Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم پایانی و تقدیر از برگزیدگان نخستین معاملات الگوریتمی با حضور شاپور محمدی؛ رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مجید قاسمی؛ مدیرعامل بانک پاسارگاد و یاسر فلاح؛ مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس، در ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ برگزار شد. بانک‌پاسارگاد در این مراسم، به هر یک از اعضای تیم‌های شرکت‌کننده در این دوره از رقابت‌ها، ده‌هزار سهم بانک‌پاسارگاد هدیه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، مجید قاسمی، مدیرعامل بانک‌پاسارگاد در مراسم پایانی و تقدیر از برگزیدگان نخستین مسابقات معاملات الگوریتمی بر اهمیت به‌کارگیری این روش در بورس اشاره کرد و گفت: توسعه معاملات الگوریتمی می‌تواند کسب و کارهای جدیدی را در کشور ایجاد کند.

مجید قاسمی در این مراسم گفت: مسابقات معاملات الگوریتمی شور و هیجان جوانی را وارد بازار سرمایه می‌کند و این امکان را فراهم می‌سازد تا جوانانی که به دلیل نداشتن بودجه کافی وارد این حوزه نشده‌اند از طریق دانش آی‌تی و تخصص دانشگاهی آمار و ریاضی به بازار سرمایه وارد شوند.

وی با اشاره به اینکه بانک‌پاسارگاد مسابقات کافه آی‌تی را به‌منظور شناسایی نخبگان این حوزه برگزار می‌کند، ادامه داد: در این مسابقات که مربوط به استارت‌آپ‌هاست، جوانان زیر ۱۸ سال زیادی به موفقیت‌های بزرگ دست یافته‌اند.

مدیرعامل بانک پاسارگاد با تبریک به تمامی شرکت‌کنندگان، به سازمان بورس و اوراق بهادار به دلیل پیاده‌سازی این ایده تبریک گفت و خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی موجب شده که گاهی ناامیدی به جامعه تزریق شود و برخی از اخبار باعث می‌شود در کسانی که توانایی تشخیص ندارند و در این بازار زبده نیستند، یأس ایجاد شود و بازار سرمایه را جدی نگیرند. بحث معاملات الگوریتمی می‌تواند بسیار مؤثر باشد. طبق آمار در سال ۱۳۹۷، ۳۶ درصد از معاملات بورس و در حدود ۵۰ درصد از معاملات در فرا بورس با همین روش انجام شده است و امیدوار هستم روزی شاهد انجام ۱۰۰ درصد معاملات به همین طریق باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۸۲ ما دنبال ایجاد یک مدل پیش‌بینی برای بازار سرمایه بودیم و اقدامات و پیگیری‌هایی نیز انجام دادیم، اما در آن زمان زیربنای بورس ما پاسخگوی این بحث‌ها نبود. در حال حاضر این توفیق حاصل شده و باید بدانیم مراحل بسیار تکوینی و تکاملی جدی و فشرده‌ای توسط بورس طی شده‌است تا بتواند معاملات آنلاین را تجهیز کند و اطلاعات بورس را به روز نگه دارد. سخت‌گیری‌هایی که بورس در این زمینه می‌کند یکی از سرمایه‌های آن است، برای آنکه کسانی که وارد این بازار می‌شوند از کافی و مؤثر بودن اطلاعات برای تصمیم‌گیری اطمینان داشته‌باشند.

نخستین مسابقات الگوریتمی بازار سرمایه در سه بخش رقابت در سهام، رقابت در اوراق بهادار با درآمد ثابت و رقابت در حل مسأله برگزار شد. معاملات الگوریتمی دخالت شخصی و احساسی در معاملات را کاهش می‌دهد و ماشین به‌جای معامله‌گران می‌نشیند که این موضوع باعث کاهش خطاها و افت تأخیر در معاملات می‌شود. افزایش حجم معاملات، استفاده از تحلیل‌ها و استراتژی‌ها و دوری از رفتارهای هیجانی از مهم‌ترین مزیت‌های معاملات الگوریتمی به شمار می‌رود.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بانک بانک پاسارگاد كسب و كار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۱۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد

امتداد - پایتخت عربستان، میزبان پنجاهمین نشست سالانه گروه بانک توسعه اسلامی با سرپرستی ملک سلمان بن عبدالعزیز، بین ۲۸ تا ۳۰ آوریل خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری امتداد و به نقل از الشرق الاوسط، جلساتی که در ریاض عربستان برگزار می‌شود، برای روسای گروه بانک توسعه اسلامی که نماینده ۵۷ کشور عضو این گروه هستند، فرصتی فراهم می‌کند تا فعالیت‌های توسعه‌ای بانک را برای سال جاری بررسی و در مورد برنامه‌های بالقوه بحث کنند.

قرار است با حضور ۲۰۰۰ شرکت کننده از ۸۰ کشور جهان، بیش از ۱۵ جلسه و کارگاه آموزشی برگزار و همچنین بیش از ۵۵ یادداشت تفاهم و موافقتنامه امضا شود.

این نشست به دنبال حمایت از مشاغل و ارائه یک بستر منحصر به فرد برای ارتباط و ایجاد روابط تجاری و مشارکت با نمایندگان کلیدی و سهامداران از جامعه تجاری است تا به تبادل تجربیات مرتبط و بهترین شیوه‌ها در سرمایه گذاری و تجارت ارائه شده توسط کشور‌های عضو کمک کند.

همچنین علاوه بر بهره مندی از تجارب گروه بانک توسعه اسلامی در ترویج سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی و متقابل، فعالیت ها، خدمات و ابتکارات گروه بانک توسعه اسلامی در کشور‌های عضو، در زمینه‌های سرمایه گذاری، تجارت و بیمه برجسته خواهد شد.

لازم به ذکر است که دکتر محمدرضا فرزین؛ رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز به نمایندگی از کشور ایران در این مجمع حضور دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بورس و مرکز مبادله؛ ۲ نهاد با شرح وظایف کاملا متفاوت
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار