Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:19:23 GMT

اعزام زائران نوروزی عتبات از 24 اسفند آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۸۰۲۹۶

اعزام زائران نوروزی عتبات از 24 اسفند آغاز می شود

تهران- ایرنا- مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: ثبت نام کنندگان متقاضی سفر به عتبات عالیات ویژه ایام نوروز، از 24 اسفند تا نهم فروردین ماه 98 به کشور عراق اعزام می شوند.

مرتضی آقایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه حج و زیارت افزود: همچنین به منظور رفاه هر چه بیشتر و استقبال مردم، ظرفیت هایی برای این ایام ایجاد شده و متقاضیانی که در مرحله اول برای اعزام به عتبات موفق به نام نویسی نشده اند، می توانند با مراجعه به دفاتر تحث پوشش این سازمان نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: در این ارتباط متقاضیان سفر به عتبات عالیات می توانند با مراجعه به یکی از کاروان های معتبر یا یکی از 2800 دفتر سراسر کشور پس از نام نویسی اقدامات اعزام خود را به انجام برسانند.
مدیرکل عتبات سازمان حج تصریح کرد: در حالی که پیش بینی ها حکایت از افزایش 15 درصدی هزینه سفرهای هوایی و 11 درصدی هزینه سفرهای زمینی عتبات می کرد، خوشبختانه با تلاش مسئولان مربوطه این رقم در سفرهای هوایی به پنج و زمینی به سه درصد رسید.
وی اظهار داشت: همچنین افرادی که تمایل دارند در تاریخ های بعد از ایام نوروز و در ایام ماه مبارک رجب و شعبان به سفرهای اعتاب مقدسه مشرف شوند، می توانند به دفاتر تحت پوشش سازمان حج و زیارت یا سامانه atabatorg.haj.ir مراجعه کنند.
اجتمام*1933*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی حج و زیارت عتبات آقایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۸۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها

ایسنا/گلستان کاروان هشتاد و پنج نفره زائران گلستانی صبح امروز با بدرقه مسئولان حج و زیارت پس از ۹ سال وقفه راهی سفر عمره مفرده شدند.

 مدیر حج و زیارت گلستان شامگاه دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کاروان زائران گلستانی هشتاد و پنج نفر است و امروز از طریق فرودگاه بین‌المللی ساری راهی سفر معنوی حج عمره شدند.

سید علی میرقاسم پور بیان کرد: کاروان اعزامی عمره از گلستان ترکیبی و شامل زائران شیعه و اهل سنت استان است.

میرقاسم پور افزود: پس از ۹ سال وقفه اعزام کاروان‌های حج عمره از ایران به عربستان از سر گرفته شد و به دلیل نزدیک شدن به ایام حج تمتع فعلا فقط همین یک کاروان ۸۵ نفره عازم این سفر شد.

این مقام مسئول همچنین در زمینه اعزام کاروان‌های تمتع گفت: به علت استقبال چشمگیر حجاج گلستانی در سال جاری پنج هزار زائر گلستانی در قالب ۳۹ کاروان به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند در حالی که پارسال حدود سه هزار نفر از گلستان به این سفر معنوی رفتند.

 مدیر حج و زیارت گلستان تصریح کرد:  اعزام حجاج گلستانی از ۱۲ خرداد آغاز خواهد شد و تا هجدهم خرداد ادامه دارد و همه زائران گلستان مدینه بعد هستند.

وی با بیان اینکه کارواهای شیعه و سنی گلستان در کنار هم بوده و با هم به این سفر معنوی اعزام می‌شوند، افزود: کاروان‌هایی که به سفر حج مشرف می‌شوند به مدت پنج روز مهمان پیامبر گرامی اسلام (ص) در مدینه منوره هستند و به مدت پنج روز نیز در مکه مکرمه خواهند بود.

میرقاسم پور با اشاره به اینکه بازگشت زائران گلستان از فرودگاه جده  به فرودگاه ساری خواهد بود، گفت: حج عمره مفرده پس از حج تمتع به ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر از استان گلستان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اعزام دو کاروان از دانشجویان بنیاد نخبگان به عمره آغاز شد
  • بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج
  • سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟
  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات
  • اختصاص ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی به زائران حج
  • سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد