Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره فروش سی پال میزبان طراحان و تولید کنندگان جوانی است که توانسته اند با استفاده از هنر های سنتی ایران و تلفیق آن با مد امروز لباس هایی را طراحی کنند که در عین پوشیدگی و زیبایی دارای اصالت و هویت است و می تواندآینده پوشاک کشور را تضمین کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، جشنواره مد و لباس سی‌پال آذرماه امسال برگزار شد و برگزار کنندگان این رویداد سعی کردند فعالان و طراحان ایرانی را از سرتاسر کشور دور هم جمع کنند تا اتفاقی نو در صنعت مد و لباس رقم بزنند و بتوانند افراد توانمند و خلاق  در مد و لباس را شناسایی و معرفی کنند، این جشنواره در نخستین گام موفق بود و توانست جوانان علاقمند به صنعت  مد و لباس را جذب کند، در روزهای پایانی سال نیز جشنواره فروش «سی پال» در موسسه فرهنگی اکو برپا شده  و میزبان طراحان و تولید کنندگانی از سراسر کشور است که این جشنواره را محلی برای بروز استعداد  و ظرفیت شان در حوزه پوشاک دیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این جشنواره طراحان و تولید کنندگان لباس از شهرهای مختلف ایران 1500طرح  لباس ، کیف و کفش، زیور آلات و شال و روسری با تلفیق هنر ایرانی با مد روز و استفاده از المان های ایرانی در تولیدات خود را به نمایش گذاشته اند .

 

 

آنچه در این نمایشگاه بیش از همه چیز به چشم می آید توجه به سنت، فرهنگ و هنر ایرانی در تولیدات است که آن را با لباس امروزی تلفیق کرده اند از طرفی  سلیقه عموم جامعه را از کودک، نوجوان ، جوان،مین سال را نیز در طراحی ها و تولید در نظر گرفته اند این طراحان اگرچه خیلی جوان هستند و هنوز جای کار بسیاری می تواند در صنعت پوشاک داشته باشند صنعتی که در کشور ما نوپاست و می تواند با هدایت درست و آموزش های کاربردی کشور ما را به سمت خودکفایی در عرصه پوشاک سوق دهد

 

در بازدید از جشنواره فروش سی پال با جوانان با استعدادی روبرو می شوید که هریک می توانند در صنعت نوپای مد و لباس ایران تاثیر گذار باشند؛ چهار دانشجوی اصفهانی که با مشکلات فراوان  و مخالفت خانواده هایشان به جشنواره فروش سی پال آمده اند  با هیجان از برند دراج می گویند زهرا بر آوانگارد بودن آثارشان تاکید می کند و می گوید آثاری که در این جشنواره به نمایش گذاشته ایم متفاوت است هم در طراحی و هم در پارچه، طراحی ما آوانگارد است و در برش پارچه از خطوط مختلف استفاده کرده ایم.

 

به سراغ غرفه شال و روسری می رویم شال و روسری هایی با استفاده از نقوش اسلیمی فرش، کاشی های مسجد شیح لطف الله و خط فارسی که توجه هر بیننده ای را جلب می کند؛ مسئوال برند روسری ماچو نیز می گوید : این شال ها و روسری ها با استاندارد خاص روسری از متریالی ایرانی که در فصل های مختلف مناسب باشد تولید شده است و مخصوص صادرات  است و در بازار داخل هم عرضه می شود.

 

 

ویترین جواهرات با سنگ های قیمتی هم خودی نشان می دهد جواهراتی با سنگ های، آمتیس، زمرد، یشم، سیترین، عقیق چشم نواز هستند خانم آماتیس کبیر که در جشنواره مد و لباس فجر هم در بخش جواهرات حضور داشتند درباره جواهراتی که بر اساس منطقه مکران طراحی کرده است، می گوید:  الهام از طبیعت سرمشق کار این برند است جواهرات این ویترین بر اساس تم جشنواره مد و لباس فجر که مکران بود طراحی شده اند و برگرفته از درختچه های گز، چشمه گل افشان و شن های  قرمز هستند. وی درباره  متریال مورد استفاده در ساخت جواهرات برند اش می گوید: متریال این جواهرات بخشی از ایران و بخشی هم از کشورهای دیگر بخصوص مکزیک تهیه می کند

 

مانتو های مجلسی نجیبه سلمانی هم چشم نواز هستند در این  غرفه برند نجما کالکشنی را که برای مکران طراحی کرده بودند به نمایش گذاشته است، این طراح می گوید: در این مجموعه از المان های مختلف بهره گرفته ام  ملکه ماکرون هانول را براساس  داستانی که سیندرلا بر اساس ان ساخته شده طراحی کرده ام ودر طراحی  آماتیس از آفتابگردان الهام گرفته ام، می خواهم در کارهایم  از المان های ایرانی به شکل روز استفاده کنم  چون لباس با مخاطب گفتگو می کند.

 

غرفه متفاوتی بود طرح های ارایه شده مانتو و کاور و لباس ها خاص  و با رنگ های شاد بودند و نشان از سلیقه جوانی شور و سرزندگی می دهد، شرکت کننده تبریزی ساپلا احمدی با مجموعه سیلک، ایکلاسیک و بی یونیک به سی پال آمده است درباره کارهایش می گوید: من  از هر کار یک نمونه به جشنواره اوره ام در کارهایم  اوانگارد هستم و  از معماری به خصوص معماری زاها حدید ایده گرفته ام  من مانور بر روی رنگ ها را در دستور کار  قرار دادم. 

 

اغلب شرکت کنندگان در جشنواره فروش سی پال کسب و کارشان خانوادگی است  و به صورت آنلای کارهایشان را می فروشند و برای اولین بار در این مکان حضور دارند، خانم کاظمی صاحب برند آمادیس که کیف های مجلسی دست ساز طراحی و تولید می کند  درباره آثارش و نحوه قیمت گذاری آنها می گوید:  ما اغلب  به صورت آنلاین کارهایمان را می فروشیم قیمت ها متفاوت است از ۱۸۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان یا بیشتر هم می شود قیمت های ما بر اساس متریال و تزیینات تغییر می کند.

 

 

گیوه های برای خانم ها و آقایان هم در یکی از غرفه ها با  سوزن دوزی و یا با طرح های گلیم و جاجیم ایرانی عرضه شده است راد کیان پور صاحب برند گیوه سیمرغ درباره طراحی گیوه هایش می گوید: سوزون دوزی بر روی این گیوه ها بر اساس سوزون سیستان است، ما همچنین برای زیبایی بیشتر گیوه ها از  خطاطی، نقاشی هم استفاده می کنیم.  

 

 

 

آثار ارایه شده در مجموعه اصالت و صلح چشم نواز و زیبا هستند یکی می گوید کارهای نغمه زائری است با این طراح صحبت می کنم یکی از همین مانتو ها را پوشیده است اغلب کارها با پارچه مخمل و تزیینات و پوشیده و بلند هستند درباره کارهایش می گوید:  این مجموعه نوروز است که با تلفیق پوشاک و هنر ایران و کشورهایی که نوروز را جشن می گیرند طراحی شده است.

 

این طراح می گوید: من به مدت هفت سال در عرصه برند ولباس با ایده اصالت و صلح فعالیت می کنم طرح های تلفیقی بین ایران  و کشورهای دیگر  از جمله روسیه ایران، چین  ایران و ترکیه ایران و هندوستان طراحی کرده ام .

 

کارهای مانتو پرتو استایل  هم خاص هستند و برش ها و طراحی فوق العاده است و طراح این برند می گوید: من از شاگردان اقای عباسی هستم آثار این مجموعه من برخی پارچه محور و برخی طراحی محور هستند.

 

 

کالکشن چهل جین چیا جبری که بواسطه این کالکشن سی پال به مجموعه فرهنگی اکو آمده  است هم دیدنی است همه این مجموعه چهل تکه های به هم دوخته شده است، خاتون شهبازی مدیر جشنواره فروش سی پال درباره کانسپت جیا جبری در «چهل جین» می گوید: بر روی مجموعه اصالت و صلح  خانم جبری شش ماه کار کرده است،ما کشورهای عضو اکو یک فرهنگ مشترک در پوشش داریم آن هم چهل تکه است  و بیانگر این است که هر  چند متفاوت هستیم اما در عین حال یک وحدت وجودی  با یکدیگر داریم و ان چیزی است که صلح را شکل می دهد داریم.

 

سمیه هنروری  صاحب برند هنروری که هر سال در جشنواره مد و لباس فجر نیز حضور دارد در سی پال غرفه ای دارد می گوید: در مجموعه ای که به سی پال آورده ام  بیشتر تاکید بر دوخت های سنتی بر روی پارچه های قدیمی  دارم و در  کارهایم از گلدوزی و طرح های کوبلن  استفاده می کنم.

 

هانیه روستایی، از استان سیستان و بلوچستان آمده است متفاوت از انچه که به عنوان زن بلوچ می شناسیم ، این طراح  سوزن دوزی های سیستان را بر مانتوهای برند «هانیتا نیدل ورک» به سی پال آورده است درباره کارهایش می گوید: هدف ما اشاعه فرهنگ سیستان و فرهنگ سوزن دوزی استان و کاربردی کردن سوزن دوزی در طراحی و تولید لباس های مدرن ایرانی است، کارهای ما خیلی امروزی است ولی در آنها از سوزن دوزی استفاده شده است در واقع  تلفیق سنت و مدرنیته است.

 

جشنواره فروش «سی پال» از 16 تا 22 اسفند در موسسه فرهنگی اکو برپا است.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد اصفهان خبرگزاری طرح ایرانی سی پال اصالت مد و لباس موسسه فرهنگی اکو جوانان جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۲۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه منتقدین جشنواره مونودرامای تونس به «آلاء» رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه، نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم‌تبار که پیش از این در چهاردمین جشنواره بین‌المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه رفته بود، رتبه دوم بخش نقاد «منتقدین» جشنواره بین‌المللی مونودرامای تونس را از آن خود کرد.

جشنواره مونودرامای تونس در این دوره با محوریت مقاومت و صلح در حالی برگزار شد که ۱۶ کشور دنیا در آن حضور داشتند و در نهایت نمایش «آلاء» رتبه دوم بخش نقاد «منتقدین» را کسب کرد.

این بخش از جشنواره برگزیده‌هایی مجزا در کارگردانی، بازیگری و نویسندگی نداشت و لوح قدردانی و نشان ویژه خود را به بهترین آثار برای کامل‌ترین نمایش به لحاظ فنی، طراحی، بازیگری، متن، میزانسن و طراحی صحنه اهدا کرد.

از دیگر عوامل نمایش می‌توان از صدا: فرهاد قائمیان، محمدرضا آزادفرد، طراح صدا و موسیقی: علی خاتمی، مدیر تولید: حامد گودرزی، دستیار تولید: محسن صفری، طراح نور: حسین نادری، دستیار کارگردان: محمد قیاسی، علیرضا افیونی، مبین آریا، مشاور طراحی صحنه: سینا ییلاق بیگی منشی صحنه: رضوان مقدسی، طراح پوستر و بروشور: رامین رستمی، مشاور رسانه: ناصر ارباب، مربی اریال یوگا: سپیده صمد پور، طراح حرکت: امیر آقاجان و طراح لباس: سمیه پسندیده‌خواه، نام‌ برد.

کد خبر 6097163 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • L90 ایرانی؛ رونمایی از رقیب جدید تارا و دنا
  • بهترین برند ترکیه برای خرید در سال ۲۰۲۴
  • جایزه منتقدین جشنواره مونودرامای تونس به «آلاء» رسید
  • «آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد
  • مد خوب، مد بد!
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • (عکس) رونمایی رسمی از چری اومودا ۷
  • بیست و چهارمین دوره ساخت و مدیریت برند Brand MBA