Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگران شرکت سد بالاخانلو شهرستان بوئین‌زهرا در استان قزوین با تجمع در مقابل استانداری قزوین، خواستار پرداخت حقوق و معوقات 6 ماهه خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، ظهر امروز- دوشنبه20 اسفندماه-تعدادی از کارگران و پرسنل شرکت سد بالاخانلو شهرستان بوئین‌زهرا استان قزوین با تجمع در مقابل استانداری قزوین خواستار پرداخت حقوق و مطالبات خود از پیمانکار این پروژه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محل اجرای سد بالاخانلو در35 کیلومتری جنوب غربی شهرستان بوئین زهرا و 200 متری پایین دست روستای بالاخانلو است که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کارفرما 6 ماه از جیب خود هزینه کرد

یکی از کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین گفت: از مهر ماه امسال تا امروز 20 اسفند ماه، حقوق دریافت نکرده‌ایم این در حالی است که عیدی و سنوات هم جزء مطالبات ما است که پرداخت نشده است.

وی افزود: پیگیری‌های لازم را برای دریافت حقوق و مطالبات انجام داده‌ایم که پیمانکار اذعان می‌کند در سال 97، ریالی از کارفرما پولی دریافت نکرده است.

این کارگر ادامه داد: کارفرما حتی اذعان کرده حقوق کارگران سد بالاخانلو را تا شهریور ماه امسال، از جیب خود پرداخت کرده و از کارفرما هیچ مبلغی دریافت نکرده است.

وی اضافه کرد: در استانداری قزوین موضوع پیگیری شده و یک سِری اسناد تهیه شده که چند روز آینده قرار است به پیمانکار بدهند که احتمالا برای سال آینده اسناد نقد می‌شود.

این کارگر خاطرنشان کرد: اگر مطالبات و حقوق ما تا پایان اسفند پرداخت نشود، برای خرید عید و گذران زندگی دست ما در حنا می‌ماند.

حداقل 3 ماه معوقه پرداخت شود

شاهو اسدزاده سرپرست نقشه‌برداری پروژه سد بالاخانلو هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: پنج ماه است اجاره خانه پرداخت نکرده‌ام و حقوق ما از کارگر هم خیلی پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه حداقل نیاز است سه ماه معوقه حقوق ما پرداخت شود، تصریح کرد: 130 نفر به طور مستقیم شرکت سد بالاخانلو پرسنل دارد که یک نفر ریالی حقوق دریافت نکرده است.

این مسئول افزود: نامه‌نگاری‌ها توسط مسئولان صورت گرفته و اسناد داده شده و فعلا روال اداری طی شده اما به دلیل اینکه پروژه سد بالاخانلو پروژه ملی است مسئولان بیان می‌کنند که نمی‌توان از اعتبارات استانی برای این منظور هزینه کرد و باید از اعتبارات ملی به این مهم تخصیص اعتبار داده شود.

سرپرست نقشه‌برداری پروژه سد بالاخانلو ادامه داد: قرارداد پروژه مذکور با شرکت راه و ساختمان خارادژ منعقد شده و پیمانکار سد بالاخانلو زیر نظر شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین کار می‌کند.

به گزارش ایلنا، از اهداف ساخت سد بالاخانلو می‌توان به تامین بخشی از نیاز شرب 5 شهربوئین زهرا، سگزآباد، شال، دانسفهان، اسفرورین و 36 روستای منطقه بوئین‌زهرا، تنظیم آب موردنیاز جهت بهبود آبیاری اراضی تلفیقی کشاورزی موجود در شبکه سد بالاخانلو، حفظ نیاز محیط زیست - تغذیه مصنوعی آبخوان و کنترل سیلاب‌های منطقه اشاره کرد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان قزوین حقوق زهرا عیدی محیط زیست 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۶۹۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آلمان به عنوان یکی از بزرگترین حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از 7 اکتبر به فروش سلاح به این رژیم ادامه داد.

صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور این کشور بیش از یک بار در سفر به تل‌آویو پیام حمایت خود را از این کشتار تکرار کردند. اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان در حالی به ترکیه سفر می‌کند که خشونت‌ها در غزه ادامه دارد.
 
پلتفرم همبستگی غزه در مقابل پردیس دانشگاه فنی استانبول تجمع کرده و به سمت کنسولگری آلمان راهپیمایی کردند.

مورات عیار به نمایندگی از این پلتفرم، دلایل تجمع در مقابل کنسولگری آلمان را تشریح کرد و گفت: مردم غزه از 7 اکتبر با تقدیم شهدا مقاومت می‌کنند. مردم وظیفه شناس که انسانیت خود را از دست نداده‌اند، تظاهرات گسترده‌ای را در همبستگی با مردم فلسطین ترتیب می‌دهند. دنیا به دو دسته قاتل و مقاومت تقسیم شد. ما جلوی کنسولگری آلمان جمع شدیم تا گناه آلمان یکی از بزرگترین حامیان قاتلان را افشا کنیم. اشتاین مایر، شریک اشغال، نمی‌تواند آزادانه به ترکیه سفر کند.

 

دیگر خبرها

  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • نظام مسائل باید حلقه واسط در توانمندسازی بانوان باشد
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند
  • دلیل تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس
  • فیلم| طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی
  • طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی | ویدئو
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • دیدار مدیران کل امور اتباع قزوین و کرمانشاه