Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی جلوخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 211 راس اسب در باشگاه های سوارکاری قزوین تحت آزمایش بیماری مشمشه قرار گرفته و همگی علیه بیماری کزاز واکسینه شدند.
وی اضافه کرد: اهمیت سلامت اسب ها در مراکز نگهداری و پرورش آنها باعث شده تا کارشناسان این اداره نظارت های مستمری روی دام ها داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جلوخانی ادامه داد: تاکنون از تمامی اسب های موجود برای انجام تست سرمی مشمشه خونگیری به عمل آمده و تمامی آزمایش های لازم انجام شده است.
این مسئول در مورد بیماری مشمشه توضیح داد: این بیماری خطرناک بین انسان و دام مشترک است که خوشبختانه در سال جاری موردی از آن در تست‌های انجام شده مشاهده نشد.
جلوخانی به واکسیناسیون کزار در اسب ها اشاره کرد و اظهار داشت: این عملیات سالی دو بار بر روی اسب‌ها انجام می شود تا همواره سلامت آنها طی فصول مختلف سال محفوظ بماند.
وی یادآور شد: شهرستان قزوین به لحاظ تعداد باشگاه‌های سوارکاری و مراکز نگهداری و پرورش اسب، یکی از مهمترین قطب‌های صنعت اسب داری در استان و منطقه محسوب می شود.
6101*9925
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 صنعت واکسیناسیون بیماری اسب سوارکاری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین

حمیدرضا ململی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی قزوین در فروردین ماه امسال، آتش نشانان را به ۲۶۸ عملیات مختلف امداد نجات و اطفا حریق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سریع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده تعداد ۱۷۴ مورد مربوط به حوادث بود و بیشترین آمار مربوط به حوادث آسانسور ثبت شده است.

ململی اضافه کرد: در ماموریت‌های انجام شده با کمک نیرو‌های آتش نشان خوشبختانه ۱۱۲ نفر نجات یافتند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین یادآورشد: همچنین آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۰ گانه این سازمان در ۹۴ عملیات اطفای حریق در ماه گذشته حضور داشتند که بیشترین آمار با ۲۵ مورد متاسفانه مربوط به حریق منازل مسکونی بوده است.

وی گفت: رعایت توصیه‌های ایمنی در کاهش وقوع حوادث و حریق بسیار مؤثر است لذا توصیه می‌شود به هشدار‌ها و توصیه‌های کارشناسان توجه کرده و نسبت به قطع کردن انشعابات اصلی برق و گاز در هنگام خروج طولانی مدت از منزل اقدام کنند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: همچنین داشتن یک کپسول خاموش کننده می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش خسارات مالی و حتی جانی برای شهروندان داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • معرفی برترین‌های روز دوم هفته سوم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • سه قلو‌های رادکانی منتظر حمایت مسئولان+ فیلم
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد