Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه تأسیسات مکانیکی از کاهش حجم تقاضا به واسطه افزایش قیمت محصولات تولیدی، کاهش ساخت و ساز و کاهش بودجه‌های عمرانی دولت خبر داد.

بیژن عطارد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط صنفی کسب و کار تأسیسات مکانیکی، اظهار کرد: با کاهش حجم ساخت و ساز ساختمان، کسب و کار تأسیسات مکانیکی ساختمان به شدت افت کرده و در صورتی که ساخت و ساز ساختمان رشد یابد حدود ۷۰ رسته شغلی و تولیدی رونق می‌یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه تأسیسات مکانیکی ساختمان یادآور شد: اکثر محصولات مصرفی در این صنف تولید داخلی است و بنا بر تقاضای مشتریان که حجم اندکی را تشکیل می‌دهند مشتری خاص به خود را دارند.

وی خاطرنشان کرد: گرانی ارز، دستمزد، حق بیمه، مالیات و … عاملی شده تا قیمت محصولات مصرفی، رشد قابل توجهی به خود بگیرد که در کنار کاهش تقاضا در بازار شرایط نامناسبی برای فعالان صنف رقم خورده است.

عطارد از انباشت محصولات تولیدی خبر داد و گفت: با توجه به آنکه حجم قابل توجهی از مواد اولیه و مصرفی تولید می‌شود، در پی کاهش حجم تقاضا در بازار انباشت بسیاری از محصولات تولیدی هم‌چون لوله‌های پلاستیکی و اتصالات رخ داده است.

رئیس اتحادیه تأسیسات مکانیکی با بیان این‌که با وجود رکود در بازار قیمت‌ها روند صعودی به خود گرفته است، یادآور شد: بزرگترین خریدار و متقاضی تأسیسات مکانیکی دولت است که با توجه به کاهش بودجه دولتی به خصوص بودجه عمرانی آن حجم تقاضا در سال آینده از سوی دولت و پیمانکاران آن نیز کاهش می‌یابد.

عطارد با اشاره به سرمایه در گردش و بی هدف عموم مردم، گفت: در سال‌های اخیر سرمایه مردمی هر از چندگاهی از بازارهای مختلف به بازار دیگری وارد می‌شود که به دلیل آنکه مردم تنها به دنبال سود لحظه‌ای هستند، بازارها را تحت تأثیر قرار می‌دهند و از آن خارج می‌شوند و هیچ‌گونه تولید و کسب و کار پرثمری را به همراه ندارد.

وی تصریح کرد: اگر دولت بتواند سرمایه سرگردان مردم را در تولید به درستی استفاده کند، می‌تواند اقتصاد را به سمت رونق سوق دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تاسیسات ساخت و ساز ساختمان قيمت لوله آب مکانیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  آذربایجان غربی با   تولید سالانه بیش از 1 میلیون تن معادل  یک سوم سیب درختی   کشور، یکی از مهمترین قطب های تولید این محصول باغی است.

هر ساله بخشی از این محصول در بازار بصورت تازه خوری مصرف و بخشی نیز به کشورهای مختلف صادر میشود.

اما بخشی از  این محصول  که  در سردخانه های استان ذخیره شده است به دلایل مختلف از بین میرود.

وضعیت مبهم سیب باقیمانده در سردخانه های آذربایجان غربی کام کشاورزان و سرمایه گذاران این بخش را تلخ می کند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ایجاد التهاب در بازار سیب درختی و مدیریت این محصول در ماههای گذشته انجام داده ایم.

آقای کرمی در جلسه تنظیم بازار استان افزود: آذربایجان غربی قابلیت استفاده از تمام سیب تولیدی استان را ندارد و تولید سیب در این استان بر پایه صادرات برنامه ریزی می شود .

وی خاطرنشان کرد: امسال عوارض ۳۵ درصدی وضع شده برای صادرات این محصول اعمال نشد تا بازار مدیریت شود ولی با این حال بخشی از سیب تولیدی باغداران آذربایجان غربی در سردخانه ها باقی مانده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی افزود: کشاورزان، بخش عمده ای از سیب درختی تولیدی خود را در ایام عید عرضه کردند و براساس اطلاعات سامانه جامع انبارها میزان دقیق سیب موجود در استان ارزیابی و به‌زودی این اطلاعات نشر خواهد یافت.

 

دیگر خبرها

  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی
  • ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ
  • ساختمانی که زیر یک تپه مصنوعی ساخته شد + فیلم
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۵ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ تداوم کاهش قیمت شاهین در بازار