Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدرضا شاملو یکشنبه در بازدید از مناطق روستایی در شهرستان های رستم و ممسنی استان فارس اظهار داشت :این عملیات در این مدت در بیش از هفت هزار روستای کشور انجام شده است.
وی ادامه داد: اجرای طرح های هادی آغازی برای تداوم توسعه و عمران روستایی کشور است و در حال حاضر طرح هادی در بیش از 38 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور تهیه شده و در 18 هزار روستا عملیات بهسازی روستایی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاملو با بیان اینکه در بازنگری و تهیه طرح های هادی به اهداف کلی قانون برنامه ششم توسعه رسیده ایم افزود: در حدود 98 درصد روستاها عملیات تهیه طرح هادی انجام شده است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور اضافه کرد: تهیه طرح هادی به منزله آغاز عملیات اجرایی طرح هادی است و نوید بخش برنامه ریزی توسعه برای یک دوره 10 ساله در روستاها است، با اجرای طرح هادی چهره روستاها متحول می شود و امیدهای رفع محرومیت و افزایش رضایتمندی مردم بیشتر می شود.
وی با بیان اینکه 2 میلیون و 200 هزار واحد روستایی در برنامه های چهارم، پنجم و 2 سال اول برنامه ششم توسعه از تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی بهره مند شدند از روستاییان خواست ضمن استقبال بیشتر از تسهیلات اعطایی بانک ها زمینه مقاوم سازی بیشتری در مناطق آسیب پذیر فراهم کنند.
شاملو ادامه داد: عملیات مقاوم سازی بافت های آسیب پذیر نیز در بیش از یک میلیون و 850 هزار واحد از واحد های روستایی به اتمام رسیده و این واحد ها تحویل متقاضیان شده است.
وی به سایر ماموریت های بنیاد مسکن در حوزه عمران روستایی از جمله صدور اسناد مالکیت هم اشاره و بیان کرد: بیش از سه میلیون و 200 هزار واحد روستایی با همکاری و مشارکت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بنیاد مسکن تشکیل پرونده داده اند، نقشه برداری شده و اسناد مالکیت صادر و تحویل متقاضیان شده است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور همچنین گفت : در شهرهای زیر 25 هزار تن جمعیت نیز در چارچوب این قانون، حدود 220 هزار واحد مسکونی سنددار شدند.

** 40 درصد از بافت های روستایی کشور مقاوم سازی شده است
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز در این بازدید با بیان اینکه حدود 40 درصد از بافت های فرسوده روستایی در کشور بازسازی و مقاوم سازی شده است گفت : این روند با بهره گیری از تسهیلات اعطایی باید شتاب گیرد و در سالهای آینده شاهد رونق بیشتر مقاوم سازی های روستایی باشیم.
عزیزالله مهدیان اظهار داشت: کشورما منطقه زلزله خیز است و آسیب پذیری بافت های فرسوده روستایی در زلزله هایی مانند زلزله سال گذشته کرمانشاه مشاهده می شود، پارسال حدود 40 هزار واحد مسکونی روستایی تخریب و بیش از 60 هزار واحد تعمیری دچار خسارت شد که دولت از همان هفته اول وقوع زلزله، اعتبار برای بازسازی مناطق زلزله زده مصوب و تامین کرد و بانک ها نیز در پذیرش متقاضیان خوب عمل کردند.
معاون بنیاد مسکن کشور با تاکید بر اینکه لازم است از سوی روستاییان و متقاضیان نیز استقبال شایسته ای برای استفاده از تسهیلات بانکی مقاوم سازی صورت گیرد گفت : سقف وام مسکن روستایی از 20 میلیون تومان به 25 میلیون تومان افزایش یافته است، این افزایش سقف وام به بانک‌ها ابلاغ شده و قابل اجراست.
مهدیان اضافه کرد : روند بازسازی و مقاوم سازی سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی از سوی این بنیاد در کشور همچنان ادامه دارد و تا سال 1405 میزان واحدهای مقاوم سازی شده روستایی به 80 درصد خواهد رسید.
6113 /1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان فارس انقلاب اسلامی تسهیلات بانکی زلزله قانون 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۱۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم درباره اجرای طرح ترافیک جدید

به گزارش خبرآنلاین، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با توجه به اینکه هنوز در ارتباط با طرح ترافیک جدید به جمع‌بندی نرسیده‌ایم به همین جهت طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد.

تسنیم در خبری نوشت: سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ امروز در حاشیه بهره‌برداری از تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن‌سازی کندرو شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی دو سال گذشته در محور آزادگان اقدامات خوبی در راستای ایمن‌سازی و تسهیل در رفت و آمد از سوی شهرداری تهران انجام شده است.

وی افزود: در همین زمینه در محور شرق به غرب آزادگان در محدوده منطقه ۱۶ با ایجاد کندرو باعث شد تا بار ترافیکی در این محدوده کاهش پیدا کند و شاهد روان‌سازی در مسیر تردد خودروها باشیم.

موسوی‌پور تصریح کرد در بستر آزادگان نیز آسفالت‌ریزی خوبی انجام شده به طوری که از اتوبان ساوه تا اتوبان شهید خرازی این آسفالت‌ریزی انجام شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های امروز گفت: یکی از اقدامات انجام شده در قالب بهره‌برداری پروژه‌های شهرداری تعریض و ایمن‌سازی کندرو شرقی آزادگان و بزرگراه شهید لشگری است که این اتفاق نیز تاثیر بسزایی در رفت و آمد خواهد داشت و بار ترافیکی این محدوده کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور در پاسخ به این پرسش که کدامیک از بزرگراه‌های پایتخت نیاز به آسفالت‌ریزی و مرمت دارند، گفت: بیشتر نیازها به بخش کمربندی شهر تهران بویژه بزرگراه شهید یاسینی، آزادگان و حتی بزرگراه بسیح مربوط می شود که اقدامات جهت آسفالت‌ریزی‌ انجام می‌شود.

وی درباره بازنگری طرح ترافیک پایتخت تصریح کرد: قطعا این اتفاق باید انجام شود اما تاکنون با پلیس در رابطه با بازنگری طرح ترافیک صحبتی نشده است و ما نیز به صورت پراکنده مواردی را شنیده‌ایم.

موسوی‌پور با تاکید بر اینکه بازنگری طرح ترافیک خوب است گفت: حتما باید بازنگری در محدوده کاهش آلودگی هوا و طرح آلودگی انجام شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا طرح ترافیک جدید امسال عملیاتی می‌شود، گفت: قطعا با توجه به اینکه کمیته‌ای در این خصوص با مدیریت شهری و پلیس تشکیل و طرح ترافیک بررسی شود، با توجه به این مسائل قطعا طرح ترافیک جدید و اجرای آن به امسال نخواهد رسید.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900094

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد​
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 
  • خبر مهم درباره اجرای طرح ترافیک جدید
  • «طرح ترافیک جدید» امسال اجرایی می‌شود؟
  • یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند