Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@22:54:49 GMT

منظور از تربیت جنسی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۷۴۷۱

منظور از تربیت جنسی چیست؟

تربیت به جهت اینکه انسان موجودی چند بعدی است ابعاد مختلفی دارد و تربیت جنسی هم یکی از ابعاد مهم است که به بعد جنسی بر می گردد. تربیت جنسی یعنی رشد و بارورکردن ظرفیت ها و استعدادهای هر آنچه که به بعد سکچوالیتی و جنسی انسان مربوط می شود.

به گزارش خبر آنلاین، در طی این فرآیند فرد به درک درستی از جنسیت، نقش جنسیتی و جنسی خود می رسد و سکچوالیتی وی در مسیر درست و هدفمند هدایت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر دستیابی به درک صحیح، نگرش فرد نسبت به این مسائل نیز به طور درستی ساخته شده و نیز فرد به توانمندی لازم برای مدیریت رفتار جنسی و حفاظت از خود(خودمراقبتی) در موقعیت‌های مختلف و حتی خطرساز دست خواهد یافت.

تربیت جنسی باید از بدو تولد در برنامه مراقبتی کودک قرار داده شود و والدین و یا مربیان مهد باید دوره‌های آموزشی لازم در این زمینه را بگذرانند. بعضی اوقات برای برخی افراد این اشتباه پیش می آید که وقتی صحبت از آموزش جنسی می شود، فکر می کنند که منظور یاد دادن نحوه برقراری رابطه جنسی به نوجوان است. این برداشت نادرست بوده و ریشه آن در نگاه محدود، تنگ نظرانه و صرفاً به مسائل جنسی است.

محوریت آموزش جنسی نیز همانند تربیت جنسی بر ایجاد درک صحیح از سکچوالیتی و بعد جنسی، کسب دانش صحیح و نگرش مثبت نسبت به این مسائل و نیز توانمند کردن نوجوان برای مدیریت رفتار جنسی و حفاظت از خود و نیز بهره مندی از رشد مطلوب جنسی و برخورداری از حس مثبت نسبت به این بعد وجودی استوار است.

لازمه آموزش جنسی، برخورداری نوجوان از اطلاعات صحیح علمی و متناسب با سن و مرحله بلوغ وی است که این کار در وهله اول بر عهده والدین و معلمان و مربیان مدارس است. هر چند که سایر نهادهای جامعه نیز می توانند در این زمینه موثر و کارآمد باشند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تربیت جنسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۷۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد استان تهران شرقی و غربی به منظور اداره بهتر انجام می شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی، بعد از ظهر سه شنبه در شورای اداری استان تهران طی سخنانی با بیان اینکه تهران یک پنجم جمعیت کشور را در خود جا داده است، گفت: تقسیمات کشوری یک ابزار برای اداره بهتر و رسیدگی بهتر به این جمعیت است.

وی گفت: در استان تهران توازن خوبی نداریم، در بعضی شهرهای استان وضع خوب است و در برخی شهرها وضعیت مناسبی نداریم.

وزیر کشور با بیان این که بحث تقسیم استان تهران مدتی است، مطرح شده است، گفت: هدف از تقسیمات استان تهران جلوگیری از تمرکززدایی و امکان رسیدگی بهتر به شهرهای کمتر توسعه یافته و اداره بهتر است.

وی اضافه کرد: سیاست دولت در راستای ایجاد عدالت و بهبود رفاه برای شهروندان است و برای بهتر اداره شدن، تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران را در برنامه داریم.

وحیدی جمعیت شهرستان‌های غرب تهران را سه میلیون نفر عنوان کرد و گفت: این جمعیت از میزان جمعیت بسیاری از استان‌های کشور بیشتر است لذا به منظور ابزار اداره، توسعه، توازن و عدالت بهتر استان‌های جدید در غرب و شرق تهران تشکیل‌ می‌شود.

وی با بیان این که تقسیم تهران توسط دولت در دست بررسی است، گفت: برای این امر مصوبه مجلس را لازم دارد که باید توسط مجلس بعدی بررسی و تصویب شود.

وحیدی به انتقال پایتخت نیز اشاره کرد و گفت: این امر ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه دارد.

کد خبر 6093580

دیگر خبرها

  • گفتگوی رهبران قطر و مصر پیرامون شرایط غزه
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • ایجاد استان تهران شرقی و غربی به منظور اداره بهتر انجام می شود
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد
  • کشف ۷ کیلوگرم تریاک در شهرستان گناباد
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم