Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قم، سیدموسی حسینی کاشانی امروز20 اسفندماه در نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: امسال نیز همانند سال گذشته این آزمون قرآن با استقبال مطلوب مخاطبان در قم برگزار شد.

وی با بیان این‌که شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم به دنبال استفاده از ظرفیت‌های مختلف استانی و ملی است، افزود: استان قم با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند برنامه‌های ملی را در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های قرآنی دنبال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مؤسسات قرآنی را به‌عنوان بازوان توانمند قرآنی استان دانست و گفت: این مؤسسات در سطح ملی و بین‌المللی عملکردهای مطلوبی را از خود به نمایش گذاشته‌اند به همین علت تجلیل و برنامه‌ریزی برای حمایت بیشتر از آن‌ها باید با مشارکت مجموعه‌های مختلف دنبال شود.

وی با اشاره به برگزاری سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه طلاب جهان اسلام در قم، تصریح کرد: این مسابقات فرصت مناسبی است که باید در استان قم به شیوه مطلوب از آن بهره‌برداری داشته باشیم، یکی از راهکارها می‌تواند برگزاری محافل قرآنی بین‌المللی در مساجد، حرم مطهر، بقاع متبرکه و دانشگاه‌‍‌ها باشد.

حسینی کاشانی با بیان این‌که ساز و کار فعالیت شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم به‌خوبی مشخص شده است، بیان کرد: در سال آینده در راستای تحقق فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در مورد آغاز گام دوم انقلاب اسلامی اقدامات مورد نیاز به صورت گسترده دنبال خواهد شد.

وی در پایان گفت: استان قم در برگزاری نشست‌های شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم رتبه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌است با این وجود امیدواریم با انجام ارزیابی‌های لازم در سطح ملی بتوانیم در حوزه کیفی نیز رتبه نخست را به خود اختصاص دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قم شورای توسعه فرهنگ قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۰۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ در هفدهمین روز ماه شوال سال پنجم هجرت در جنگ خندق، اسوه جوانمردی و شجاعت، حضرت علی علیه السلام، نماد شرک و بت پرستی، عمر بن عبدود را به خاک مذلت نشاند و رضایت پرودگار را بر هوای نفس ارجح دانست.
 امام علی علیه السلام همواره مظهر بزرگی و جوانمردی بوده، هست و خواهد بود و نام مبارکش همیشه بر زبان پهلوانان جاری است.
پهلوانان گود معرفت در کنار پرورش جسم و تن، روح را نیز از ناملایمات و صفات رذیله می‌زدایند.
قریشی رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در اراک گفت: هر سال در روز هفدهم شوال زورخانه‌های استان مرکزی با برگزاری مراسم جشن و نوای گرم مرشد، فرصتی است برای ذکر مبارک «یا علی» تا با ترویج فرهنگ این ورزش کهن، بر تقدم پهلوانی بر قهرمانی تأکید شود.
فرهنگ پهلوانی همواره در بین ورزشکاران زورخانه‌ای ترویج می‌شود و پیشکسوتان این ورزش کهن آداب آن را به نوجوانان می‌آموزند و این راه همچنان ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند