Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، محفل انس با قرآن ظهر امروز، 20 اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام محمد جوادی، قاری و موسیقی‌شناس قرآن و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه شهرکرد در مسجد امام علی(ع) این دانشگاه برگزار شد.
‌جوادی در این محفل قرآنی با اشاره به تاثیرات شگرف قرائت قرآن بر روح و جان انسان، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید زنگارهای قلبتان را با قرآن بشویید و گوش فرا دادن به قرائت قرآن نیز از مصادیق همین برطرف کردن زنگارهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر شنیدن قرائت‌های ماندگار قرآن از اساتید برجسته دنیا تأکید کرد و افزود: قرائت سوره مریم توسط استاد عبدالباسط می‌تواند شروع عارفانه‌ای برای انس ویژه با قرآن کریم باشد.
قاری قرآن کریم اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید هنگامی که قرآن تلاوت می‌شود پوست بدن انسان شروع به جنبش می‌کند، قلب نرم می‌شود و موهای بدن به حرکت در می‌آید و این نشان از تاثیرات هنر موسیقی قرآن بر اعضا و جوارح انسان است.
‌جوادی با بیان اینکه برای انس با قرآن باید قبل از تفسیر سراغ شنیدن آیات وحی برویم، خاطرنشان کرد: پس از شنیدن مکرر آیات قرآن می‌توان دقیق‌تر به تفسیر آیات پرداخت و در تفسیر نیز گستره زیادی برای آیات قرآن وجود دارد.
وی با تأکید بر اینکه موسیقی قرآن باید به عنوان یک رشته تخصصی در دانشگاه‌ها تدریس شود، تصریح کرد: ظرفیت نگارش مقالات و پژوهش‌ها در موسیقی قرآن بسیار بالاست و باید اثرات موسیقی قرآن بر روح و روان انسان به طور جامع و کامل بررسی شود.
این موسیقی شناس قرآن کریم تلاوت‌های استاد محمد صدیق منشاوی را بهترین مبنا برای یادگیری ترتیل، لحن و تجوید قرآن کریم خواند و اظهار کرد: تلاوت سوره روم از این قاری مطرح دنیا می‌تواند نسخه‌ای ارزشمند برای ارتقای صوت و لحن قاریان قرآن باشد.
جوادی با اشاره به اینکه استاد مصطفی اسماعیل تنها قاری بود که می توانست در همه سبک‌ها قرآن تلاوت کند و در برخی از قرائت‌های او بیش از 50 سبک شنیده شده است، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب نیز فرمودند من سبک مصطفی اسماعیل را می‌پسندم زیرا ایشان بر اساس معنای و تفسیر آیات، قرآن تلاوت می‌کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا چهارمحال و بختیاری محفل انس با قرآن موسیقی قرآن قاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۱۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، مهلت انتخاب رشته دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشورشرکت کرده اند، تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه تمدید شد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه www.azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت کنند. متقاضیان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضای آنان در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند.

داوطلبان لازم است با کد شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور وکد ملی اقدام به ورود به سامانه کرده وپس از پرداخت وجه ثبت نام نسبت به انتخاب رشته/محل های مورد نظر خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.

کد خبر 6092907 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • تلاوت آیات سوره بقره از سوی گروه تواشیح بین المللی تسنیم