Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@19:10:49 GMT

هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۸۴۷۰

ساعت 24-مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به اینکه کیفیت هوای تهران در حال حاضر در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است، اظهار کرد: به‌تدریج در طول روز بر میزان ابرناکی و سرعت وزش باد افزوده می‌شود.

حسین شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در صبحگاه امروز (۲۰ اسفند) است، اظهار کرد: به‌تدریج در طول روز بر میزان ناپایداری جوی افزوده می‌شود که افزایش میزان ابرناکی و سرعت وزش باد را در برخی ساعات به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این وضعیت جوی کم و بیش تا فردا (۲۱ اسفند) ادامه دارد، تصریح کرد: برخی ساعات فردا همراه با وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متربر ثانیه است.

به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، دمای هوا در تهران تا روز آینده روند افزایشی دارد.

شهبازی ادامه داد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات امروز (۲۰ اسفند) همزمان با تغییر شرایط جوی به‌ویژه از بعد ازظهر انتظار می‌رود از غلظت آلاینده‌ها کاسته شود و وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران بهبود پیدا کند.

وی در ادامه گفت: با تداوم این وضعیت جوی تا فردا (۲۱ اسفند) شرایط کیفی هوای سالم در بیشتر مناطق پایتخت برقرار خواهد بود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۹۱ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۱۰۱ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۸۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۱ امروز (۶ اردیبهشت‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه خرمشهر ۱۱۸ میکروگرم بر مترمکعب بوده، بنابراین هوای این شهر در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

همچنین در این مدت هوای اهواز، مسجدسلیمان و ماهشهر در وضعیت «قابل قبول» بوده و هوای هندیجان در وضعیت «پاک» بوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است. 

 

 

دیگر خبرها

  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس!
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروههای حساس
  • هوای ۲ شهر خوزستان ناسالم برای گروه های حساس
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • کیفیت هوای تهران در ششمین روز از اردیبهشت