Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-04@04:45:43 GMT

نقش رژیم صهیونیستی در افزایش یهودستیزی در غرب

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۴۵۰۷

نقش رژیم صهیونیستی در افزایش یهودستیزی در غرب

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، فرانک والتر اشتاین‌مایر در سخنرانی افتتاحیه "هفته برادری" در شهر نورنبرگ گفت: «شرم‌آور و دردناک است که یهودی‌ستیزی هم‌چنان آشکار و مکرر در آلمان دیده می‌شود.»

 

او ابراز نگرانی کرد که ضدیت با یهودیان دوباره به امری قابل قبول در جامعه تبدیل شود و تاکید کرد که یهودی‌ستیزی می‌تواند خط قرمز هر جامعه دمکراتیک باشد: «و این خط قرمز قابل معامله نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته دویچه وله، یهودی‌ستیزی در آلمان، در خیابان، در کلاس‌های درس، حیاط مدرسه یا در سخنرانی‌های سیاسی در اشکال نفرت‌پراکنی و تحریک‌آفرینی جلوه‌گر می‌شود. در تسریع فضاسازی‌ علیه یهودیان و ترویج نظریه‌های توطئه شبکه‌های اجتماعی نقش بارزی ایفا می‌کنند.

 

چندی پیش، روزنامه آلمانی "بیلد" گزارشی درباره نظرسنجی جدید آژانس حقوق اساسی اروپا منتشر کرد که می‌گوید ۸۹ درصد یهودیان شرکت‌کننده در نظرسنجی گفته‌اند به نظرشان یهودی‌ستیزی در کشورهای محل اقامت آنها از سال ۲۰۱۳ رشد کرده است. این نظرسنجی در ۱۲ کشور عضو اتحادیه اروپا انجام گرفته است.

 

افزایش یهودی ستیزی در اروپا همزمان شده با اقدامات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها؛ اقداماتی که حتی از سوی دولت های اروپایی هم محکوم شده است و باعث گردیده کمپین های تحریم رژیم صهیونیستی روز به روز با استقبال بیشتری مواجه شوند.

 

 

بی بی سی یکی از دلایل افزایش یهودستیزی در اروپا را کلاف سردرگم خاورمیانه و بحران موجود میان فلسطینیان و اسرائیل می داند؛ در حقیقت جنایات اسرائیل و نقض آشکار حقوق بشر از سوی صهیونیست ها باعث شده تا افکار عمومی جهان علیه یهودیان تحریک شود.

 

البته تبلیغات گسترده دولت های غربی و رسانه هایشان علیه هرگونه انتقاد از اسرائیل و مساوی دانستن آن با یهودستیزی نیز در به وجود آمدن این شرایط و عادی شدن حملات علیه یهودیان چندان بی تاثیر نیست؛ در تجمع های ضد یهودستیزی در اروپا پلاکاردهایی حمل می شود که بایکوت خرید اجناس اسرائیلی را معادل یهودستیزی تصویر کرده بود؛ دو موضوعی که هیچ ارتباطی به هم ندارند.

 

در این میان، تازه‌ترین نظرسنجی گروه گالوپ نشان داده، ایستادگی شهروندان آمریکا در کنار اسرائیل در نزاع اسرائیلی- فلسطینی به کمترین میزان خود در ده سال گذشته رسیده است.

 

به گزارش جروزالم پست و براساس نظرسنجی گالوپ، تنها ۴۳ درصد از دموکرات‌های لیبرال آمریکایی در میان حامیان اسرائیل باقی مانده‌اند.

 

در نظرسنجی تازه گالوپ، یک تن از هر پنج آمریکایی هواداری بیشتری از فلسطینیان نشان می‌دهد؛ امری که از سال ۲۰۰۱، در پی حمله القاعده به آمریکا و از جمله سقوط برج‌های دوقلوی نیویورک، سابقه نداشته است.

 

اما پشتیبانی از اسرائیل در میان آمریکایی‌های جمهوریخواه نیز از ۸۷ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۷۶ درصد در آغاز سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است؛ کاهش ۱۱ درصدی تنها در یک‌سال نیز امری مسبوق به سابقه نیست.

 

۷۴ درصد آمریکایی‌های بزرگسال در سال ۲۰۱۸ اسرائیل را به دیده مثبت نگاه می‌کردند اما این میزان در آغاز سال ۲۰۱۹ به ۶۶ درصد کاهش یافته است.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جروزالم پست یهودستیزی اروپا آمریکا اسرائیل رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناگفته‌های سردار حاجی زاده از حمله موشکی سپاه به اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به عملیات موشکی پهپادی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: این عملیات نکات پنهان زیادی دارد و تنها یک بخشی از یک نیرو بود.

بنابر روایت تسنیم، وی افزود: ما آن شب در این عملیات تنها از ۲۰ درصد از امکاناتی که برای عملیات فراهم شده برای تنبیه استفاده کردیم و برای همین ۲۰ درصد هم یک صف آرایی عجیب و غریبی شد.

سردار حاجی‌زاده تاکید کرد: آمریکایی‌ها که گفته بودند ما دخالت نمی‌کنیم کاملا دخالت کردند و آمدند کنار رژیم صهیونیستی و رژیم هم حملات به مناطق شمال و محور حزب الله و غزه را تعطیل کرد و حتی یک بدون سرنشین هم در آن مناطق نداشتند و همه را به سمت ایران بسیج کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: آمریکا، انگلیس و فرانسه به کنار رژیم صهیونیستی آمدند و بسیاری از کشور‌های اطراف هم به این رژیم کمک کردند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها علاوه بر هواپیما رزم ناو‌ها و ناو‌های هواپیمابر خودشان را آوردند و آن شب تنها ۲۰ درصد توان نیروی هوافضای سپاه صرف مقابله با آمریکا و انگلیس و فرانسه و همه این‌ها شده بود و با این حال پیروزی بزرگ حاصل شد.

سردار حاجی زاده گفت: این پیروزی به برکت خون شهدا و تدبیر و تصمیم مقام معظم رهبری و دعا و تبلور اراده مردم بود.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • توسعه تعریف «یهودستیزی» در آمریکا چه خطراتی دارد؟
  • تنفر جهانی از اسرائیل و صهیونیزم یا یهودی ستیزی؟
  • انتقاد تند برنی سندرز از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • انتقاد تند «برنی سندرز» از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • ناگفته های سردار حاجی زاده از حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • سردار حاجی‌زاده: تنها از ۲۰درصد توانمان برای تنبیه اسرائیل استفاده کردیم
  • ناگفته‌های سردار حاجی زاده از حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس