Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@22:23:01 GMT

مشارکت بخش تعاون در بازسازی سوریه

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۶۹۶۷۴

مشارکت بخش تعاون در بازسازی سوریه

دبیرکل اتاق تعاون ایران در دیدار با هیات تجاری سوریه بر گسترش همکاری در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری تاکید و آمادگی بخش تعاون ایران برای بازسازی سوریه را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا ماشااله عظیمی در دیدار با هیأتی از تجار و بازرگانان سوری آمادگی و استقبال تعاونی‌ها برای حضور در بازار سوریه را اعلام کرد و گفت: حضور فعالانه در بازار کشور سوریه از اهمیت بالایی برخوردار است و فرصت مغتنمی برای افزایش صادرات و گسترش تعاملات تجاری اتحادیه‌ها و تعاونیهای توانمند و علاقمند به کشور سوریه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به علاقمندی هیأت سوری برای گسترش تبادلات تجاری گفت: هیأت تجاری سوریه در حوزه‌های مختلفی از جمله مواد غذایی خودرو، لاستیک خودرو، مواد شوینده و صنایع ساختمانی فعالیت دارند و به منظور آشنایی با فعالان اقتصادی ایران و گسترش همکاریهای مشترک در زمینه‌های موردنظر به ایران سفر کرده است.

عظیمی در عین حال ظرفیت‌های اقتصادی ایران را معرفی کرد و گفت: بهترین معادن ایران و بهترین ظرفیت‌های کشاورزی، دام، طیور و آبزی‌پروری در بخش تعاون قرار دارد و این بخش دارای تکنولوژی‌های بسیار نوین است.

عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران با اشاره به صنعت ساختمان سازی خاطرنشان کرد: در زمینه صنعت ساختمان هم ۲۵ درصد GDPایران در این صنعت است. ما در بخش ساختمان ۱۵ درصد از اشتغال مولد و ۲۵۰ رشته فعال داریم و بازسازی زیرساخت‌های سوریه می‌تواند با فعال کردن کل اقتصاد، مشکلات اقتصادی این کشور را حل کند.

عظیمی مشارکت ایران در ساخت و ساز سوریه را در اشتغالزایی این کشور مؤثر خواند و گفت: ایران خاستگاه مواد معدنی و ساختمانی مناسب و ارزان است که می‌توان از این پتانسیل در ساختمان‌های سوریه و اشتغالزایی در این کشور استفاده کرد.

به گفته وی، فناوری‌ها و فعالیت‌های دانش‌بنیان از جمله توانمندیهای ایران در حوزه زیرساخت، است و در این زمینه تعاونی دانش بنیان در رشته‌های مختلف در ایران فعالیت دارند.

دبیرکل اتاق تعاون ایران در پایان تصریح کرد: در قانون اساسی ایران سه رکن اقتصاد دولتی، خصوصی و تعاونی داریم که رکن دوم آن اقتصاد مردم محور تعاونی است. در حال حاضر از ۲۳۰ هزار شرکت ثبت شده در کشور ۱۰۰ هزار شرکت تعاونی فعال هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اشتغال بخش تعاون سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور آقای رئیسی و رانیل ویکرماسینگه، رؤسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری امضا کردند.

این اسناد همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکار‌ی‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» است.

دیگر خبرها

  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران
  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا