Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@16:09:38 GMT

عکس روز ناسا از مادر تلسکوپ فضایی هابل

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۱۹۴۳

عکس روز ناسا از مادر تلسکوپ فضایی هابل

ایستگاه فضایی بین‌المللی یک ایستگاه فضایی است که با مشارکت بیش از ۱۵ کشور ساخته می‌شود. این ایستگاه فضایی در مدار نزدیک زمین و در ارتفاع ۳۳۰ تا ۴۳۵ کیلومتری از سطح زمین در حرکت است. از سال 1999 تاکنون، "سازمان فضایی آمریکا" (ناسا) میلیون ها عکس از سطح زمین گرفته است.

اینبار عکس روز ناسا به تصویری از نانسی گریس روم، نخستین ستاره شناس بزرگ ناسا اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصویر به رصدخانه خورشیدی در واشنگتن تعلق دارد که در آن گریس رومن مشغول تست و پژوهش است.

گفتنی است، «نانسی گریس رومن»، نخستین مدیر زن در ناسا و صاحب لقب «مادر تلسکوپ فضایی هابل» بود.او در سال ۱۹۴۹، مدرک دکتری ستاره‌شناسی خود را از دانشگاه شیکاگو دریافت کرد و در سال ۱۹۵۹ به سمت ریاست ستاره‌شناسی در اداره علوم فضایی ناسا رسید و این سمت را به مدت ۲۰ سال حفظ کرد. رومن در سال ۱۹۷۹ بازنشسته شد.

در ادامه می توانید عکس منتخب ناسا را مشاهده کنید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۱۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، چین امروز جدیدترین خدمه خود را به ایستگاه فضایی تیانگونگ می‌فرستد و علاقه‌مندان می‌توانند این عملیات را به صورت زنده تماشا کنند. 

براساس بیانیه سازمان فضایی این کشور، فضانوردان ماموریت شنژو۱۸ قرار است در ساعت ۸:۵۹ دقیقه صبح به وقت شرقی (۱۲۵۹ به وقت گرینویچ و ساعت ۱۶:۲۹ دقیقه به وقت تهران) با موشک لانگ‌مارچ و از ایستگاه فضایی جیوکوان به مدار زمین ارسال شوند.

وب‌سایت خبری اسپیس و تلویزیون ملی چین پوشش زنده این عملیات را از ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح به وقت شرقی و ساعت ۱۳:۱۵ دقیقه به وقت تهران آغاز می‌کنند.

چین اسامی فضانوردان این دوره از ماموریت شنژو را طبق معمول در آخرین لحظات اعلام کرد؛ این کشور معمولاً تا یک روز قبل از پرتاب موشک و خدمه آن فهرست افراد را رسانه‌ای نمی‌کند.

شنژو۱۸ هفتمین ماموریت خدمه به تیانگونگ است و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این سه نفر حدود هفت ساعت پس از بلند شدن موشک به ایستگاه مداری می‌رسند. این پایگاه در حال حاضر در اختیار سه فضانورد مأموریت شنژو۱۷ است که در حال پایان دادن به دوره شش ماهه مداری خود هستند.

ایستگاه فضایی تیانگونگ که به عنوان پایگاه فضایی دائمی چین شناخته می‌شود، اهدافی نظیر افزایش توانایی این کشور در عرصه تحقیقات علمی و فضایی را دنبال می‌کند.

این پرتاب، نشان می‌دهد که چین به ردیف کشور‌های پیشرو در حوزه فضاپیمایی پیوسته و به نماد قدرتمندی در تکنولوژی فضایی تبدیل شده است. این مأموریت همچنین نشانگر تعهد و اراده چین برای پیشرفت در عرصه فضاپیمایی و انجام تحقیقات علمی است و بیانگر آن است که این کشور چه در منطقه و چه در جهان توانسته خود را در صنعت فضایی مطرح کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند