Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران مهام، تهیه کننده تلویزیون، می‌گوید: نمایش خانگی با پیشنهاد دستمزد بالا وجذب بازیگران تلویزیون، در حال انجام سرقت هنری است.به گزارش بلاغ،سرمایه گذار و مجری طرح تلویزیون، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا درمورد تاثیر ورود پول های نامشخص در نمایش خانگی و تاثیر آن بر کیفیت فیلم‌های تلویزیون گفت: در جامعه ما پول حرف اول را می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیعی است که ورود پول‌های نامربوط به نمایش خانگی و افزایش ساخت این نوع فیلم‌ها بر کیفیت کارهای تلویزیون تاثیر می‌گذارد. این پول‌های هنگفت باعث ایجاد یک جنگ نابرابر بین تلویزیون و نمایش خانگی شده است.

وی در ادامه افزود: به نظر من نمایش خانگی حریف تلویزیون نشده و نمی‌شود. مردم با اینکه می‌گویند ما تلویزیون نمی‌بینیم ولی بیننده پر و پا قرص تلویزیون هستند. چراکه تا کوچکترین سوتی و اتفاقی در تلویزیون می‌افتد به سرعت در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند و کامل در جریان مسائلی که در تلویزیون می‌افتد هستند. همچنین از تبلیغات تلویزیون کاملا مشخص است که بخش‌های خصوصی به دلیل ببیننده زیادی که تلویزیون دارد پول‌های هنگفتی را می‌دهند، تاجایی که صدا و سیما به من فیلمساز می‌گوید فیلم را کم و زیاد کن تا تبلیغات جا شوند. پس نتیجه می‌گیریم تلویزیون مخاطب خود را از دست نداده و همچنان پرببینده است. با این حال این موضوع باعث شده نرخ‌های تلویزیون بهم بخورد و ما با مشکل روبه‌رو شویم.

این تهیه کننده با اشاره به اینکه نمایش خانگی سرقت هنری انجام داده است، گفت: موسسات نمایشی بیرونی هیچ بازیگری ارائه ندادند و این بازیگران تلویزیون هستند که با پیشنهاد مبلغ بالا به سمت نمایش خانگی رفته‌اند. این کار نمایش خانگی یک سرقت هنری است که نیروهای تلویزیون را سمت خود جذب کرده است. برای من جای سوال دارد که چرا این سرمایه گذاران به سمت فیلم‌سازی می‌آیند؟ چرا وقتی من در تلویزیون فیلمی می‌سازم و به اصطلاح نمی‌گیرد به شدت مورد نقد قرار می‌گیرم ولی آن سرمایه‌گذار را با اینکه 20 میلیارد تومان هم هزینه می‌کند و ضرر بالا می‌آورد حتی مواخذه هم نمی‌کنند؟ تمام اینها سوالاتی هستند که مدیران باید پاسخ دهند.

مهران مهام می‌گوید: ما تهیه کنندگان تلویزیون که با این چالش روبه‌رو هستیم، تمام سعی خود را می‌کنیم که شرایط را مدیریت کنیم. چراکه بودجه تلویزیون محدود است و ما مجبور هستیم با نرخ آن پیش برویم و فیلم بسازیم.

این تهیه‌کننده در پیشنهاد به وزارت ارشاد گفت: اگر در بودجه صدا و سیما مشکلی  به وجود بیاید قطعا نتایج فاجعه‌آمیزی در بخش نمایش در پیش خواهیم  داشت. سریال‌سازی جزو وظایف وزارت ارشاد نیست. باید صدا و سیما، وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و افرادی که مرتبط هستند جلساتی بگذراند و این مشکل را برطرف کنند. مگر می‌شود یک جایی فیلم بسازند دقیقه‌ای 4 میلیون تومان و جای دیگر دقیقه‌ای 12 میلیون تومان؟ باید چارچوب این مسائل مشخص شود.

مهران مهام در پایان به عاقبت این موضوع خوش‌بین بود و گفت: من معتقدم وضعیت اینگونه نمی‌ماند و امیدوارم در سال جدیدی که در پیش داریم با تدابیری که از سوی مدیران مربوطه اتخاذ می‌شود این مشکلات از بین رود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۴۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ظهر پنج شنبه با اشاره به نامگذاری ۶ تا ۱۲ اردیبهشت به نام هفته سنندج به خبرنگاران اعلام کرد: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف «حامد شریعتی» شامل ۶۰ عکس قدیمی شهر سنندج در اندازه ۷۰*۵۰ از سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) است و در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

اسعد فرهادی با اشاره به رسالت‌های حوزه هنری در توجه به فرهنگ و هنر استان ادامه داد: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت‌ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخدادها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن به همت آقای حامد شریعتی گردآوری و در معرض نمایش علاقمندان و پژوهشگران قرارگرفته است.

وی افزود: این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه قبلی این هنرمند بوده که در سال ۱۴۰۱ به مناسبت روز سنه به همت حوزه هنری به نمایش گذاشته شد و برای نخستین بار در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به مشارکت حوزه هنری با شهرداری و شورای شهر سنندج در برنامه‌های هفته سنه ادامه داد: همکاری در برگزاری مراسم افتتاحیه، و جشنواره عکس سنه که توسط خانه عکاسان در حال انجام است بخشی از این همکاری‌ها و فعالیت‌ها به این مناسبت است.

فرهادی به موقعیت جغرافیایی و پتانسیل‌های غنی استان هم گریزی زد و گفت: براساس سند زیست بوم حوزه هنری استان کردستان در سال جاری تلاش خواهد شد تا با بهره‌مندی از تمام هنرها علی‌الخصوص هنر عکاسی نسبت به معرفی بیش از پیش استان کردستان و شهر سنندج و کمک به توسعه آن گام‌های مؤثری را برداریم.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدید علاقه مندان است.

فرهادی تصریح کرد: آئین افتتاحیه و بازگشایی نمایشگاه شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور مسؤولان، هنرمندان و علاقه مندان در محل گالری سوره برگزار می‌شود.

۶ اردیبهشت با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان روز سنه (سنندج) نامگذاری شده است به همین مناسبت به مدت یک هفته برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر سنندج برگزار می‌شود.

کد خبر 6088498

دیگر خبرها

  • حال موسیقی ایران خوب است
  • نمایش بی‌حجاب‌ها در تلویزیون؛ داریم از دست‌شان می‌میریم!
  • من خلبان نیستم رسکیومن ارتشم! از سرهنگ بازنشسته هوانیروز  ارتش تا عمو کاووس «نون خ»
  • «پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی
  • سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • بعد از «اسکار» مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی
  • اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری