Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-08@22:52:30 GMT

یارانه اسفند ماه واریز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۷۶۹۸۴

یارانه اسفند ماه واریز شد

با واریز یارانه نقدی اسفند ۱۳۹۷، دریافتی هر یارانه‌بگیر از چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان گذشت.

به گزارش ایسنا، یارانه نقدی اسفند جاری ساعت ۲۴ دوشنبه (۲۰ اسفند) واریز شده است که حدود شش روزی زودتر از موعد معمول پرداخت در سایر ماه‌ها بود.

یارانه اسفند ۱۳۹۷، نود و هفتمین مرحله از پرداخت یارانه‌های نقدی است که به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت می‌شود و به همراه آن افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی واریز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حالت دریافتی هر یارانه‌بگیری که از ابتدای اجرای قانون در آذر سال ۱۳۸۹ تاکنون در لیست سازمان هدفمندی قرار داشته است، به چهار میلیون و ۴۱۳ هزار تومان می‌رسد.

این در حالی است که دولت طی این سال‌ها همواره به بیش از ۷۵ میلیون نفر یارانه پرداخت کرده و اکنون تعداد آن‌ها از حدود ۷۸ میلیون نفر عبور کرده است.

هزینه ۴۲ هزار میلیاردی در سال و ۳۴۰ هزار میلیارد تومان از شروع پرداخت یارانه تاکنون، نتیجه توزیع همگانی این مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی است که اکنون رقمی قابل توجهی نیست.

تاکید بر غربالگری یارانه‌بگیران و حذف اقشار پردرآمد نیز طی سال‌های اجرای قانون بی‌نتیجه مانده و برای سال بعد هم منبع حدود ۴۲ هزار میلیارد تومانی برای پرداخت یارانه در بودجه کنار گذاشته شده است و ظاهراً این روال حداقل ۸ ساله ادامه خواهد داشت.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: یارانه اسفند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۷۶۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح فجرانه کالابرگ تا جمعه تمدید شد

به گزارش پارس نیوز، علی دانشی بعدازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: با اجرای طرح فجرانه، فردی با دهک درآمدی یک تا سه به جای دریافت ۴۰۰ هزارتومان یارانه، ۶۲۰ هزارتومان و فردی با دهک درآمدی چهار تا هفت، به جای دریافت ۳۰۰ هزار تومان، ۵۲۰ هزار تومان یارانه دریافت خواهد کرد.

وی بیان داشت: تاکنون ۲۶۶ هزار و ۷۲۴ خانوار از این طرح بهره‌مند شده‌اند و ۶۵۲ میلیارد و ۲۷۷ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان نیز اعتبار در استان استفاده شده است.

دانشی تصریح کرد: خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

منبع : مشرق

دیگر خبرها

  • پرداخت یارانه خرید کتاب برای کارمندان دولت
  • واریز مستمری ۲۹ هزار خانوار کمیته امداد البرز
  • طرح فجرانه کالابرگ تا جمعه تمدید شد
  • قیمت آپارتمان های ۷۰ تا ۹۰ متری در تهران
  • قیمت آپارتمان‌های ۷۰ تا ۹۰ متری در تهران
  • گروسی: پیشنهادهای ما برای ایران «ملموس» است
  • نرخ جدید نان «آزادپز» در کردستان اعلام شد
  • چگونه دانشجویان، اساتید و طلاب بن خرید نمایشگاه کتاب را فعال کنند؟ + عکس
  • بدون برد در نقش جهان؛ آمار منفی سال 1403 برای سپاهان!
  • پایان انتظار تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ به زودی