Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضوانی از افزایش ۱۰ درصدی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد بیش از هدف گذاری مصوب خبر داد و گفت: بر همین اساس در سال جاری، ۱۴۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر امیرآباد انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «سیاوش رضوانی» دوشنبه ( 20 اسفند) در نشست خبری و تجلیل از خبرنگاران در بندرامیرآباد افزود:هدف گذاری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال جاری 115 میلیارد تومان بود که تاکنون 148 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: توجه به ترانزیت کالا و صادرات و واردات از مسائل مهم و اصلی در بندر است که در سال جاری در این بخش تا روز گذشته 3 میلیون و 700 هزارتن واردات، صادرات و ترانزیت به بندر امیرآباد داشتیم.

 

مدیر بندر امیرآباد با اعلام اینکه در کنار همه برنامه ریزی ها برای توسعه صادرات و واردات و ترانزیت کالا، استفاده بهینه از ظرفیت های گردشگری استان مازندران مهم است؛ یادآور شد: در این راستا ۲۵ هکتار از اراضی شرقی بندر جهت سرمایه گذاری در بخش گردشگری به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار می شود.

 

وی از مزیت های مهم بندر امیرآباد را اتصال به ریل راه آهن و روروریلی و تخلیه کالا از طریق ریل اعلام کرد و افزود: پروژه روروریلی در بندرامیرآباد با قوت در دست انجام است و با رفع نواقص و تکمیل نهایی در سال آینده به بهره برداری می رسد.

 

رضوانی عملیات اجرای پروژه روروریلی بندرامیرآباد را از سال 87 اعلام و تصریح کرد: بارفع نواقص و طراحی های جدید این پروژه مهرماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

 

مدیر بندرامیرآباد، مجاورت بندرامیرآباد با فرودگاه، دارابودن حمل و نقل و شبکه داخلی ریلی و اتصال آن به شبکه سراسری راه آهن ، قرار گیری در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب، همجواری با پایانه نفتی شمال، نیروگاه ۲۱۲۰ مگا واتی شهید سلیمی و کشتی سازی صدرا را از دیگر مزیت های این بندر برشمرد.

 

به گزارش شبستان،بندر امیرآباد با دارا بودن ۱۰۶۰ هکتار اراضی پسکرانه و راه های مواصلاتی هوایی و جاده ای و قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال-جنوب نقش مهمی در اقتصاد منطقه و ترانزیت کالا در دریای خزر ایفا می کند.

 

بندرامیرآباد با ظرفیت هزاران تن سیلوی نگهداری غلات، مخازن روغن خوراکی، دستگاه های پیشرفته تخلیه و بارگیری، کارخانه سورتینگ میوه و مرکبات و ۱۵ پست اسکله عملیاتی با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۷,۵ تن در سال  رتبه نخست تخلیه و بارگیری شمال کشور را دارد.

پایان پیام/175

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان خبرگزاری شبستان گام دوم انقلاب رضوانی جذب سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۲۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی

ایسنا/گیلان مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش ۲۵ درصدی ضریب ایمنی مجتمع بندری انزلی خبرداد و گفت: شاخص ایمنی عملیات بندری کل بنادر کشور در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۲ رشدی ۲۷ درصدی به همراه داشته است.

 عبدالله جعفری امروز شنبه، ۸ اردیبهشت ماه در حاشیه نشست تبیین راهبردهای حوزه HSE، آتشنشانی و پدافندغیرعامل سال ۱۴۰۳ با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و دست اندرکاران و ذی‌نفعان بخش HSE این اداره کل در بندرانزلی برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از سال گذشته اهم حوزه‌های راهبردی، اقدامات و اهداف عملیاتی که لازم است ستاد، بنادر و شرکت‌های خصوصی جهت ارتقا ایمنی بنادر انجام دهند را در قالب منشور راهبردی اهداف و اقدامات عملیاتی تهیه و به کلیه بنادر ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته این مهم برای اولین بار در سازمان بنادر صورت گرفت، تصریح کرد: بر اساس این منشور اقدامات بنادر و شرکت‌های خصوصی تبیین و منجر به کاهش حوادث انسانی ناشی از کار در بنادر شد.

مدیر HSE سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۲۸ درصد از کل حوادث انسانی ناشی از کار کاهش یافته، تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد از حوادث منجر به فوت نیز کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تمامی این نتایج مثبت نتیجه تلاش و همدلی آحاد ذی‌ربط سازمانی و شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر بوده، تاکید کرد: در سال‌جاری موضوعات مرتبط با HSE بنادر نیز به صورت عملیاتی و موثرتر گذشته، اجرا و پیگیری خواهد شد و در راستای اجرایی سازی منشور راهبردی سال ۱۴۰۳ نیز، تبیین موضوع به صورت حضوری با ارکان HSE در هر بندر به صورت جداگانه جلساتی خواهیم داشت.

جعفری تاکید کرد: در این جلسات ضمن بیان دستاوردهای این منشور، با مدیرکل، معاونین و همچنین افراد ذی‌ربط در بندر و کسانی که با عملکردشان باعث ارتقا ایمنی بندر می شوند، همفکری داشته باشیم و همه این اقدامات و جلسات حضوری برای این است که بتوانیم بنادر کشور را ایمن‌تر از سال قبل پیش ببریم.

وی افزود: با در نظر گرفتن اقدامات متعدد سعی بر آن داریم تا با افزایش ایمنی شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر، بتوانیم بنادر کشور را بیش از پیش ایمن‌تر کنیم.

جعفری با بیان اینکه این منشور راهبردی یک ساختار کلی و نقشه راه برای بنادر است، تصریح کرد: نمی‌توان ساختار کلی و نسخه واحد برای همه بنادر در نظر گرفت و به همین منظور با هم‌اندیشی مدیران بنادر، خروجی اجرایی سازی منشور را به صورت اختصاصی برای هر بندر احصا می‌کنیم.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی در پایان ضمن تقدیر از مدیرکل و معاونین بنادر و دریانوردی استان گیلان، گفت: از سال گذشته تا به امروز ضریب ایمنی بندر انزلی بیش از ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده که از منظر ایمنی یک کار فوق العاده است و این یعنی بسیار تلاش شده و تعداد حوادث انسانی تا حد چشمگیری کاهش پیدا کرده و این نوید داده می شود که بتوانیم با تلاش آحاد ذی‌ربط، سالی بدون حادثه را در بندر انزلی شاهد باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد