Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@14:17:25 GMT

بهترین جاهای دیدنی تفلیس (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۰۹۷۸

بهترین جاهای دیدنی تفلیس (+عکس)

پول‌نیوز - تفلیس، پایتخت گرجستان، شهر تضادها است؛ جایی که هم سازه‌های مدرن و هم معماری‌های قدیمی کاملا در کنار یکدیگر قرار دارند. این شهر در طول تاریخ چندین بار مورد تجاوز قرار گرفته و سوزانده شده است؛ با این وجود هنوز هم می‌تواند باوجود تمام آشفتگی‌هایی که تحمل کرده، تاریخ و فرهنگ خود را به‌خوبی به نمایش بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار جاهای دیدنی محبوب گردشگری، تفلیس جواهرهای منحصر‌به‌فرد زیبایی در کوچه پس کوچه‌هایش دارد.

اگر می‌خواهید برای نوروز، تور گرجستان رزرو کنید، حتما ادامه مقاله را دنبال کنید تا علاوه بر جاذبه‌های مشهور، فرهنگ واقعی و زیباترین جلوه‌های فرهنگ گرجی را در جاهای دیدنی کمترشناخته شده ببینید.

برای سفر به گرجستان با پایین‌ترین قیمت می‌توانید پکیج‌های تور معتبرترین آژانس‌های گردشگری را در کجارو ببینید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و در نهایت تور گرجستان ارزان تهیه کنید.

قلعه ناریکالا



آبانوتوبانی قدیمی‌ترین محله تفلیس است و از فلعه ناریکالا می‌توانید چشم‌اندازی فوق‌العاده از آن را به تماشا بنشینید. این قلعه سازه‌ای آجری است و قدمت آن به قرن ۴ میلادی می‌رسد، زمانی که تفلیس دژ ایرانیان بود. قلعه روی تپه شیب‌دار بین حمام گوگرد و باغ گیاه‌شناسی قرار دارد.

کلیسای سنت نیکولاس، در داخل حیاط قلعه قرار دارد و تقریبا تازه ساخت است (بین سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷). این کلیسا روی ویرانه‌های کلیسای قبلی که قدمت آن به قرن ۱۳ بازمی‌گشت و در آتش سوخت، ساخته شده است. شما می‌توانید از میدان Maidan پیاده به قلعه بروید یا اینکه سوار تله‌کابین شوید.

کارتلیس ددا (Kartlis Deda)


کارتلیس ددا در کنار ناریکالا قرار دارد و مجسمه‌ی زنی است که یک شمشیر و یک پیاله در دست دارد. این مجسمه مادر گرجستان یا کارتلیس ددا نام دارد. کارتلیس ددا سازه‌ای آلومینیومی به طول ۲۰ متر است و نه تنها نماد تفلیس، بلکه نماد گرجستان محسوب می‌شود. شمشیر برای کسانی است که به‌عنوان دشمن وارد کشور می‌شوند و پیاله برای پذیرایی از دوستان گرجستان است.

کلیسای متخی


کلیسای متخی (Metekhi Church) در سمت مقابل قلعه ناریکالا قرار دارد و یکی از مشهورترین جاهای دیدنی شهر است. مجسمه شاه Vaghtang Gorgasali، بنیانگذار تفلیس در این کلیسا قرار دارد. این محل جایی است که پادشاه کاخ و اولین کلیسا در این منطقه را در قرن ۵ میلادی بنا کرد. کلیسای امروزی در قرن ۱۳ ساخته شده و پس از آن چندین بار بازسازی شده است.

خانه‌های مسکونی قدیمی


تفلیس به خاطر خانه‌های مسکونی قدیمی با بالکن‌های چوبی رنگارنگ رو به میدان Maidan و کلیسای متخی شهرت دارد. درب‌های ورودی شما را به سمت حیاط هدایت می‌کند که محلی‌ها به آن «حیاط‌های ایتالیایی» می‌گویند، جایی که ساکنان معمولا دور هم جمع می‌شوند، با هم صحبت می‌کنند و شام را در کنار یکدیگر می‌خورند. اگر در نوروز با تور تفلیس - باتومی به گرجستان سفر کردید، حتما با راهنمای راهنمای تور یا یکی از افراد محلی قابل اعتماد، به این خانه‌ها سر بزنید و از نزدیک با تار و پود زندگی مردم گرجستان آشنا شوید.

پل صلح


یکی از اولین معماری‌های مدرنی که در این شهر ساخته شد، این سازه شیشه‌ای و فولادی است. Michele De Lucchi معماری ایتالیایی است که این پل پیاده‌رو را روی رودخانه Mtkvari ساخته است. پل صلح در سال ۲۰۱۰ به روی عموم باز شد. این پل خیابان Erekle II را که پیاده‌راهی پر از کافه است، به رایک پارک (Rike Park) متصل می‌کند.

رایک پارک



رایک پارک یک فضای تفریحی در شهر قدیمی است که چند استخر، فواره، یک صفحه شطرنج بزرگ و چندین صندلی برای راحتی مردم دارد. در عصرهای تابستان، مردم محلی و گردشگران از فواره‌های رقصان با موسیقی و نمایش نور لذت می‌برند.


منبع: کجارو

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تفلیس پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۰۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد

دریافت 43 MB

تصویربردار: هادی شمسی ثانی

کد خبر 6089060

دیگر خبرها

  • آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد
  • گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا / فیلم
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • گل دوم و دیدنی برونو فرناندز به شفیلدیونایتد (منچستریونایتد 3-2 شفیلدیونایتد)
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • اهمیت و ضرورت های راه آهن ایران ارمنستان
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • اصفهان و پورتو؛ خواهرانی از جنس کاشی‌های آبی با دوستی ۵۰۰ ساله