آور دارد که برای همه آن‌ها تسهیلاتی در نظر گرفته شده است. گفتنی است که توانسته ایم از سال ۹۶ بدهی‌های باقیمانده به ورزشکاران را پرداخت کنیم و در مبحث ورزش پرورشی و تربیتی هم اقدامات خوبی را انجام داده ایم. برای مثال بیش از ۷۰۰ دوره مربی گری و داوری در دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور برگزار شده است.

نصیرزاده گفت: سال ۹۷ در برنامه جشن روز جهانی ورزش دانشگاهی که بیستم سپتامبر در دانشگاه پیام نور برگزار شد میزبان فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی بودیم و رئیس فدراسیون جهانی ورزش‌های دانشگاهی (فیزو) از دانشگاه پیام نور تقدیر و تشکر کرد و عنوان داشت فدراسیون‌های دیگر کشور‌ها نیز می‌توانند این کار را در دانشگاه خود انجام دهند.

وی ادامه داد: هنگامی که برای اولین بار در سال ۹۶ در ورزش‌های تیمی توانستیم قهرمان شویم تصمیم گرفتیم تا تجارب خود را به صورت عملی و علمی با حضور مربیان تیم ملی و محققین در اختیار دیگر همکاران خود در این عرصه بگذاریم که از این موضوع بسیار استقبال شد و بازتاب خوبی در ورزش‌های دانشگاهی برجای گذاشت. این دوره‌ها اولین بار در سال ۹۶ و بعد از آن سال ۹۷ در همدان برگزار شد که مجوز سومین دوره آن را به صورت بین المللی برای سال ۹۸ گرفته ایم.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه پیام نور با اشاره به یونیورسیاد و مسابقات برون مرزی سال ۹۸ گفت: پیش بینی ما این است که در اعزام برون مرزی سال ۹۸ بتوانیم در ورزش‌های بسکتبال سه نفره و پاورلیفتینگ حضور داشته باشیم که مراحل اولیه اردو‌های این مسابقات از اواخر فروردین ماه شروع خواهد شد. در تیم تکواندو یونیورسیاد چهار نفر از دانشجویان ما دعوت شده اند، در تیراندازی یکی از دانشجویان و در تیراندازی با کمان نیز حتما از دانشجویان پیام نور حضور خواهند داشت.

نصیرزاده بیان داشت: در بحث ورزش‌های قهرمانی امسال یک تغییر رویه‌ای خواهیم داشت و با توجه به اینکه سیاست ما این است که مدیران تربیت بدنی فعال‌تر عمل کنند بنا شد تا المپیاد نداشته باشیم و، چون برگزاری المپیاد هم زمان برای ۲۰۰۰ نفر کیفیت را پایین می‌آورد دنبال این هستیم تا سال ۹۸ چند رشته‌ای که مشارکت بیشتری دارند مثل فوتسال، والیبال، هندبال و ... را به صورت تک رشته‌ای مسابقه شان را برگزار کنیم. بیشتر هدف این است که در برنامه‌هایی که وزارت علوم و فدراسیون دانشگاهی برگزار می‌کنند مشارکت داشته باشیم.

وی افزود: در بحث ورزش‌های همگانی طرح‌های خوبی داشته ایم که تمام ۵۰۰ مرکز واحد دانشگاهی امکان مشارکت در آن را دارند و دانشگاه‌های تابع وزارت علوم که پیام نور نیز جزو آنهاست می‌توانند یک مسابقه مشارکتی را با وزارت علوم برگزار کنند. ما نیز تلاش کردیم تا این طرح را حمایت کنیم و به مدیران مان در تمام استان‌ها سپرده ایم تا در آن مشارکت فعال داشته باشند به این صورت که هر استانی دبیرخانه‌ای به نام معین استان دارد و دانشجویان با مراجعه به آن می‌توانند در برگزاری مسابقات سهیم باشند.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه پیام نور گفت: تلاش کرده ایم تا با استفاده از حامیان مالی و به کمک خود دانشجویان مشکلات تامین بودجه را به حداقل برسانیم و رشته‌هایی را که کم هزینه‌تر بوده اند را با مشارکت فعال خود دانشجویان به عرصه مسابقات برسانیم.

نصیرزاده ادامه داد: در حال حاضر ۴۷ پروژه ناتمام داریم که بعضا در مناطق کمتر برخوردار کشور قرار گرفته اند و تلاش داریم تا آن‌ها را با کمک خیرین و مساعدت اداره مالی وزارت علوم تکمیل کنیم. همچنین قرار است تا ۱۰ زمین چمن مصنوعی در دانشگاه‌های پیام نور احداث شود، اما متاسفانه یا خوشبختانه همان طور که همیشه می‌گویند کمترین سرانه فضای ورزشی در استان‌ها را تهران به خود اختصاص داده چرا که به دلیل تراکم جمعیت فضای کمتری را می‌توان اختصاص داد. البته ما در این باره تلاش کردیم تا نسبت به سال‌های گذشته سرانه را بیشتر کنیم و با احداث چهار، پنج سالن پیشرفت بهتری نسبت به سال‌های قبل داشته ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قهرمانی در پاورلیفتینگ دانشجویان دانشگاه پیام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۲۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵۰ درصدی جذب ورزشکار در هیأت بولینگ و بیلیارد لرستان+مصاحبه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر کل ورزش و جوانان لرستان از افزایش ۲۵۰ درصدی جذب ورزشکار در هیأت بولینگ و بیلیارد استان خبر داد.

وحید والی زاده مرادی گفت: با آغاز فعالیت مدیریت جدید هیأت بولینگ و بیلیارد لرستان، جذب ورزشکار دز این هیأت دو و نیم برابر افزایش یافته است.

وی با بیان این که هیأت بولینگ و بیلیارد لرستان بیشترین آمار جذب ورزشکار را در بین دیگر هیأت های ورزشی دارد، ابراز امیدواری کرد: این هیأت ورزشی در سال جاری به لحاظ کمی و کیفی بر تعداد ورزشکاران سازمان یافته این هیأت  و موفقیت های آن ها در میادین ورزشی افزوده شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی گوینده پیشکسوت رادیو + فیلم
  • همه چیز درباره المپیاد ورزش‌های فناورانه + لینک ثبت نام
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • فرهنگ مقاومت در نسل آینده آمریکا تأثیر گذاشته است
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای
  • افزایش ۲۵۰ درصدی جذب ورزشکار در هیأت بولینگ و بیلیارد لرستان
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • افزایش ۲۵۰ درصدی جذب ورزشکار در هیأت بولینگ و بیلیارد لرستان+مصاحبه
  • چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد