Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران «نشان خواجه نصیرالدین طوسی» به میزبانی جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی و معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی از امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران، به میزبانی جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبایی و معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی و با حضور ۱۰ تیم از دانشگاه علامه طباطبایی، با رویکرد بررسی دستاورد‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی هجدهم اسفند ماه در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی شروع به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات ابتدا جناب آقای علیرضا ثلاثی، دبیر اجرایی مسابقات توضیحاتی پیرامون قوانین مناظره جهت آشنایی بیشتر تیم‌ها با اصول و فنون صحیح مناظره به تیم‌ها ارائه کرد و سپس اولین مناظره بین تیم‌های تامل به عنوان تیم موافق و تراز به عنوان تیم مخالف با گزاره‌ی  ارتباط مستقیم نهاد روحانیت با سیاست، باعث ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت می‌شود ، به علت عدم حضور تیم تراز با راهیابی تیم تامل به مرحله بعد به پایان رسید. دومین مناظره نیز بین تیم اکسیر سخن به عنوان تیم موافق و تیم بامداد به عنوان تیم مخالف با گزاره‌ی  همه پرسی استقلال یک قومیت (در صورت لزوم) می‌بایست در میان تمامی مردم آن کشور برگزار شود، با عدم حضور تیم اکسیر سخن و راهیابی تیم بامداد به مرحله بعدی پایان یافت.    در سومین مناظره تیم خاورمیانه به عنوان تیم موافق و تیم آیه به عنوان تیم مخالف با گزاره‌ی  در شرایط کنونی ایران نظام پارلمانی کارآمدتر از نظام ریاستی است ، به بحث و مناظره نشستند و تیم آیه با ۹۵ امتیاز در مقابل تیم خاورمیانه با ۷۳ امتیاز با رای و نظر داوران راهی دور بعدی مناظرات شد. همچنین تیم ثامن الاحجج به عنوان تیم موافق و تیم رویش به عنوان تیم مخالف با گزاره‌ی علت اصلی ناآرامی‌های دی ماه ۱۳۹۶ نارضایتی اقتصادی مردم بود، به مناظره پرداختند که تیم ثامن الحجج با ۱۰۲ امتیاز در مقابل تیم رویش با ۶۵ امتیاز به مرحله بعد رفت. تیم منطق پارسی به عنوان تیم موافق و تیم گام دوم به عنوان تیم مخالف نیز با گزاره‌ی  افزایش حضور اجتماعی زنان موجب تحکیم نظام خانواده می‌گردد" با یکدیگر مناظره کردند که در نهایت تیم گام دوم با برتری ۱۰ امتیازی به مرحله بعد راه یافت.     در مرحله بعدی از مناظرات نیز ۶ تیم تامل، بامداد، آیه، ثامن الحجج، گام دوم و منطق پارسی برای ورود به مرحله نیمه نهایی به رقابت پرداختند که ۴ تیم تامل، ثامن الحجج، بامداد و منطق پارسی موفق به ورود به این مرحله شدند.    
لازم به ذکر است، در روز نخست این مسابقات مهری سادات موسوی ، ریاست جهادانشگاهی واحد علامه طباطبایی ،  حسینی،  ملوندی، عسگری مقدم،  لطفی و محمد تقی زاده به عنوان هیئت داوران به ارزیابی مناظرات و انتخاب گروه‌های منتخب پرداختند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علامه مسابقات مناظره مرحله دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۷۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد

ایسنا/گیلان سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان گیلان «ضحی» امسال در قالب لیگ برگزار خواهد شد.

امیرحجت مرادی در گفت‌وگو با ایسنا از آغاز ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان خبر داد و اظهار کرد: سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم«ضحی» گرامیداشت شهدای قرآنی گیلان این دوره در قالب لیگ در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته‌ها شامل حفظ جزء۳۰، حفظ ۳ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل و قرائت و حفظ موضوعی(مسطورا) می‌باشد؛ مسابقات گروه‌های ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل به صورت لیگ و گروه‌های قرائت و حفظ جزء ۳۰، ۳ جزء و ۵ جزء به صورت یک مرحله‌ای(جام قهرمانی) برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در رشته‌های حفظ اجزاء همه اعضای تیم یکسان و از ابتدای قرآن نظیر سه جزء اول، پنج جزء اول و غیره است، گفت: در رشته قرائت آقایان ترکیب تیم شامل یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل، یک نفر مؤذن و در بخش بانوان یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل و یک نفر دعاخوان است؛ رشته حفظ موضوعی بر اساس طرح زندگی با آیه‌ها «مسطورا» شامل حفظ و مفاهیم از کتاب مسطورا خواهد بود.

دبیر اجرایی سومین دوره جام قرآنی «ضحی» استان گیلان بیان کرد: در این دوره تیم‌ها توسط شخصیت‌های حقوقی شامل تشکل‌های قرآنی، مجموعه‌های فرهنگی دینی، مدارس یا شخصیت‌های حقیقی نظیر اساتید، حافظان و قاریان تشکیل می‌شود؛ هر تیم از سه عضو(متسابق) و یک سرپرست تشکیل می‌شود.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در شخصیت‌های حقوقی مدیر تشکل به عنوان سرپرست تعیین و در شخصیت‌های حقیقی مربی یا یکی از اعضای تیم به عنوان سرپرست معرفی می‌شود، تصریح کرد: ضوابط و آیین‌نامه داوری مسابقات مطابق آیین‌نامه مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران (اوقاف) است.

وی افزود: همه تیم‌ها باید امتیاز ۷۰ را کسب کنند و معدل تیم نباید از ۷۰ کمتر باشد؛ تیم‌هایی که امتیاز کمتر از ۷۰ را کسب کنند در مراحل بعدی یک گروه سقوط خواهند کرد.

مرادی گفت: ثبت‌نام این مسابقات آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تکمیل و ارسال فرم مشخصات از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۱۱۴۹۳۴۵۷ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • مسابقات والیبال دانشجویان کشور در دانشگاه شمال آمل شروع شد
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور دردانشگاه شمال آمل
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد