Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - انتشار تصاویر جدید در فضای مجازی از تداوم خشونت پلیس فرانسه با شهروندان فرانسوی که از ماهها قبل در اعتراض به سیاست های اقتصادی امانوئل مکرون دست به تظاهرات زده اند ؛ حکایت دارد.

به گزارش ایرنا؛ در ویدئوی جدیدی که در فضای مجازی بویژه در میان کاربران فرانسوی درحال بازنشر است ؛ پلیس با معترضان به سیاست های اقتصادی دولت موسوم به جنبش جلیقه زردها درگیر شده و چندین پلیس با باتوم به یک معترض حمله ور شده و صدمات جدی به وی وارد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این ویدئو تاکنون در شبکه های اجتماعی 640هزار بازدید کننده داشته است.
به نوشته روزنامه «لو فیگارو» فرانسه، این ویدیو شدت اعتراض ها را در کسانی که از خشونت های پلیس شکایت دارند تقویت خواهد کرد.
این ویدئو که مربوط به هفدهمین شنبه اعتراض های جنبش جلیقه زردها است، نشان می دهد که یکی از معترضان افتاده بر روی زمین در شهر «کَمپِر» در غرب ایالت بروتاین فرانسه، با خشونت شدید پلیس مواجه می شود.
نیروهای پلیس در مواجهه با یکی از جلیقه زردها در زمان اوج درگیری ها با باتوم دو بار بر سر او سپس به دست و انگشتانش ضربه وارد کرده و نارنجک گاز اشک آور به سمت او پرتاب می کنند.
این ویدئو نشان می دهد که یک پلیس دیگر در حالی که این مرد جوان به نام 'مکس' روی پل به حالت معلق بوده دستکم 9 بار با باتوم از پشت به او حمله ور می شود و دو پلیس دیگر او را احاطه کرده اند.
به گفته «لیونل بوترول» پزشکی که صحنه را فیلمبرداری کرده، به صورت این معترض جوان پیش از این که از سوی پلیس متوقف شده باشد، یک گلوله پلاستیکی(فلش بال) هم اصابت کرده بود.
به گزارش ایرنا اگر چه این خشونت نخستین بار نیست که از سوی پلیس در مواجهه با جلیقه زردها اتفاق می افتد اما در حالی است که چهارشنبه گذشته، سازمان ملل از فرانسه خواست درباره «استفاده بیش از حد از زور» علیه جلیقه زردها تحقیق کند.
خشونت پلیس علیه جلیقه زردها در فرانسه همچنان خبرساز است.
در جریان اعتراض های موسوم به جنبش جلیقه زردها در فرانسه 11نفر کشته و افزون بر یک هزار نفر زخمی شده اند.
اروپام**6984** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فرانسه جليقه زردها پليس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد

اعتراضات دانشجویی علیه جنگ اسرائیل در غزه در سراسر آمریکا ادامه دارد و در جریان دخالت پلیس، ۵۵۰ نفر نیز بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایسنا، دانشجویان از دانشگاه‌ها می‌خواهند تا روابط خود را با شرکت‌هایی که به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه کمک می‌کنند، قطع کنند.

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، برخی از دانشگاه‌ها از پلیس خواسته‌اند تا اعتراضات را پایان دهد که این مساله، به درگیری و دستگیری دانشجویان منجر شده است.

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی مراسم اصلی فارغ التحصیلی دانشجویان را که برای ۱۰ مه است، لغو کرد پس از آنکه ۹۳ نفر در پردیس لس آنجلس روز جمعه دستگیر شدند.

در کالج امرسون بوستون نیز ۱۰۸ نفر دستگیر شدند.

یکی از دانشجویان گفت: «همه جا پلیس حضور دارد.»

در پردیس دانشگاه اموری آتلانتا، ۲۸ نفر بازداشت شدند و شاخه محلی گروه فعال «صدای یهودی برای صلح» گفت که پلیس از گاز اشک آور و شوکر علیه معترضان استفاده کرد.

در دانشگاه ایندیانا در بلومینگتون پلیس با سپر و باتوم به صفوف معترضان هجوم برد و ۳۳ نفر را دستگیر کرد.

در «سیتی کالج» نیویورک، افسران پلیس از اعتراضات عقب نشینی کردند و صدها دانشجو که در محوطه چمن پردیس «هارلم» جمع شده بودند، به اعتراضات خود ادامه دادند.

در دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا در هومبولت، دانشجویان از روز دوشنبه در ساختمان پردیس هستند و کارکنان در تلاش برای مذاکره هستند.

در دانشگاه کانکتیکات یک معترض دستگیر شد و افسران پلیس چادرها را برچیدند، در حالی که اعتراضات در دانشگاه استنفورد و پردیس نیوجرسی دانشگاه پرینستون ادامه دارد.

دانشگاه هاروارد از جمله دانشگاه‌هایی است که علیه معترضانی که چادر برپا کرده‌اند، اقدامی انجام نداده است.

در دانشگاه کلمبیا در نیویورک، جایی که جنبش اعتراضی آغاز شد، مقامات دانشگاه همچنان در بن بست با دانشجویان قرار دارند.

پلیس هفته گذشته چادرها را برچید و بیش از ۱۰۰ نفر را دستگیر کرد، اما دانشجویان دوباره چادرها را در منطقه‌ای که چند هفته دیگر مراسم فارغ التحصیلی برگزار می‌شود، برپا کرده‌اند. مقام‌های دانشگاه به دانشجویان تا امروز به آنها فرصت داده‌اند تا این مکان را ترک کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد
  • ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد
  • پلیس فرانسه نماینده ارشد پارلمان را احضار کرد