Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: در نشست امروز کمیسیون با حضور رئیس سازمان مدیریت صنعتی، مقرر شد کمیته‌ای چند جانبه برای بررسی مشکلات تقنینی و اجرای حوزه مدیریت صنعتی کشور تشکیل شود.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، سید حمایت میرزاده در تشریح نشست روز یکشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، افزود: نشست امروز کمیسیون آموزش دارای دو دستور کار بود که طی آن رئیس سازمان مدیریت صنعتی و رئیس سازمان آموزش های فنی و حرفه ای به همراه معاونان خود گزارشی جامع از فعالیت‌هایشان به کمیسیون ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم گرمی و مغان در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: رئیس سازمان مدیریت صنعتی کشور گزارشی از تحولات صنعتی روز جهان و اقداماتی که در این راستا کشور نیازمند آن است، ارائه کرد تا چه تحولاتی ضرورت دارد در کشور صورت گیرد تا به سطح جهانی برسیم.
وی با بیان اینکه مباحثی همچون انقلاب صنعتی جدید، هوش مصنوعی و استفاده از استارت آپ‌ها در جلسه مطرح شد، گفت: نهایتا مقرر شد کمیته‌‎ای در این راستا متشکل از سه نفر از اعضای کمیسیون آموزش یعنی آقایان اسفندیار اختیاری کسنویه یزد، حبیب اله دهمرده، محمدمهدی زاهدی با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های صمت، علوم تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل شود تا نیازهای این حوزه در تقنین و اجرا بررسی و آن را در اختیار کمیسیون قرار دهند.

*ضرورت تشکیل شورای عالی مهارت برای ساماندهی آموزش های فنی و حرفه‌ای
میرزاده اضافه کرد: دستور دوم نشست امروز نیز به حضور رئیس سازمان آموزشهای فنی و حرفه‌ای و ارائه گزارشی در خصوص فعالیت‌های سازمان مربوطه ارائه و مشکلات این حوزه به ویژه در زمینه حق التدریسی‌ها و به روز نبودن تجهیزات عنوان شد.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: البته نمایندگان همچنان منتظر تشکیل شورای عالی مهارت هستند تا با تشکیل این شورا سازمان‌‎ها و نهادهای فعال در این حوزه، از موازی کاری پرهیز و امکانات نیز در این حوزه به صورت عادلانه توزیع شود.
سیام*1744*1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس سازمان مديريت صنعتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۵۸۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس شورای از اتمام بررسی جداول لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حسین‌علی حاجی دلیگانی» در گفت‌وگویی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیأت رییسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱،۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تأمین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار کرد: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند؛ لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنج‌شنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است