Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:44:00 GMT

تولید کاتد مس با روش نوین بومی در شهربابک آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۰۴۲۱

تولید کاتد مس با روش نوین بومی در شهربابک آغاز شد

کرمان - ایرنا - عملیات بهره برداری و تولید کاتد مس با اتکا بر دانش بومی به روش تانک بایولیچینگ برای نخستین بار در دنیا در مجتمع بابک مس ایرانیان شهربابک از شرکت های زیر مجموعه هلدینگ میدکو از امروز(دوشنبه) آغاز شد.

به گزارش دریافتی ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت میدکو، محمدرضا پورمند مدیرعامل شرکت میدکو در آیین بهره برداری از کاتد مس روش تانک بایولیچینگ این موفقیت را که برای نخستین بار در دنیا توسط نیروهای متخصص میدکو، در مجتمع بابک مس ایرانیان عملی شده است را تبریک گفت و اظهار داشت: این مهم یک تغییر بزرگ تکنولوژیک در سطح جهان و در صنعت مس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پورمند ضمن قدردانی از بانک پاسارگاد حامی مالی این پروژه افزود: این مهم با حمایت های ویژه رئیس هیات مدیره شرکت میدکو به بهره برداری رسیده است.
بر اساس این گزارش مجتمع بابک مس ایرانیان با ظرفیت تولید 50 هزار تن کاتد مس و 12 هزار تن لوله مسی در سال فعالیت می کند.
در روش تانک بایولیچینگ با استفاده از نوع خاصی از باکتری های غیرمضر محصول نهایی استحصال می‌شود و دانش این تکنولوژی سازگار با محیط زیست توسط متخصصین ایرانی طی پنج سال پژوهش و تلاش مستمر ایجاد و راه اندازی شده است.
از مزایای اصلی روش تانک بایولیچینگ می‌توان به حذف کوره های ذوب و در نتیجه کاهش قابل ملاحظه آلایندگی و صرفه جویی در مصرف آب و منابع انرژی در راستای حمایت از محیط زیست و عمل به مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد.
7420/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مس شهربابك توليد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۰۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد

به گزار، خبرگزاری مهر، همزمان با هفته سلامت، رویداد بزرگ دشت غذا با مشارکت و همکاری تعداد ۴۵۰ شهروند خلاق از اقوام و گویش‌های مختلف ایرانی در هجدهمین قسمت از پایتخت برگزار شد.

این رویداد بزرگ آموزشی و فرهنگی در هفته سلامت از سوی معاونت اجتماعی وفرهنگی منطقه، انجمن آشپزان و سر آشپزان پایتخت و صنایع تولید فرآورده های لبنی پگاه به میزبانی بوستان ۵۰ هکتاری قائم ترتیب داده شده بود، تعداد ۴۵۰ شهروند زن و مرد علاقمند به حرفه آشپزی مشارکت داشته و انواع و اقسام غذاهای بومی ومحلی را در معرض دید عموم و هیأت داوران جشنواره قرار دادند.

پس از ارزیابی غذاهای بومی ومحلی اقوام و گویش های لری، کردی، کویری، آذری، جنوبی، تهرانی، شمالی و خراسانی، تعداد ۲۳ برگزیده انتخاب و جوائز نقدی و غیر نقدی مدیریت شهری منطقه و صنایع تولید فرآورده های لبنی پگاه را از آن خود ساختند.

کد خبر 6092844

دیگر خبرها

  • تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • وزیر نفت: تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین